cross21 Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Cześć wszystkim!Pod koniec minionego lata wreszcie udało mi się zdobyć kase na swoj pierwszy motocykl. Trafiło na niezarejestrowaną w polsce Honde MTX 125 RG z 87r., 24000tyś. przebiegu za 2700zł. Motor można powiedzieć że kupiłem na lipe bo jego stan sprawdziłem tylko sam na oko (to był pierwszy motocykl tego typu jaki widziałem z bliska:) i kupywałem go od opcych ludzi, wiedz ryzyko że kupie złoma było dóże. Moto naszczęście do tej pory mnie nie zawiodło, ale wiem że jak chce żebi mi dobrze długo służył to musze się nim dobrze zaopiekować. Przeczytałem już od hu*a postów na tematy związane z dbaniem i prawidłowom obsługą motorów, ale mimo to jako lajik jeśli chodzi o motory mom jeszcze pare pytań na które odpowiedzi nie udało mi się znaleść albo znalazłem ale nie zrozumiałem :icon_mrgreen: Prosze więc żedy bardziej doświadczeni ode mnie pomogli mi w rozwiązaniu moich problemów, które dla większości z was pewnie będą głupie:)1) HAMULCEJak się dba o hamulec taczowy, czy ta tarcza musi być idealnie gładka (bo u mnie nie jest, są jakieś wyżłobienia) Czy ten zbiorniczek po prawej stronie na kierownicy z tym płynem to jest zbiornik od poziomy płynu hamulcowego? jak się wymienia taki płyn, ile i gdzie go wlać i jaki najlepiej kupić (nazwa płynu)?2) OLEJEJaki dobry i nie drogi olej lać do mieszanki a jaki do skrzyni. Czytałem o tym w innych postach ale te najczęściej schodziły do kłutni i nic z nich konkretnego nie wynikało a jak ktoś jusz napisał jaki leje to nie napisał gdzie go leje i wkącu jak się tego nie dowiem to wleje olej stosowany w dozowniku do silnika i na odwrót. Wiem tylko że leje się 10W40 ale nie wiem gdzie:) Prosze o podanie kąkretnych nazw i przeznaczenia, a i jak mam na przyszłość rozrużniać oleje jeśli chodzi o ich przeznaczenie. Napisy tj. 10W40 są napisane na olejach silnikowych a na forum czytałem że je wlewa się do skrzyni, a tam chyba powinno wlewać się olej przekładniowy a ten 10W40 do mieszanki???? Nie mam zielonego pojęcia!!!! To moto ma wogule jakiś filtr oleju? jak tak to gdzie i jak się go wymienia albo czyści?3) AMORTYZATORYJaki olej mam kupić do przednich amortyzatorów (nazwa), gdzie i ile go wlać? jak się dba o tylni amortyzator o tłumieniu gazowym? Od czego są te ''sutki'' co w kilku miejscach wystają w tylnim zawieszeniu? gdzieś słyszałem że są do smarowania zawieszenia, ale jak??? i czym???4) ZĘBATKIJakie są najlepsze wielkości zębatek dla tego motorku do jazdy w terenie? Mam 15zębów z przodu i 42zęby z tyłu. wiem że z przodu mniejsza a z tyłu większa, ale słyszałem, że trzeba jakieś przełożenia wyliczać żeby nie przedobrzyć a ja nie mam o tym pojęcia.5) BIEGIDlaczego nie moge zredukować biegu jak motor stoji w miejscu? zawsze dojeżdzając do skrzyżowania np. na 5biegu musze redukować zanim się zatrzymam bo jak już stane to nie da rady i mysze go nieco rozbyjać w przud i tył żeby wrzucić na 16) REJESTRACJABęde miał problemy z zarejestrowaniem tego moto jak w 1998r było sprowadone z Włoch i do tej pory nie był rejestrowany w kraju? Wiem że troche tego jest ale nawet nie licze na to że ktoś mi odpisze na wszystko. Jak ktoś się może wypowiedzieć chociaż na jedno z tych pytań to niech pisze, choć nie ukrywam że zależy mi na każdym z tych pytańNie wiem czy zamieściłem tego posta w dobrym miejsu (to moj pierwszy). W karzdym bądz razie w dziale MTXODRAZU DZIEKUJE ZA POMOC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 (edytowane) Cześć wszystkim!Pod koniec minionego lata wreszcie udało mi się zdobyć kase na swoj pierwszy motocykl. Trafiło na niezarejestrowaną w polsce Honde MTX 125 RG z 87r., 24000tyś. przebiegu