audioterrorysta Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Witam, porcelanka w mojej swiecy ma kolor rdzawy. Motocykl suzuki RG80 2T. Wczesniej była z jednej strony kawa z mlekiem z drugiej taki własnie pomarańczowy, teraz cały jest pomaranczowy. Co ten kolor mówi o składzie mieszanki?? A moze jest nieprawidłowo ustawiony zapłon i ta mieszanka spala sie nie tak jak trzeba?? Przestawiłem iglice z 2 od dołu na 2 od góry pozycje (podniosłem o 1) bo myślałem że mieszanka jest zbyt uboga (z tad rdzawy kolor). Wyszło na to, że motor nieznacznie lepiej prezyspiesza na niskich obrotach ale tak sobie na wysokich (filtr powietrza, wydech czyste - kwestia regulacji). I na dodatek nie moge wyczuc prawidłowej pozycji składu mieszanki i woglule ustawiec wolnych obrotow. Pływaja wraz z temperaturą, i humorem. Nierozumiem co jest grane?? Jeszcze jedno. przed zmiana płożenia iglicy zaobserwowałem takie zjawisko, że motor się męczy. Tzn jade v-maxem (100km/h@7500obr) i po krótkiej chwili juz jade wolniej (90-95) choc manetka nadal jest na max. Staram się nie katować go (choc przeciez jade niewiele ponad połowe predkosci obrotowej!) w ten sposób i na ostatnim biegu jezdze około 7000tys. Ale to chyba nie jest normalne?? Tzr mozna było jechac na 11tys cała trase! Chłodzenie jest odpowietrzone, temperatura ok, dozownik olej podaje. Silnik jest w dobrym stanie bo na luzie zamyka obrotomierz (12tys), staram sie go nie katowac i niebede na kazdym ustawieniu gaznika robił takich prób, szkoda silnika, wkrecałem go tak 3 razy. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Wkrecenie na luzie, gdy silnik nie ma żadnych oporów chyba nie odzwierciedla stanu silnika. Lepiej sprawdz kompresje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Takie zjawisko jak ty opisujesz to jest klasyczne zjawisko zatartego motoru. Dopóki temperatura jest dość niska wszystko jest w porządku a jak się ugrzeje to traci moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 (edytowane) nie jest zle, bo mam 10,1bar.Przez te deszcze i wiatry niema jak pojechać na trase torunska, gdzie testowałem motor przed zmiana regulacji gaznika. Wydaje mi się, że motor gorzej jezdzi ale się mniej męczy. Ale wg mnie problem lezy w mieszance. Pomaranczowy (sok marchewkowy) to nie kawa z mlekiem. i jeszcze (krotka) historia. podjezdzam do kolegi i zostawiam moto na wolnych obrotach. I jakims nieznanym mi zjawiskiem obroty spadaja z ustawionych 2tys na 1,5tys i wracaja z powrotem na 2200obr. No i sytuacja powtarza sie cyklicznie co kilkanascie sekund z 5 razy. W koncu nie wytrzymałem i pokreciłem manetka - skutek taki ze wolne obroty pochwiały sie troche i ustawiły sie jak trzeba 2000. Zreszta wolne obroty mi lataja jak szalone. Powinny byc 1500 ale ustawiełm nicałe 2000 bo by dawno zgasł. Gdyby to był zatarty tłok to sytuacja nie powtarzałaby sie cyklicznie - raczej. tomek Edytowane 12 Maja 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalloKS Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 może Ci łapie gdzieś lewe powietrze?? możliwe że masz już zużytą przepustnice i rozpylacz,ale to by było słychac takie jakby cykanie w gaźniku .jaką masz dysze główną?? bo ja w Rg mam 92,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 dyszę głowna mam oryginalna (czyli 92,5 jak wszyscy), przepustnice wyjmowałem zeby zmienić polozenie iglicy to nie latała na boki. Czy moze łapac lewe powietrze na uszczelce pod cylindrem?? Jeli bym czyscił gaznik to czym najlepiej. Wygotować w czymś?? słyszałem, że w occie. