Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju - a raczej jego brak.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem podobny problem - co prawda w virago XV 700 silnik V-ka - ale może bedzie podobne rozwiązanie.

-zmień filtr

- zmień olej (i tak idzie nowy sezon to by wypadało)

-przedmuchaj wszystkie kanały

- rozbierz pompe na atomy i sprawdź tolerancje zużycia odpowiednich elementów,

- apropo zaworka ciśnienia oleju też może być że od gleby (od uderzeniea) się przywiesił

- umyj dokladnie pompe, smoka itd

tyle moich sugesti, moim zdaniem jak ciśnienie jest takie że paluchem nie utrzymasz to jest ok.

przed odpaleniem na nowo sprzęta zapodaj troche oleju we wszystkie miejsca w których powinien być - może być tak że sie wytarł jak chodziło na sucho i zanim dojdzie na nowo olej to troche minie

powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka jest, kluczy jest duże ale brakuje mi tylko klucza dynamometryczny. Szkoda mi pieniędzy na dobry klucz bo ja motor robie tylko dla siebie i w tym przypadku klucz na siebie nie zarobi :/

 

Zdecydowanie zarobi, w ten sposob ze nie uszkodzisz czegos w silniku, czego koszty moga byc duzo wieksze niz koszt klucza.

No i przyda sie przy nastepnych pracach.

Nie musi byc super hiper, ja np uzywam dalej klucza ze wskazowka wychylowa i nie narzekam - momenty dokrecenia sie sprawdzaja i zadko co urywam.

Jakbys rozebral wal to moze warto wymienic panewki na nowe nominalne, nie sa drogie - no ale to zalezy od twojej sytuacji "finansowej".

 

Adam M.

 

 

PS. Aha, zapomnialem - pompy nie wymieniaj jest OK, oczysc tylko silnik z opilkow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie zarobi, w ten sposob ze nie uszkodzisz czegos w silniku, czego koszty moga byc duzo wieksze niz koszt klucza.

No i przyda sie przy nastepnych pracach.

Nie musi byc super hiper, ja np uzywam dalej klucza ze wskazowka wychylowa i nie narzekam - momenty dokrecenia sie sprawdzaja i zadko co urywam.

Jakbys rozebral wal to moze warto wymienic panewki na nowe nominalne, nie sa drogie - no ale to zalezy od twojej sytuacji "finansowej".

 

Adam M.

PS. Aha, zapomnialem - pompy nie wymieniaj jest OK, oczysc tylko silnik z opilkow.

 

Na razie mam zdemontowane i wyczyszczone - miskę olejową, sprzęgło, pompę i chłodnicę olejową.

Rozebrałem kapę zaworową ale nie zdążyłem jeszcze wyczyścić góry silnika czyli starego oleju z wałków itp

Musze jeszcze sprawdzić czy zawory mają dobre luzy bo ostatni regulowałem (serwisówka podaje że ma być od 0,08 do 0,013 ja ustawiam listkiem 0,10 dla ssących i wydechowym)

 

W przyszłym tygodniu przedmucham kanały olejowe w silniku, wszystko poskładam, zaleje nowym olejem tym razem 15W mineralnym,a może 20W (przedtem miałem 10W półsyntetyk). I musi być ok.

 

PS Adamie jakiej firmy masz ten klucz? Bo ja widziałem za 150 zł już ale podobno przy małych wartościach przekłamują i zrywają gwinty. Nie potrzebuje jakiś cudów, ale chyba macie racje muszę w końcu zakupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...