za 2700zł. Motor można powiedzieć że kupiłem na lipe bo jego stan sprawdziłem tylko sam na oko (to był pierwszy motocykl tego typu jaki widziałem z bliska:) i kupywałem go od opcych ludzi, wiedz ryzyko że kupie złoma było dóże. Moto naszczęście do tej pory mnie nie zawiodło, ale wiem że jak chce żebi mi dobrze długo służył to musze się nim dobrze zaopiekować. Przeczytałem już od hu*a postów na tematy związane z dbaniem i prawidłowom obsługą motorów, ale mimo to jako lajik jeśli chodzi o motory mom jeszcze pare pytań na które odpowiedzi nie udało mi się znaleść albo znalazłem ale nie zrozumiałem :icon_razz: Prosze więc żedy bardziej doświadczeni ode mnie pomogli mi w rozwiązaniu moich problemów, które dla większości z was pewnie będą głupie:)1) HAMULCEJak się dba o hamulec taczowy, czy ta tarcza musi być idealnie gładka (bo u mnie nie jest, są jakieś wyżłobienia) Czy ten zbiorniczek po prawej stronie na kierownicy z tym płynem to jest zbiornik od poziomy płynu hamulcowego? jak się wymienia taki płyn, ile i gdzie go wlać i jaki najlepiej kupić (nazwa płynu)?2) OLEJEJaki dobry i nie drogi olej lać do mieszanki a jaki do skrzyni. Czytałem o tym w innych postach ale te najczęściej schodziły do kłutni i nic z nich konkretnego nie wynikało a jak ktoś jusz napisał jaki leje to nie napisał gdzie go leje i wkącu jak się tego nie dowiem to wleje olej stosowany w dozowniku do silnika i na odwrót. Wiem tylko że leje się 10W40 ale nie wiem gdzie:) Prosze o podanie kąkretnych nazw i przeznaczenia, a i jak mam na przyszłość rozrużniać oleje jeśli chodzi o ich przeznaczenie. Napisy tj. 10W40 są napisane na olejach silnikowych a na forum czytałem że je wlewa się do skrzyni, a tam chyba powinno wlewać się olej przekładniowy a ten 10W40 do mieszanki???? Nie mam zielonego pojęcia!!!! To moto ma wogule jakiś filtr oleju? jak tak to gdzie i jak się go wymienia albo czyści?3) AMORTYZATORYJaki olej mam kupić do przednich amortyzatorów (nazwa), gdzie i ile go wlać? jak się dba o tylni amortyzator o tłumieniu gazowym? Od czego są te ''sutki'' co w kilku miejscach wystają w tylnim zawieszeniu? gdzieś słyszałem że są do smarowania zawieszenia, ale jak??? i czym???4) ZĘBATKIJakie są najlepsze wielkości zębatek dla tego motorku do jazdy w terenie? Mam 15zębów z przodu i 42zęby z tyłu. wiem że z przodu mniejsza a z tyłu większa, ale słyszałem, że trzeba jakieś przełożenia wyliczać żeby nie przedobrzyć a ja nie mam o tym pojęcia.5) BIEGIDlaczego nie moge zredukować biegu jak motor stoji w miejscu? zawsze dojeżdzając do skrzyżowania np. na 5biegu musze redukować zanim się zatrzymam bo jak już stane to nie da rady i mysze go nieco rozbyjać w przud i tył żeby wrzucić na 16) REJESTRACJABęde miał problemy z zarejestrowaniem tego moto jak w 1998r było sprowadone z Włoch i do tej pory nie był rejestrowany w kraju? Wiem że troche tego jest ale nawet nie licze na to że ktoś mi odpisze na wszystko. Jak ktoś się może wypowiedzieć chociaż na jedno z tych pytań to niech pisze, choć nie ukrywam że zależy mi na każdym z tych pytańNie wiem czy zamieściłem tego posta w dobrym miejsu (to moj pierwszy). W karzdym bądz razie w dziale MTXODRAZU DZIEKUJE ZA POMOC. 1. Skorzystaj z wyszukiwarki, obsługa hamulca tarczowego sprowadza się do wymiany klocków hamulcowych przed ich całkowitym zużyciem, gdyż może to spowodować uszkodzenie tarczy, najprawdopodobniej jest to przyczyną wyżłobień na Twojej tarczy, chociaż mogą one powstać także z powodu naturalnego zużycia, wyżłobienia mogą spowodować szybsze zużywanie sie klocków. Tak zbiorniczek przy pompie hamulcowej to zbiorniczek płynu hamulcowego, najprawdopodobniej na pokrywce zbiorniczka masz podany rodzaj płynu hamulcowego jaki należy używać, płyn wymienia sie z powodu absorbowania przez niego wody, o wymianie i odpowietrzaniu przeczytasz na forum (skorzystaj z wyszukiwarki). 