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 (edytowane) Kolory świec macie w tym linku:http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.htmlMOże byc wiele obiawów takie pracy silnika że mocykl pracuje nie rowno na wolnych obrotach jednak najprędzej to będzie spowodowane zanieczyszczeniami w gażniku który poinieneś wymyć w pierwszej kolejności. Nigdy nie słyszałem o gotowaniu w occie ale może mało wiem ja zawsze myje w benzynie ekstrakcyjnej a pozniej cały gaźnik przedmuchuje kompresorem i zawsze jest dobrze ten sposob nigdy mnie nie zawiódł... Pozdrawiam Edytowane 13 Maja 2007 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busterek Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Nie gotuj gaźnika w occie. Mojemu znajomemu powyżerało dziury i korpus nadawał sie tylko do wyrzucenia :) Ja też gaźnik przemywam benzyną ekstrakcyjną a następnie przedmuchuje kompresorem, jeszcze sie na tej metodzie nie zawiodłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalloKS Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Nie gotuj gaźnika w occie. Mojemu znajomemu powyżerało dziury i korpus nadawał sie tylko do wyrzucenia :) Ja też gaźnik przemywam benzyną ekstrakcyjną a następnie przedmuchuje kompresorem, jeszcze sie na tej metodzie nie zawiodłem. heh,to ten znajomy go chyba gotował tyle co zupe :D ale to prawda,można porobić wżery tą metodą,ale wszystkie brudy znikną,trzeba uważać, zanużyć na chwilę to można,ja to zanuzałem i co chwila wyjmowałem sprawdzić czy te wżery sie nie robią .jak sie robi uważnie to jest ok,a brudy wszystkie wypłucze jeśli łapałby Ci powietrze uszczelką pod cylindrem to na pewno byłby słabszy,bo zmniejszyło by sie ciśnienie?/podciśnienie? w całym układzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Witajcie.dzis przestawiełem iglicę o 1 zabek nizej i mam vmax 102km/h (spalanie około 4L/100). Przed zmiana miałem 90km/h. (spalanie 5,5L/100).Obroty ciezko trzyma, ale jezdzi troche lepiej, no bo przeciez ile moze pojechac 80ccm?? Sprawdze jeszcze chłodzenie, ale jakos w oatatnim cvzasie zacząl sie mocno grzac. Nadmierne nagrzewanie moze byc spowodowane zła mieszanka albo (co mnie bardziej martwi) tarciem w cylindrze - pierscienie. Zobacze czy kompresja sie nie pogorszyła od tego czasu (było 10,1 bar), co by wyrazine wskazywało na rozbiórke. Czy moze być tak że tarcie mocno wzrasta, a kompresja i osiągi nadal pozostają dobre?? tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misza125 Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Witajcie.dzis przestawiełem iglicę o 1 zabek nizej i mam vmax 102km/h (spalanie około 4L/100). Przed zmiana miałem 90km/h. (spalanie 5,5L/100).Obroty ciezko trzyma, ale jezdzi troche lepiej, no bo przeciez ile moze pojechac 80ccm?? Sprawdze jeszcze chłodzenie, ale jakos w oatatnim cvzasie zacząl sie mocno grzac. Nadmierne nagrzewanie moze byc spowodowane zła mieszanka albo (co mnie bardziej martwi) tarciem w cylindrze - pierscienie. Zobacze czy kompresja sie nie pogorszyła od tego czasu (było 10,1 bar), co by wyrazine wskazywało na rozbiórke. Czy moze być tak że tarcie mocno wzrasta, a kompresja i osiągi nadal pozostają dobre?? tomek To bardzo ciekawe...,czym szybciej jedziesz to Ci mniej spala - śmiech na sali... ciekawe jeszcze jak doszedłeś do wniosku że tarcie Ci sie zwiększyło ( może oleju nie wlałeś :D skoro nie odczułeś tego w mocy silnika ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 jak sie podniesie ilgice to tak jakby wiecej wachy dopływa do komory spalania. A wiecej nieznaczy lepiej. Bo jak jest zaduzo wachy w mieszance to moc spada i predkosc w efekcie. A jak opusciłem iglice to zrobila sie prawidłowa mieszanka w ktrorj silnik ma najwieksza moc. Mniej wachy dopływało i zmniejszyło sie spalanie. To jest naprawde bardzo logiczne. Nie powiedziłem ze nie odczułem. Kiedyś z wielkim trudem jechałem 104km/h, a teraz z takim samym trudem jade 100. PS: Spróbuj nie wlac oleju to moze bedzie lepiej jezdzic - no bo przeciez olej zamula (jak jest go za duzo defakto). Takie rozumowanie. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.