Skocz do zawartości

Prostowanie ramy w zachpom. Suzuki VZ800 Marauder 2000r.


Fate
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

brat ma Marauderka, ale niestety uszkodził go... a w zasadzie baba, która wymusiła na nim pierwszeństwo mu go uszkodziła. Motor stał jakiś czas... brat jakoś nie śpieszył się z naprawą, ale odkąd mam swojego XVS1100 ma coraz większe ciśnienie... a mi się jakoś nie zawsze uśmiecha mu swoje cudeńko oddawać...

 

W każdym razie - motocykl ma lekko skrzywioną ramę - główka ramy, także drobne pęknięcia spawów.

Może ktoś z was zna jakąś godną polecenia firmę zajmującą się naprawami ram? Najlepiej w zachodniopomorskim lub jego najbliższym otoczeniu, bo o jechaniu na drugi koniec Polski raczej nie myślimy...

Edytowane przez Fate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

brat ma Marauderka, ale niestety uszkodził go... a w zasadzie baba, która wymusiła na nim pierwszeństwo mu go uszkodziła. Motor stał jakiś czas... brat jakoś nie śpieszył się z naprawą, ale odkąd mam swojego XVS1100 ma coraz większe ciśnienie... a mi się jakoś nie zawsze uśmiecha mu swoje cudeńko oddawać...

 

W każdym razie - motocykl ma lekko skrzywioną ramę - główka ramy, także drobne pęknięcia spawów.

Może ktoś z was zna jakąś godną polecenia firmę zajmującą się naprawami ram? Najlepiej w zachodniopomorskim lub jego najbliższym otoczeniu, bo o jechaniu na drugi koniec Polski raczej nie myślimy...

 

Było 150 razy na forum, poszukaj. Ram sie nie prostuje a już na pewno u nas nikt sie tym zawodowo i profesjonalnie nie zajmuje.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia z wytrzymałościami materiałów, badaniem zmęczeniowym i udarowym, więc zgodzę się, że aluminiowych ram się nie naprawia, ale stalową - nie widzę przeciwskazań, zwłaszcza, że uszkodzenia są naprawdę nieznaczne. Normy wytrzymałościowe dla konstrukcji stalowych pozostawiają spory margines bezpieczeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia z wytrzymałościami materiałów, badaniem zmęczeniowym i udarowym, więc zgodzę się, że aluminiowych ram się nie naprawia, ale stalową - nie widzę przeciwskazań, zwłaszcza, że uszkodzenia są naprawdę nieznaczne. Normy wytrzymałościowe dla konstrukcji stalowych pozostawiają spory margines bezpieczeństwa.

 

Moze sie nie znam, ale wydaje mi sie ze te "wyliczenia" co do wytrzymałosci to prowadzi sie dla tzw warunków idealnych, a nie ze przysłowiowemu panu Mieciowi omsknie sie reka podczas spawania. Inna sprawa, ze ja osobiscie nie czułbym sie komfortowo majac pospawana po raz drugi głowke ramy. Szukałbym po prostu innej ramy.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledź uważniej posty o prostowaniu...

 

Normy wytrzymałościowe nie są wyliczane dla warunków idealnych, a raczej dla warunków zbliżonych do rzeczywistych.... bierze się pod uwagę bardzo wiele parametrów... Zazwyczaj dla konstrukcji stalowych normy zapewniają spory zapas wytrzymałości.... ale dobra OT robimy...

 

To gdzie można naprawić ramę?

Edytowane przez Fate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...