zygizz Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Czesc Dziś podczas wypadu w teren miałem problem ze sprzęgłem. A dokładnie zaczęło sie ślizgać, nie da rady teraz jechać, pod mała górke motor stanął i nie miał siły wjechać. Objawia się tak, że na wolnych obrotach silnik normalnie ciągnie, ale jak daje gazu to sprzęgło zaczyna się ślizgać i wtedy motor prawie nie jedzie. Więc teraz kieruje do was forumowicze pytanie co może być tego powodem?? Czy może to być spowodowane złym stanem oleju, lub jego starością?? Aha i jak sie sprawdza poziom oleju w Ktm-e EXC 125 z '99 roku?? Jest jakas śrubka jak w simsonie czy jak?Oraz jak ktoś ma to prosiłbym o serwisówke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 skonczylo sie sprzeglo ot problem :lalag: sprawdz i ewentualnie wymien caly zestaw sprzegla tarcze, sprezyny, przekladki , sprawdz czy docisk sprzegla nie blokuje sie moze sie cos gdzies zatarlo. Jesli masz sprzeglo hudrauliczne sprawdz szczelnosc i prace silownika. Olej tez moze miec znaczenie , zalezy co rozumiec poprzez zly stan ? jezdzisz bez oleum w skrzyni ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Motor kupilem tydzien temu, nie sprawdzalem stanu oleju w skrzyni, ale poprzedni wlasciciel zapewnial ze jest dobrze. Olej na pewno jest ale nie wiem czy tyle co powinno byc, a sprzeglo mam problem, bo przy pompce i przy silniku wyglada to jakby na sprzeglo hydrauliczne a ponoc to jest na linke, nie wiem. Wezyk laczacy pompke z silnikiem jest cienki, dlatego raczej wyglada na panczerz linki. A zyżyty olej moze spowodowac nie prawidlwoa parce sprzęgła?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 masz sprzęgło sterowane hydraulicznie.... a poprzedni właściciel jaki olej wlał ? sprawdź też stan okładzin i sprężyn, nawet nie trzeba oleju spuszczać, wystarczy że położysz moto na lewym boku i odkręcisz dekiel sprzęgła Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 A jak w EXC 125 sprawdzic poziom oleju?, jak sie w ogóle spuszcza olej z silnika, bo od dołu nie ma żadnej śruby :D , i jaki olej polecacie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 A jak w EXC 125 sprawdzic poziom oleju?, jak sie w ogóle spuszcza olej z silnika, bo od dołu nie ma żadnej śruby :) , i jaki olej polecacie ??z prawego boku masz srubkę do sprawdzania poziomu oleju jest ona dosc duza i połozona pod "wodopompą" :) śruba do spuszczania oleum jest chyba po lewej stronie najnizej połozona i duza. Poprostu skończyły Ci sie tarcze i przekładki. Tyle ze napewo nie stało sie to teraz :) Sprzzedający najwyrazniej dołozył do całego pakietu jedna przekładkę i to powoduje (pogrubienie pakietu i wieksze zgniecenie spręzyn) dobre działanie sprzegła ale na bardzo krótką mete. Nowe EBC kosztuje max 350zł i to masz tarcze, przekładki i spręzyny. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 dokładnie jak Gawron pisze, śruba do spuszczania oleju jest po lewej stronie w okolicach wałka zmiany biegów. tylko używaj dobrych sześciokątnych kluczy bo śruby zajedziesz Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endurowiec Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 A jak w EXC 125 sprawdzic poziom oleju?, jak sie w ogóle spuszcza olej z silnika, bo od dołu nie ma żadnej śruby icon_rolleyes.gif , i jaki olej polecacie ??Olej z silnika spuszcza sie srubą najniżej położoną jak juz kolega Gawron wspomniał. Ilosc oleju w twojej skrzyni to 0,7litra. Najlepiej wlej motul transoil expert. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 http://www.moto-ark.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2639 a co powiecie o tych tarczach?? Tylko nie wiadomo czy to jest własnie komplet, ze sprężynami i przekładkami :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygizz Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Dziś rozebrałem to sprzęgło, tarcze i przekładki wyrobione, ale wydaje mi sie, że mogłyby jeszcze troche pojeździć. Na pewno zwróciło moją uwage to, że przekładki nie są jednakowe, dwie chyba stalowe( ciezsze i grubsze od reszty) a reszta aluminiowa (lżejsza). Na tych aluminiowych sa takie jakby progi powstałe przez działanie tarczy, ale nie wiem czy są fabrycznie tak robione czy po prostu już sie skończyły:/ A może to być spowodowane hydraulika sprzęgła?? Np. zapowietrzenie układu albo coś w tym stylu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.