lon_91 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 siema..mam duży problem z moim kdx-em mianowicie zrobiłem "ala" remont, łożyska na wale, sworzeń i łożysko do korbowodu i pierścionki. Po odpaleniu motoru po 20 minutach chodzenia na wolnych obrotach zaświeciła się kontrolka Oil. temp. ;/ potem po zgaszeniu go i odpaleniu gdy wystygnie i przejechaniu 1km (max) zaś temperatura rośnie ;/ woda w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym jest. chłodnica jest zimna, a cylinder wrzący:| jak odkręcę korek od chłodnicy to woda wylatuje... co może być nie tak ? motor chodzi poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACA Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 (edytowane) Poszła uszczelka pod głowicą.Miałem identycznie. U mnie przerwał się mały O-ring i ciecz chłodząca dostawała się do cylindra. Pryskało ze zbiorniczka wyrównawczego i pluło delikatnie z wydechu no a co za tym idzie cholernie się grzała, prawie doszła do czerwonego pola. Taki O-ring dopasujesz w sklepie z uszczelkami, weź na wszelki wypadek czerwony. Edytowane 25 Marca 2007 przez JACA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 (edytowane) uszczelke mam metalowa... czyli mozna by powiedizec wielokrotnego uzytku?:icon_rolleyes:raczej bym powiedizal ze cos z uszczelka pod cylindrem bo ja wycinalem z kingielitu, ale kurde pasowały otwory... i wszystko było ok.pare osob mi mówi ze moze termostat? w rmx-e mialem ze jak uszcelka sie przepalila to poprostu woda mi zalałą swiece i bylo 4km pchania.. Edytowane 25 Marca 2007 przez lon_91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 To nie moze byc uszczelka pod glowica, u mnie w HM poszla uszczelka wlasnie pod glowica, to chlodnica i cylinder byl cieply. To nie wiem jak by musiala peknac zeby sie wydostalo tyle wody ile jest w chlodnicy. A tak a propo, to uszczelka pod glowica jest jednorazowego uzytku :icon_biggrin: A jezeli cylinder jest goracy a chlodnia zimna, to albo jest niesprawna pompa wodna, albo zle podlaczone przewody cieczy chlodzacej, albo w jakims wezy jest niedroznosc, i nie ma dobrego przeplywu, ew termostat moze pieprzyc ale w tym przypadku nie jestem do konca pewien, jest jeszcze takie cos jak odpowietrzanie ukladu chlodzenia, w glowicy jest korek , nalezy go odkrecic, i lac plynu tak dlugo az korkiem sie bedzie wylewalo, najlepiej to robic kiedy jest czynna pompka wodna, czyli moto powinine sobie pyrkac, po wylaniu sie wody, zakrecamy korecczek i patrzymy co dalej sie dzieje. JEzeli po sprawdzieniu wszystkich przyczyn ktore tu opisalem , moto dalej nie bedzie chodzic jak nalezy, to napisz znowu to bedziemy myslec dalej :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Najpierw sprawdź termostat, pompe wody i drożność przewodów. Dopiero po tym bierz się za silnik jeśli tamto nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Po zmianie pierścieni odpaliłeś moto na 20 minut nie jeżdżąc? :crossy: :biggrin: :biggrin: To jest zupełnie logiczne ze po zmianie pierścieni zwiększa sie siła tarcia i z tego względu motocykl sie szybciej grzeje. A na wolnych obrotach jest bardzo wolny przepływ płynu chłodniczego, a poza tym nie ma sie jak chłodzić jeśli motocykl stoi w miejscu. W ten sposób mogły Ci popękać pierścienie z wysokiej temperatury i dużej siły tarcia. Po to właśnie ktoś wymyślił docieranie motocykla. Ja swoją CRM po remoncie odpalałem w miejscu na góra 5 minut i przerwa na ostudzenie. Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Identycznie miałem w CRM termostat nie puszczał wody do cylindra.Wyjmij termostat i wtedy zobacz co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 (edytowane) termostat jest dobry,jak moto ostygnie to z kumplem sprawdzimy pompe wodna, bo ja jak silnik wyciagalem to wkladałem szmaty do dziur zeby syfu nie naleciało... i mogło się jednej nie wyyciągnac:D... :flesje: a jak docierałes pierscienie w CRM? to ile km ? bo ja narazie zrobiłem:D 5km i lekko odkreciłem... heh... :crossy: Edytowane 25 Marca 2007 przez lon_91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Samych pierścieni nigdy nie zakładałem. Nowy tłok i pierścienie z luzem 0,05 mm dociera sie około 200 km Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 no to Panowie:D już po kłopocie, tak jak mówiłem nie wyciagnelismy kawałka szmaty, jak zatkałem zeby syfy nie nalecialy i pompka nie pompowała wody poprostu:P a teraz juz jest wszystko OK :crossy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Po zmianie pierścieni odpaliłeś moto na 20 minut nie jeżdżąc? :banghead: :crossy: :lalag: To jest zupełnie logiczne ze po zmianie pierścieni zwiększa sie siła tarcia i z tego względu motocykl sie szybciej grzeje. A na wolnych obrotach jest bardzo wolny przepływ płynu chłodniczego, a poza tym nie ma sie jak chłodzić jeśli motocykl stoi w miejscu. W ten sposób mogły Ci popękać pierścienie z wysokiej temperatury i dużej siły tarcia. Po to właśnie ktoś wymyślił docieranie motocykla. Ja swoją CRM po remoncie odpalałem w miejscu na góra 5 minut i przerwa na ostudzenie. To chyba wolne oborty miales ustawione na 10 tysiecy , zeby sie zagotowal i pierscienie popekaly :crossy: Mi sie nie chce wierzyc ze jak sobie pukal na wolnych obrotach przez 20 min to sie zagotowal . Tu napewno jest inny problem, ale Artur zgodze sie z Toba, ze po zmianie pierscieni zwieksza sie sila tarcia i jest wieksza temp, ale bez przesady, ze moto sie zagotuje na wolnych obrotach:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 a ja sie zgodze z tym ze motor na postoju ma mniejsze chłodzenie. ale bez przesady..ja nawet tych pierscieni nie docieram:D odrazu ogień:crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 To chyba wolne oborty miales ustawione na 10 tysiecy , zeby sie zagotowal i pierscienie popekaly :icon_mrgreen: Mi sie nie chce wierzyc ze jak sobie pukal na wolnych obrotach przez 20 min to sie zagotowal . Tu napewno jest inny problem, ale Artur zgodze sie z Toba, ze po zmianie pierscieni zwieksza sie sila tarcia i jest wieksza temp, ale bez przesady, ze moto sie zagotuje na wolnych obrotach:DOczywiście ze sie zagotuje, a jeśli jest na dotarciu to gwarantuje! Jak moto stoi w miejscu to w ogóle nie ma chłodzenia! Jeśli nie wierzysz to po prostu sprawdź! I wcale nie potrzebne jest do tego 10 000 obrotów. Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 A ile jest potrzebne?? 9.500 wystarczy?? :icon_exclaim: Nie wiem, ale wg mnie nie da rady zagotac sprzet , z nowymi pierscieniami ktory chodzi 20 minut na wolnych obrotach. Dobra, ale na bank to nie jest ta przyczyna o ktorej mowisz. Dlaczego?? Dlatego : Jezsli by sie gotowal to wlasnie i chlodnica tez by byla ciepla, bo przeceiz pompa wodna jest na stale podlaczona do walu i ma staly naped niezaleznie od jakich obrotow silnika, wiec na wolnych obrotach tez pompka pracuje i przelewa wode, wiec w calym ukladzie chlodzenia jest ta sama temp . A przeceiz lon 91 wyraznie pisze ze : woda w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym jest. chłodnica jest zimna, a cylinder wrzący:| jak odkręcę korek od chłodnicy to woda wylatuje... co może być nie tak ? Ze chlodnica jest ZIMNA!! , wiec na bank albo pompka wodna, albo niedroznosc przewodow cieczy chlodzacej. Jezeli nie ma droznosci, to przeceiz woda jest pompowana do gara i tam sie zatrzymuje i nagrzewa, a ze obiegu nie ma to sie gotuje i stad cylinder wrzacy, a to ze woda sie wylewa z chlodnicy to przez to ze pewnie jest zbyt duze cisnienie w chlodnicy i nie ma gdzie sie podziac wiec idzie dziurka od korka. Tak mysle i wcale nie musi tak byc :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur_125 Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 A ile jest potrzebne?? 9.500 wystarczy?? :) Typowe dziecko neostrady. I nie wysilaj sie tak, bo lon_91 już dawno znalazł przyczynę. Cytuj http://www.drogadourzedowa.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.