Skocz do zawartości

Virago, problem z rezerwa paliwa....


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z rezerwą paliwa w virago 535. Jest ona sterowania elektrycznie przełącznikiem - obok manetki gazu.

Niestety przełączanie nie daje żadnych rezultatów. Wiec musze uwazać na stan paliwa.

Jaka jest zasada działała takiego rozwiązanie elektrycznego ( nie spotkałem sie z czymś takim wcześniej)

Co moge ewentualnie sam rozebrać i sprawdzić /naprawić/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czeka każdego posiadacza Virago prędej czy później ale czeka. Z reguły sa dwa powody że nie działa. 1. zardzewiały elektromagnes 2.rurka paliwowa w środku dolnego zbiornika. Zacznij od sprawdzenia czy do elektromagnesu dochodzi prąd. Z lewej strony jest kostka połączeniowa instalacji z elektromagnesem. Jeśli przełączysz ne RES to po podłączeniu tam lampki powinna się zaświecić. Będziesz wiedział że elektryka jest OK (musi być włączona stacyjka tak jak do jazdy).Żeby dostać się do elektromagnesu trzeba wyjąć dolny zbiornik z ramy. A zeby go wyjąć trzeba rozebrać pół motocykla. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie dokonać naprawy (co polecam) to po sprawdzeniu elektryki daj znać to dopowiem więcej. Nie zwracaj uwagi na zdania że już było (a było) tylko ciągnij temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie cały czas nie daje spokoju ten przełącznik.Mój brat ma Virażke 1100 i tak jak pisze Andy ,nie ma w dolnym zbiorniku żadnych innych przewodów ,elektromagnesów nic.Jedna rurka do pompki i wsio.Pytałem kiedyś juz pare razy ,po co jest ten przełącznik .Dla mnie to dalej zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie cały czas nie daje spokoju ten przełącznik.Mój brat ma Virażke 1100 i tak jak pisze Andy ,nie ma w dolnym zbiorniku żadnych innych przewodów ,elektromagnesów nic.Jedna rurka do pompki i wsio.Pytałem kiedyś juz pare razy ,po co jest ten przełącznik .Dla mnie to dalej zagadka.

W tym roku rozbierałem swoją do malowania i wszystkio zobaczyłem.

 

Otóż w 1100 w górnym baku jest czujnik poziomu paliwa (po ściągnięciu baku doskonale widoczny). Wystarczy, że poziom paliwa spadnie poniżej określonego minimum i wtedy pompa paliwa przestaje pracować. Wtedy wystarczy przełączyć na pozycję RES i.... pompa znów działa, a my jedziemy dalej i szukamy stacji :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym roku rozbierałem swoją do malowania i wszystkio zobaczyłem.

 

Zboczę trochę z tematu i ...

 

Jeśli mogę zapytać, to czemu zmieniałeś lakier ? Nie widziałem Twojego motoru na żywo, ale sądząc ze zdjęć to wyglądał jak nowy, czyżby znudziło Ci sie oryginalne malowanie?

Ja w tym roku malowałem ramę (starość nie radość) i w zasadzie to blachy też powinienem, ale kaski brakło. A tak na marginesie ile kosztowało lakierowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...