audioterrorysta Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Dzis odpaliłem swoje suzuki RG80 (95r 19tys) rozgrzałem na ssaniu ok 20minut i przejechałem się. Po ok 200-300m motor zaczął przerywać, zgasł i nie dał sie uruchomic az do wymiany swiecy na tej przejechał 150km. Ta z kolei miała kolor "suchy" czarny. Wmieniona świeca po 3km: izolator (porcelenka) był całkiem biały; elektroda masy zolta; a wokłół (tam gdzie gwint sie zaczyna) było czarne. Przejechałem dzis jeszcze pare kilometrów, ale zapomniałem sprawdzic kolor. Gaźnik regulowałem sam, do zapłonu niewiem nawet jak się dotknąć, lewe powietrze raczej nie - już je zwalczyłem. Motor zimny (na ssaniu) odpala za 2-3 kopem, ciepły (bez ssania) za 1-2. Nie przegrzewa sie przynajmniej przy tej pogodzie (10*) mocy móglby miec troche wiecej bo niema chyba teraz katalogowych 12KM (subiektywnie). znalazłem taki oto tekst - autor PADRETrudno...spróbuję Ci to wytłumaczyć na chłopską logikę.Jeżeli zapłon nastąpi za wcześnie,mieszanka paląc się(przybywa ciśnienia w komorze) a dodatkowo tłok jeszcze bardziej to spręża-temperatura lawinowo idzie w górę(masz spalanie detonacyjne).Przy za póżnym zapłonie(i już w trochę niższym ciśnieniu) czas spalania jest w przybliżeniu podobny-mieszanka paliwowo-powietrzna dopala się w wydechu->co za tym idzie zostaje mniej mocy do wykorzystania->co z koleizmusza Cię do odkręcenia manetki bardziej-> a więc masz więcej mieszaniny węglowodorowo-tlenowej (jednym z efektów spalania są tlenki węgla,węgiel{czarny kolor}...itp.)+oczywiście większą temperaturę->coz kolei prowadzi do przegrzewania silnika.A zatem,mój drogi Watsonie...co Ty na to?PS.co do pierwszego:ta wysoka temperatura powoduje,żeizolator świecy(tzw. porcelanka samooczyszcza sięi może mieć b. jasny kolor-nawet biały I teraz wcale nie wiem co jest rozregulowane - gaznik czy zapłon. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Od tego trzeba zacząć , kto rozgrzewa silnik na ssaniu 20 min.? :) . Ssanie wyłącza sie zaraz po odpaleniu sukcesywnie zmniejszając tak aby silnik nie gasł. Trzymanie na w pełni włączonym ssaniu przez tak długi okres spowoduje zalanie swiecy. Po wymianie świecy i przejażdżce , gdy silnik osiągnął prawidłową temperaturę kolor elektrod powinien być jasno- brązowy. Sprawdź też czy zastosowana świeca ma odpowiednia wartośc cieplna dla tego silnikia. mozna to sprawdzić w katalogach w necie.Zapłonu w takich sprzętach sie nie reguluje , to nie komar czy simek. Zapłon CDI ma statyczny punkt zapłonu ustawiony fabrycznie i sam z siebie sie nie przestawi. To nie platynki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 załóż nową świece i zapal moto i przejedz z 1km i sprawdz jaką masz świece(jaki kolorek),a do tego co opisywałęś podaj czy motor jak jedziesz kopci w jakim stopniu,a czy w trakcie jazdy tez ci gaśnie czy tylko jak trzymasz na ssaniu? a ssanie należy tylko do zapalania. :buttrock: w celu przypomnienia pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 (edytowane) Założyłem jakiś czas temu nowa swiece, i była biała po 3km. Wkreciłem srube mieszanki o 1 obrot (mniej powietrza), dalej to już obroty spadały takze zostawiłem. Skutek jest taki że kolega co umie regulowac gazniki juz tego nie rozumie. Swieca jest totalnie biała (z 50...80km przejechałem), a motor na gaz reaguje bardzo szybko, jak odpuszczam gaz to obroty tez szybko spadają ogółem jezdzi jak należy, nie gasnie. Po rozgrzaniu w miare mało kopci olej - castrol R2. Swieca to BP7ES czyli rekomendowana do tego motoru. W gre wchodzi jeszcze zmiana wartosci cieplnej swiecy zeby