Skocz do zawartości

dr650rs wyskakuje 2bieg


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z dwójką w mojej deerce. Otóż jak na niej jade (na 2biegu), to wyskakuje, ale tylko przy dość "mocnym" przyspieszaniu. Rozebrałem skrzynie i rażących luzów w niej nie widzę , na co zwrócić uwagę , co ma na to największy wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz wyjechane sprzegla klowe wspolpracujacych ze soba kol 2 biegu.

To jest rodzaj zebow na czole kola, ktore maja za zadanie wejsc w otwory drugiego kola i trzymac oba kola razem.

Gdy sie wyrobia to kola rozlatuja sie i bieg wyskakuje. Do kompletu potrafia zgiac wodzik, ktory stara sie trzymac je razem.

Naprawa przez zakup nowych kol i wodzika - dosc kosztowne.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem , oglądałem i podejżewałem je, ale nie widać po nich śladów jakiegoś wielkiego zużycia. Pewnie tak jak Pan pisze, ogólne zużycie i wodzika i choinki i kłów daje taki efekt... Czyli , albo inna skrzynia(stara, ale jara),albo nówka, hie,hie, wolne żarty :lalag: ... Bo regeneracja, np. kłów chyba nie wchodzi w grę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem , oglądałem i podejżewałem je, ale nie widać po nich śladów jakiegoś wielkiego zużycia. Pewnie tak jak Pan pisze, ogólne zużycie i wodzika i choinki i kłów daje taki efekt... Czyli , albo inna skrzynia(stara, ale jara),albo nówka, hie,hie, wolne żarty :biggrin: ... Bo regeneracja, np. kłów chyba nie wchodzi w grę???

 

W skrócie - masz dokładnie ten problem co ja - pod obciążeniem wyskakuje dwójka. Okazało się, że zjechane jest sprzęgło kłowe, same zęby są ok, luzów nie ma, przytarł się też jeden wodzik. Zużycie sprzęgła kłowego jest prawie niezauważalne, trza się dobrze przyjrzeć. Mam gdzieś fotki takich uszkodzonych kół - spróbuję wstawić, na przykładzie ZX-6R.

 

koło atakujące

koło atakowane

wodzik

 

Jak widać - krawędzie są zaokrąglone z jednej strony, a "ostre" z drugiej. Myk jest taki, że powinny być "ostre" z obu stron.

 

"Regeneracja" jest możliwa, ale trwałość tak naprawionego koła jest kiepska. Słyszałem o paru przypadkach i nigdy nie wytrzymało toto więcej niż kilka-kilkanaście tkm. Taka "regeneracja" polega na podcięciu zaokrąglonych krawędzi tak, żeby znowu były "ostre".

 

Generalnie albo używana skrzynia (lub cały, np zatarty silnik po taniości, np z Ebaya - ja cały silnik do mojej szóstki kupiłem za 100EUR, z lekko uszkodzonym karterem (zerwanie łańcucha napędowego)), albo kupujesz dwa nowe koła zębate i wodzik.

 

--

pzdr

yahoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Yz miałem taki problem z 1 biegiem, ładnie zostały kły koła atakującego podcięte na frezarce pionowej , koło atakowane zostało bez zmian, i pomogło. Nie było to potem ulepszane ciplnie i trzymało, coprawda yz ma niecąłe 40km, ale dizałało.pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...