Skocz do zawartości

jakie skutki przegrzania drag stara?


krzysiek33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lukass

A z silnika nie wydobywaja sie jakieś stuki, puki? Jak wygląda olej? Moze jakiś syf w gaźniku?

 

Moim zdaniem nie łatwo jest przegrzać takiego sprzeta.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, jak ktos sie postara, to i przegrzeje. Jezdzilem 5 sezonow moja Princessa white Beauty, czyli xvs 650, i czasem mialem wrazenie, ze stojac w korku lub jadac wolno w paradzie, piecyk termicznie dostaje w dupe. Fakt, ze fabryka tak skonstruowala silnik, by wydolil i w takich warunkach zadowalajac sie tylko wiatrem. No ale to jak sie jedzie, bo jak stoi w temp. powietrza znacznie przekraczajacej norme, NIE MA ZBYTNIEGO CHLODZENIA I WTEDY NALEZY SZCZEGOLNIE UWAZAC I MIEC NA UWADZE DOBRO SILNIKA i nie palowac. Dlatego szczesliwy jestem, ze moj dandik - vn 800, ma i chlodnice i wentylator i zeberka jak sie patrzy :bigrazz:

 

 

PS

IMHO, skutkiem przegrzania pieca jest znaczny spadek mocy, a mowiac po ludzku - MULOWATOSC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do stukow i odglosow z silnika na wolnych obrotach nie slychac w czasie jazdy odbior dzwiekow zakloca wiatr i slowiczy spiew z rozwierconych wydechow, co do parady jesli ktos byl to wie jak sie zaczynala kildziesiat minut w upale na jedynce 5-10 km/h ; co do "mulowatosci" to takie wrazenie mam wlasnie po tej paradzie, wydaje mi sie ze wczesniej "pieknosc" lepiej sie zbierala i jakos plynniej (chrom na rurze bardziej przypalony wiec temp. dostala napewno); wymienie olej moze sie poprawi; mimo wszystko mam malego stressa :icon_exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tym przegrzaniem to nie ma żartów, można nawet najlepszego sprzęta przegrzać i to nawet z chłodnicą bez wiatraczka. Silnik najczęściej wysyła sygnały jak jest mu za gorąco. Po prostu zaczyna inaczej śmierdzieć, czy pachnieć (jak kto woli) i często słychać takie pykanie od rozszerzającego się metalu.

Dobrze jest zainwestować w termometr temperatury oleju, np taki wkręcany zamiast korka do wlewu.

Jak byłem ostatnio w Częstochowie na zlocie i stałem podczas parady na podjeździe pod górkę to z niektórych sprzętów czuć było, że mają dosyć (najczęściej swąd palonego sprzęgła) i żar buchający od silnika.

Zmień olej i tyle możesz na razie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

[...]i często słychać takie pykanie od rozszerzającego się metalu.[...]

 

 

Takie stukanie i pykanie to slychac w kazdym silniku, nawet w samochodzie jak po jezdzie zatrzymasz zpojazd i wlasnie rózne elementy stygna i tak pykaja, wiec nie ma sie chyba tym co przejmowac.

Co do reszty to niepokoja mnie jedynie te przegrzane kolanka i zmiana ich kloloru :clap:

Na pewno zmien oleum w silniku :bigrazz:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak szacunku dla cudzej własności jest poprostu dobijajace.

Wyobraźcie sobie sytuację kiedy pijana laska przewraca Wasz motocykl, a jej równie nawalony koleś "pomoaga" jej go podnieść i ląduje wraz z maszyną na zaparkowanym obok aucie :)

Nieźle, nie? Szkoda tylko,że to był mój motocylk i moje auto! :/ ;)

 

Pozdoro Mierzynskim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie stukanie i pykanie to slychac w kazdym silniku, nawet w samochodzie jak po jezdzie zatrzymasz zpojazd i wlasnie rózne elementy stygna i tak pykaja, wiec nie ma sie chyba tym co przejmowac.

Co do reszty to niepokoja mnie jedynie te przegrzane kolanka i zmiana ich kloloru :banghead:

Na pewno zmien oleum w silniku :)

Przegrzane kolanka już kilka razy widziałem w XVS650 :eek: trochę mnie to dziwi, ale przyznaję - nie przyglądałem się, czy mają one osłony? Nie pamiętam. Jeśli są bez osłon, to chyba może się zdarzyć taki fiolet - "posiniaczone kolanko" :) Może to tez objaw zbyt ubogiej mieszanki, że paliwko dopala się w kolektorach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pralat, fiolet na kolankach swiadczy o skrajnym palowaniu piecyka co jest wynikiem przegrzania albo - co sie zdarza - zbyt dlugiej jezdzie na ssaniu przy juz rozgrzanym silniku (temp. spalin jest o wiele wieksza niz normalnie). Pierwszy przypadek czesto spotykany w sprzetach sprowadzonych z Germani, a z drugim przypadkiem sam osobiscie mialem doczynienia - moj kolega tak postapil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak szacunku dla cudzej własności jest poprostu dobijajace.

Wyobraźcie sobie sytuację kiedy pijana laska przewraca Wasz motocykl, a jej równie nawalony koleś "pomoaga" jej go podnieść i ląduje wraz z maszyną na zaparkowanym obok aucie :)

Nieźle, nie? Szkoda tylko,że to był mój motocylk i moje auto! :/ :)

Pozdoro Mierzynskim!

Nie to nie mogło się zdażyć, musiało Ci się przyśnić. Ja to nie wiem co bym zrobił, ajk by mnie tyle nieszczęścia dopadło na raz :banghead:

 

Pralat, fiolet na kolankach swiadczy o skrajnym palowaniu piecyka co jest wynikiem przegrzania albo - co sie zdarza - zbyt dlugiej jezdzie na ssaniu przy juz rozgrzanym silniku (temp. spalin jest o wiele wieksza niz normalnie). Pierwszy przypadek czesto spotykany w sprzetach sprowadzonych z Germani, a z drugim przypadkiem sam osobiscie mialem doczynienia - moj kolega tak postapil.

Przebarwienie na kolanku może też się pojawić jak jest ustawiony źle zapłon, lub na zaworze wydechowym jest za mały luz, lub nie ma go wcale. Wtedy mamy taką sytuację, że mieszanka w cylindrze nie zdążyła się jeszcze spalić a zawór wydechowy już się otwiera i cały ten ogień idzie do wydechu, w takich przypadkach kolanko potrafi się nagrzać do czerwoności i nawet kamyk spod przedniego koła potrafi zrobić niezłą deformację na rozgrzanym kolanku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Dex i Luca - zgadzam się z Wami. Pytam bez podtekstów złośliwych - dlaczego sporo małych dragów ma taką przypadłość? Czyżby np. jeżdżącym odpowiadały prędkości niemal skrajne dla tego moto? W taki przypadku chyba lepiej kupić coś, co przy 130/140 się nie męczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...