niewypalic dziury w tłoku od zbyt wysokiej temp. Edytowane 27 Marca 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Założyłem jakiś czas temu nowa swiece, i była biała po 3km. Wkreciłem srube mieszanki o 1 obrot (mniej powietrza), dalej to już obroty spadały takze zostawiłem. Skutek jest taki że kolega co umie regulowac gazniki juz tego nie rozumie. Swieca jest totalnie biała (z 50...80km przejechałem), a motor na gaz reaguje bardzo szybko, jak odpuszczam gaz to obroty tez szybko spadają ogółem jezdzi jak należy, nie gasnie. Po rozgrzaniu w miare mało kopci olej - castrol R2. Swieca to BP7ES czyli rekomendowana do tego motoru. W gre wchodzi jeszcze zmiana wartosci cieplnej swiecy zeby niewypalic dziury w tłoku od zbyt wysokiej temp. Czyli praca silnika jest poprawna tylko swieca jest biała,no u mnie też jest taka biaława sądze iż jest to dlatego ze za dużo oleju dostaje(bo troche sporawo kopci) silnik pracuje dobrze wiec zauboga mieszanka nie jest (iglica podniesiona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Założyłem jakiś czas temu nowa swiece, i była biała po 3km. Wkreciłem srube mieszanki o 1 obrot (mniej powietrza), dalej to już obroty spadały takze zostawiłem. Skutek jest taki że kolega co umie regulowac gazniki juz tego nie rozumie. Swieca jest totalnie biała (z 50...80km przejechałem), a motor na gaz reaguje bardzo szybko, jak odpuszczam gaz to obroty tez szybko spadają ogółem jezdzi jak należy, nie gasnie. Po rozgrzaniu w miare mało kopci olej - castrol R2. Swieca to BP7ES czyli rekomendowana do tego motoru. W gre wchodzi jeszcze zmiana wartosci cieplnej swiecy zeby niewypalic dziury w tłoku od zbyt wysokiej temp. Srubą regulacyjna zmieniasz ilośc mieszanki a nie powietrza. w tym przypadku trzeba ustawic ta śrube tak by silnik zaczął zwiększać obroty czyli odkręcać a nie wkręcać. Jeśli dalsze kręcenie nie zwiększa dalej wolnych obrotów to teraz druga sruba od regulacji wysokości przepustnicy ustawiasz prawidłowe wolne obroty. Potem po przejazdżce sprawdzasz kolor swiecy . Jesli dalej jest biała to podnies iglicę w przepustnicy o 1 rowek.Silnik przed regulacja musi byc nagrzany do własciwej temperatury.Nie jeżdzij na zbyt ubogiej mieszance bo mozesz przegrzac silnik , przepalic tłok lub go zatrzeć.Wartość cieplna swiecy nie ma w przypadku ubogiej mieszanki wpływu na przepalenie denka tłoka.Na pewno swieca nie bedzie biała jak masz zbyt duzo oleju w mieszance. Jest wręcz odwrotnie wiec Rajdowiec nie pisz bzdur i nie wprowadzaj ludzi w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 jak wzbogacam mieszanke swieca powinna byc ciemniejsza.Wkrecam srube mieszanki to zaczynaja spadac wolne obroty, a wyczytałem z manuala to suzuki reguluje się w ten sposob ze się zwieksza wolne obroty i sruba mieszanki wybiera pozycje w ktorej te obroty sa największe. Potem tylko zmniejszyc wolne obroty do 1500obr.Jak nadal bede wkrecał (wzbogacał mieszanke, żeby swieca byłą ciemniejsza) ta srube to obroty zaczna spadac. Moge oczywiscie wkrecic srube oporowa przepustnicy ale nie oto chodzi, taka regulacja jest niezgodna z zalceniami manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Wartość cieplna swiecy nie ma w przypadku ubogiej mieszanki wpływu na przepalenie denka tłoka.Na pewno swieca nie bedzie biała jak masz zbyt duzo oleju w mieszance. Jest wręcz odwrotnie wiec Rajdowiec nie pisz bzdur i nie wprowadzaj ludzi w błąd. jeśli bedzie nieodpowiednia wartość cieplna świecy moze przepalić tłok,no a jak bedzie zauboga to bedziemoto sie cześto grzać, a Breżniew wtłumacz mi jaka jest przyczyna u mnie białej