Skocz do zawartości

Jaki wpływ ma zużyta korba na inne układy silnika


Seba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ok. 25 tys po generalce i ok 5 tys po szlifie.

Przyszedł czas na łożyska i korbowód

i tu jest problem

W najbliższym czasie zmieniam łożyska ale na regeneracje już nie starczy kasy

 

Jak duży wpływ ma zużyty korbowód na trwałość nowych łożysk?

Czy zużyty korbowód ma jakiś (jaki?) wpływ na trwałość cylindra/tłoka?

 

Dodam jeszcze że nie bardo mam ochote ładować kase w remont simsona bo robię prawo jazdy.

Simsonem bede chyba śmigał tylko do szkoły (kilka km dziennie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego, lozysko korbowe to najbardziej newralgiczny punkt.

Od udarowych udezen luznego korbowodu o czop korbowy, poleci ci wszystko.

Za 1000-2000km bedziesz mial prawdopodobnie po lozyskach i po wale.

 

Dawno temu pojechalem w trase emka solo, i na korbach mialem luz ok 0,15mm.

Mysle sobie - przeciez to sprzet wojskowy - da rade.

No to pojechalismy. Ema dzwonila strasznie.

Po powrocie - ok 2000km, zdejmuje cylimndry w domu, a tu !!!!! - lewa korba 3mm prawa korba 2,5mmm.

Wal zlom.

Wracajac do tematu - z luzem ok 0,1 zrobisz 1000-2000km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze

Dokladnie jak powiedzial szable

Jesli bedzie luz to bedzie sie powiekszal spowodowany praca udarową (wyobraz sobie jakie to sa sily gdy wstawisz mu 8 tyz obrotów.Rwie w gore i w doł az huczy)

Proponowal bym Ci pomierzyc to i tamto i porownac z serwisówką.Jak sie zmiescisz w granicach tolerancji to zostaw.Jak nie to decyzja zalezy wylacznie od Ciebie,bo predzej Ci to i tak wyjdzie

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odp.

 

to że się łożyska szybciej zużyją wiedziałem, chciałem się tylko dowiedzieć czy nastąpi to bardzo szybko czy nie tak bardzo - już wiem dzieki!

 

a teraz jeszcze

czy się cylinder/tłok zużywa jakoś specjalnie jak są te luzy na wale czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywista sprawa, ze jak leci lozysko korbowe, to i glowka korbowodu i otwory na sworzen tlokowy tez. Z tego co wiem, cylinder nie.

A jak ci zacznie tlok walic w glowice, to murowane urwanie korbowodu.

Tak juz w zyciu jest ech.... :()))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...