Skocz do zawartości

Ustawienie luzu zaworowego KZ1000


gobert
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie ustawienia luzów zaworowych.

W serwisówce dopuszczalny zakres regulacji to 0,05-0,015 mm dla zaworu wydechowego i ssącego.

Mam nowe zawory dotarte do przefrezowanych gniazd.

Jaki luz dać?

Czy zrobić wszystkie na 0,15mm uwzględniając to, że zawory mogą na początku eksploatacji jeszcze pomniejszyć luz, czy zrobić luz pomiędzy czyli np.:0,10mm.

 

Kolejne pytanie: na jednym z zaworów mam płytkę 2,35 mm, obecnie luz zaworowy wynosi tam 0,08mm, po zeszlifowaniu jej o 0,07mm, tak aby otrzymać luz zaworowy 0,15mm je gruboś zmniejszy się i wyniesie 2,28mm. Czy 0,28mm wystarczy aby przez długi okres eksploatacji mieć nadal możliwość regulacji, (najmniejszy dopuszczalny wymier płytki to 2,00mm)?

 

Silnik ma przyjechane 100tys. km, z tego co widzę wszystkie płytki oprócz dwóch były szlifowane, niestety większość została zeszlifowana od strony z wymiarem, a te na których jest nie da się go już odczytać. Myślałem, że może na podstawie płytki z wymiarem będę w stanie określić o ile w czasie tak długiej eksploatacji podniosły się zawory, nie wiem jednak czy te płytki nie były już wymieniane.

 

Potrzebuję informacji z waszego doświadczenia o ile mogą się podnieść zawory po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Czy jest to np.: 0,10 mm czy więcej.

Edytowane przez gobert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawy serii Z, to troche inna para kaloszy niz pozniejsze konstrukcje, chlodzone plynem i z gniazdami zaworowymi robionymi z plasteliny.

W mojej 1100 Spectre nie dotykalem sie do zaworow ani po zakupie, ani przed sprzedaza ( zrobilem jakies 15 tys ). Po prostu nic sie nie dzialo.

Sadze ze po zrobieniu zaworow i ustawieniu luzow na jakies na co najmniej 15 tys tez bedziesz mial spokoj. To nie jest jakis strasznie wysilony silnik, a materialowo twoja Kawa jest napewno lepsza od pozniejszych.

Ja bym ustawil wszystkie luzy na 0.1 mm, sadze ze plytka o grubosci 2.28 mm na jakis czas ci starczy :D.

Czy wymieniales prowadnice ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przez pierwsze 2000km po zregenerowaniu głowicy (frazowanie gniazd, szlifowanie i dotarcie zaworów) luzy zmniejszyły sie o 0,05-0,1mm. Rzecz dotyczy kawy kz 550. Tak ze wydaje mi sie sensowne na początek ustawic na górą granice tzn 0,15mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadnic nie wymieniałem, chociaż kupiłem nowe i dałem je wraz z głowicą do zrobienia.

Na Parowcowej w W-wie Włochy pomierzyli stare prowadnice i porównali z nowymi nie stwierdzając zużycia, wobec tego odradzili ich wymianę, bo potem musieliby więcej zfrezować gniazda aby wycentrować wszystko do wymienionych prowadnic. Przypuszczam, że frezowali to maszyną wszystkie gniazda poza jednym są centrycznie wykonane, pasek po dotarciu jest równy i występuje w połowie wysokości grzybka zaworowego.

Z jednym gniazdem jest gorzej, ale nie mogli nic na to poradzić, fabrycznie jest ono nierównomiernie obrobione. Można je tylko wymienić.

Pytam się o te luzy, bo najbardziej zależy mi na informacji czy zapas 0,28mm wystarczy do dalszej regulacji, jeżeli nie to nie ma problemu, dopuscza się zeszlifowanie trzonków zaworowych o 0,30mm, wtedy napewno będę po bezpieczniej stronie.

 

Ps.: To wersja Police, Adam, przeniosłem się tu z tematem, bo nie każdy zagląda do działu z czoperami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...