swiecy iglica jest poniesiona na maxa,z rury wydobywa sie jasny dym,poziom jest odpowiedni dysze oryginalne,śrubke wykreciełem na 1,5obrotu od składu paliwa,filter powietrza przeczysciłęm(swieca odpowiednia do tego modelu)BR8EA wiec prosze oświec mnie bo ja nie wiem. :icon_mrgreen: Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 jak wzbogacam mieszanke swieca powinna byc ciemniejsza.Wkrecam srube mieszanki to zaczynaja spadac wolne obroty, a wyczytałem z manuala to suzuki reguluje się w ten sposob ze się zwieksza wolne obroty i sruba mieszanki wybiera pozycje w ktorej te obroty sa największe. Potem tylko zmniejszyc wolne obroty do 1500obr.Jak nadal bede wkrecał (wzbogacał mieszanke, żeby swieca byłą ciemniejsza) ta srube to obroty zaczna spadac. Moge oczywiscie wkrecic srube oporowa przepustnicy ale nie oto chodzi, taka regulacja jest niezgodna z zalceniami manuala. Cały problem polega na tym, ze ty wkrecasz ta srubę zamiast wykrecać. W wiekszej cesci gazników regulacja srubą mieszanki wolnych obrotow reguluje sie ilośc zasysanej mieszanki z układu wolnych obrotów a nie powietrza. W gaznikach w których regulujesz mieszanke a nie powietrze sruba ta znajduje sie miedzy przepustnica a króccem ssacym cylindra. z kolei w gaznikach w ktorych skład mieszanki regulujesz powietrzem sruba znajduje sie przed przepustnicą . jeśli bedzie nieodpowiednia wartość cieplna świecy moze przepalić tłok,no a jak bedzie zauboga to bedziemoto sie cześto grzać, a Breżniew wtłumacz mi jaka jest przyczyna u mnie białej swiecy iglica jest poniesiona na maxa,z rury wydobywa sie jasny dym,poziom jest odpowiedni dysze oryginalne,śrubke wykreciełem na 1,5obrotu od składu paliwa,filter powietrza przeczysciłęm(swieca odpowiednia do tego modelu)BR8EA wiec prosze oświec mnie bo ja nie wiem. bigrazz.gif Pozdr Niedawno przeciez pisałes o problemach z układem chłodzenia silnika, niedrożna chłodnica o zbyt przytłumionym przepływie powietrza oraz o nie odpowietrzaniu układu przy napełnianiu. Nie odpowietrzony płaszcz wodny cylindra i głowicy jak najbardziej mógł wpływac na przegrzewanie sie silnika. Popniewaz głowica stanowi najwyzszy punkt układu , poduszka powietrzna dosc znacznie zmniejszała mozliwosc oddania ciepła z głowicy a tym samym z elektrod swiecy. To tez mogło byc przyczyna białej swiecy. Przepalenie tłoka nie ma nic wspolnego z wartoscia cielna świecy. Wartosc cieplna świadczy tylko o zdolności swiecy do oddawania ciepła z elektrod do głowicy. Odpowiednio dobrana wartośc do danego silnika przy prawidłowym składzie mieszanki pozwoli na samooczyszczanie sie elektrod z produktów spalania paliwa a jednoczesnie nie pozwoli na ich przegrzewanie.Przepalenie denka tłoka następuje wtedy , gdy skład mieszanki został znacznie zubozony. Ubozsza mieszanka spala sie wolniej , jednocześnie w wyższej temperaturze powodujac miejscowe przegrzewanie sie denka , elektrod swiecy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 no ok tyle ze chciałbym jeszcze powiedzieć iż kiedyś miałem DT80 i zdażyło mi sie przepalic tłok(mała dziurka 0,5cm),wymieniłem tłok oraz założyłem inną swiece(zimniejszą) a przy gaźniku nic nie grzebałem i narazie wszystko jest ok moto chodzi do dziś.a odpowietrzanie chłodnicy to odbywa sie chyba o ile sie nie myle to przy zamkniętym układzie(obiegu) a jak ja nie zakładałem korka oraz bez termostaru to chyba wątpię by był zapowietrzony,a grzal sie przez z to ze jakiś pacan nie umiał jeżdzić i pokrzywił orza zamulił chodnice(mówie odnośnie KMXa) i nie było dostatecznego chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.