Lucass Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Witam, moto to niewysilony kredens enduro XR 600 . Robie remont, i min, stary tłok pujdzie won.I tu pytanie czy opłaca się inwestować w kuty tłok (Wiseco, wossner) do czegoś takiego(moto jest stare i stosunkowo niska rynkowa wartość, singiel 600cc 46koni maks 7 000 obrotów), czy nie odczuję różnicy. Na moto planował bym latać jeszcze z sezon maks dwa.Odlewane tłoki są dużo tańsze i to wychodzi z 50% taniej niż tłok kuty nie licząc jeszcze tego że np. pod wiseco musiał bym jeszcze szlifowac tuleje (inne wymiarowanie kolejnych szlifów). Macie jakieś z tym doświadczenia? Może to złe porównanie ale z tego co się orientuję w starych gixxach olejakach padały szybko tłoki standardowe i wkładali wiseco, a dla mnie to może byc różnica? W mocy np. (w grę wchodzą np. wiseco co mają większy stopień sprężania), zużyciu oleju przy katowaniu etc. Tłok mialby współpracować z nowym korbowodem tkrj. (Tłoki Tkrj są odlewane wszystkie) W skrócie opłaci się to czy nie? A i jeszcze jedno. Jak obadac czy tuleja ma być do honowania? Każden fachowiec w moim mieście powie że dobra bo oni nie mają czasu i nie chcą brać się za moto. Tuleja jest 0,07mm za wymiarem nominalnym, a 0,03mm przed wymiarem serwisowym (+0,10 mm może być maksymalne zużycie tulei). "Jajowatość" tulei mieści się w granicach serwisowych czyli do 0,05mm, choć w jednym miejscu jest 0,07mm. Szlifować ją, czy przy tłoku o średnicy 97mm można nie bawić się w zegarmistrza i odpuścić sobie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Ja powiem tak, Zakładałem z bratem do dr 650 nowy tłok Wóssnera odkuwany podnoszączy kompresję, chyba 650zł jak sie nie mylę, i oczywiście szlif i honowanie(80zł) moto miało bodajrze o 1Mpa wyższe ciśnienie niż nominalne na oryginalnym tłoku.Motor był mocniejszy i lepiej z dołu się bujał. szczerze mówiąc jeśli chcesz miaę pewność i dodatkowo troche mocniejsze moto to daj zrobić tak jak ja pisałem , jak mocno pałujesz moto to tym bardziej polecam dobry tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.