2. Wyszukiwarka, chodzi najprawdopodobniej o regulację zawieszenia lub punkty smarowania dźwigni. 3. Wyszukiwarka 4. Przełożenia dobiera się do typu silnika, upodobań itd, wyszukiwarka 5. Napraw sprzęgło, a problem zniknie, podpowiem, że problem określany jest jako ciągnące sprzęgło. Wyszukiwarka 6. Wyszukiwarka Pozdrawiam Edytowane 27 Lutego 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 28 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2007 (edytowane) 5W40-pełna synteza olej silnikowy10W40-półsyntetyk olej silnikowy15w40> mineralny silnikowytych oleji nie stosuje się do skrzyni tylko do silnika jak sama nazwa mówi. Do skryzni wlewasz olej przekadniowy typu75w9075w8085w90 itd.w/w oleje silnikowe stossuje się do marowania silników 4T -silnika nie krzyni biegów, chyba że jest jeden olej chłodzący smarujący cylinder,i w skrzyni(np suzuki DR) ale to nie ważne. Na jedno pytani eodpowiedziałem ci, więc juz o to nie pytaj i eliminuj kolejne opcją szukaj!!pzdr Edytowane 28 Lutego 2007 przez kuba_195 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RuDeK Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 5. Nie jest to wina ciagnacego sprzegla... Nigdy nie zredukujesz tych 5 biegow na postoju nie ruszajac moto, poprostu skrzynia biegow sie nie kreci i zebatki nie maja sie jak zazebic przez co biegi sie nie redukuja i musisz to robic bujajac moto lub na dojezdzie do skrzyzowania ot co. :icon_mrgreen: P.S marcpol nie widzialem jeszcze moto ktorym mozna zredukowac biegi az z piatki na jedynke stojac i nie bujajac moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 5. Nie jest to wina ciagnacego sprzegla... Nigdy nie zredukujesz tych 5 biegow na postoju nie ruszajac moto, poprostu skrzynia biegow sie nie kreci i zebatki nie maja sie jak zazebic przez co biegi sie nie redukuja i musisz to robic bujajac moto lub na dojezdzie do skrzyzowania ot co. :) P.S marcpol nie widzialem jeszcze moto ktorym mozna zredukowac biegi az z piatki na jedynke stojac i nie bujajac moto... Masz rację, jednak niekiedy redukcja jest możliwa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 cross21 słuchaj byłego posiadacza MTX'a 125 :icon_twisted: 1) Tak jak napisali poprzednio koledzy. Dodam, że na tarczy masz wybitą min. grubość, jeśli jest cieńsza, należy ją wymienić.2) Do skrzyni lej Motul Transoil Expert - najlepiej się sprawdza. Do mieszanki- zależy ile masz kasy na ekploatację, ja lałem Castrola R2, ale jest dość drogi. Możesz spróbować Midlanda, Stihla. Wyszukiwarka. Kolega kuba_195 napisał pierwszą cześć posta nie na temat- olej silnikowy lejemy tylko do 4T. 3) Kup olej przeznaczony do amorów, 10W powinien być ok. Wlewa się od góry, odkrecajać kapsle z wentylami. Przed zalaniem nowego spuśc stary srubą na dole lagi i wymień simmeringi. Wlewa się ok. 350ml na lagę jak dobrze pamiętam. Te sutki służa do zaaplikowania smaru do wnętrza dźwigni. Potrzebna do tego jest smarownica (wygląda jak pistolet do silikonu)4) Przełożenia zostaw takie jak są. Pamiętam, że dla mnie wydawały się optymalne.5) Dojeżdzając do skrzyżowania zrzucaj biegi po kolei z przegazówką przed redukcją. Jeśli nie mozesz wbic 1 na postoju- podkreć sprzęgło na lince. Mozliwe ze troche ciagnie.6) Raczej nie. Spytaj się czy jest jakis czas na rejestracje moto z zagranicy. Jesli tak-spisz nową umowę ze świeża datą i luzik. Mam serwisówke po francusku do MTX'a. Masz dalsze pytania? Pisz w tym temacie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.