Skocz do zawartości

Tenere contra SuperTenere


Gość Visuz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzisiaj sprzedałem tenerkę 660

przebieg 42kkm

coś padło na dniach, silnik zaczął kopcić, nie wiem czy to wina pierścieni, może uszczelniaczy, może coś innego

:icon_mrgreen: No ... wolsztyn jej bokiem wyszedł hehehe ... i tak twarda była , choć GSX 550 miał jeszcze bardziej przerypane tak mi sie wydaje , ale Tenerą to latałeś po tym jeziorze prawie jak ... Jezus :icon_eek: Pozdro i do zobaczyska ....

 

a w ogole to co następne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: No ... wolsztyn jej bokiem wyszedł hehehe ... i tak twarda była , choć GSX 550 miał jeszcze bardziej przerypane tak mi sie wydaje , ale Tenerą to latałeś po tym jeziorze prawie jak ... Jezus :buttrock: Pozdro i do zobaczyska ....

 

a w ogole to co następne?

 

 

Znaczy się mam rozumieć, że kolega Konrad jej nie oszczędzał? :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem XTZ660 Tenere '97. Zrobiłem na niej 10 tyś km. Spalanie od 3,8 ( spacerowa jazda 90-ką ) do 6 ( 120 na trasie z 3 kuframi ). Żadnych ingerencji mechanicznych. Na oponach TW 47/48 jeździłem po wydmach w ok.Wiązownej.

Wg serwisu Yamahy pierścienie mogą być do wymiany po ok 50 tyś km.

Przy 120 km/h wibracje na kierownicy - dokuczliwe przy dłuzszych trasach.

ST nie jeździłem, porównania nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem XTZ660 Tenere '97. Zrobiłem na niej 10 tyś km. Spalanie od 3,8 ( spacerowa jazda 90-ką ) do 6 ( 120 na trasie z 3 kuframi ). Żadnych ingerencji mechanicznych. Na oponach TW 47/48 jeździłem po wydmach w ok.Wiązownej.

Wg serwisu Yamahy pierścienie mogą być do wymiany po ok 50 tyś km.

Przy 120 km/h wibracje na kierownicy - dokuczliwe przy dłuzszych trasach.

ST nie jeździłem, porównania nie mam.

 

Dzieki, właśnie takich informacji potrzebuje. Czy pamiętasz jeszcze jaki miała przebieg jak ja kupowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się mam rozumieć, że kolega Konrad jej nie oszczędzał?

raczej oszczędzałem

Rudy widział tylko jak troszkę przy brzegu nad jeziorkiem polatałem :icon_mrgreen:

tak naprawdę to w dupę nie dostała

nie zdążyła :icon_mrgreen:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dalszym ciągu czekam na wypowiedzi użytkowników XT660Tenere co do przebiegów ich maszynek i awaryjności (lub nie) ich silników.

Tenerewcy, odezwijcie się. :)

Napisz co konkretnie cię interesuje. Jeśli byłbyś zdecydowany na Tenere ważną rzeczą jest stan silnika - z reguły przy niedbałym obchodzeniu sie z tym moto tłok i pierścionki wymienia sie przy ok 50 tys. - zadbane silniki spokojnie dochodzą 100 tys.

 

Ja kupiłem idealny egzemplarz pod względem wizualnym ale po 1 sezonie zdecydowałem sie zainwestować w wymianę tłoka z pierścieniami. Teraz mam 100% pewności co do moto i jestem szczerze zadowolony :P

 

Tenerka znakomicie nadaje sie na miasto do dynamicznego przejazdu pomiędzy samochodami, walki z krawężnikami i dziurami w drodze - jest extra.

Jeśli chodzi o teren to w rachubę wchodzi dynamiczny dirt lub powolne błocko ale z dobrymi oponkami.

Kilka zdjęć jak moto daje radę na szutrze:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=149988

 

Jeśli chodzi o trasę wszystko zależy od prędkości przelotowej - do komfortowych 120 kmh jest ok powyżej pojawiają się wibracje no i opór powietrza. Ja mam wysoką szybę ale i tak pow. 120 lepiej zmienić pozycję z wyprostowanej na bardziej opływową :crossy:

Co do wibracji miałem z nimi spory problem na początku ale po ingerencji w silnik, wymianie opon wibracje są praktycznie niezauważalne. Ponoć silnik 660 jest najlepiej wyważonym singlem - z resztą w dalszym ciągu montowany jest z pewnymi modyfikacjami przez Yamahe.

 

Wszystko zależy do czego zamierzasz używać sprzętu i na jakie trasy sie wybierasz.

 

Aktualnie zamierzam zmienić oponki na Conti TKC80, które powinny pozwolić mi na większą swobodę w terenie i dobre trzymanie na asfalcie.

 

Swoją Tenere kupiłem w 2005 roku i przejechałem ponad 10 tys km.

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziękuję za odzew. Z jakiego rocznika jest twój model? Ile kosztowała wymiana tłoka wraz z pierścieniami?

Poczciwa staruszka z 1992 ale stan na 2002 ;)

Zainstalowałem kuty tłok Wossner'a w komplecie z pierścieniami i sworzniem - koszt ok 600 PLN - dochodzi robocizna ale to zależy gdzie.

 

W moim przypadku zdecydowałem sie na wymianę tłoka ponieważ szkoda było całości motocykla który był w super stanie.

 

Jeśli będziesz oglądał jakąś tenerkę zwróć uwagę na pracę silnika - na wolnych obrotach powinno być słychać jedynie wydech.. niezidentyfikowane stuki mogą świadczyć o marnym stanie technicznym.

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...