Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Witam, Dzisiaj mierzyłem ciśnienie w cylindrach w moim Suzuki GS 400 80'. Wyniki były następujące:Lewy: 1,1MPa-bez oleju/ 1,25MPa -z olejemPrawy:1,1MPa-bez oleju/ 1,3MPa -z olejem Aktualnie nie mam w rękach serwisówki, ale wydaje mi się, że wyniki nie są najgorsze jak na te lata :) -czy te wyniki dają jednoznaczną odpowiedz na to, że moto bierze olej z uszczelniaczy zaworowych? bo zużycie wynosi ok.1l na 400\500km :) ??? Pozdrawiam,Pucjan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 NIestety nie takiej ilości oleju silnik na pewno nie przeciągnie przez prowadnice. A jeśli chodzi o ciśnienie sprężania to jest w miare OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Byłbym bardzo zadowolony z 1l/1000km :) Mam nadzieję, że będzie tyle albo mniej po oddaniu głowicy do warsztatu :cool: **************************** To w takim razie skąd miałby ciągnąć ten olej jeśli nie z góry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Pierścienie olejowe się skończyły. Wymiana uszczelniaczy nie wiele da. Wymiana pierścieni pomorze ale tylko na jakiś czas może tysiąc może 10 tysięcy, jedyna trwała naprawa to wymiana tłoków i szlif cylindrów ale koszty są wysokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 To jaki musiał by być luz na zamkach żeby tyle wchłonął?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Najlepiej sprawdzic. Z takim zuzyciem oleju na pewno jezdzic nie chcesz wiec glowice trzeba zdjac i pomierzyc. Sprawdz jakie masz luzy na prowadnicach zaworowych, jak nie sa duze to wowczas trzeba zajrzec do pierscieni - moze po prostu zapiekly sie w rowkach ( olejowe ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Najlepiej sprawdzic. Z takim zuzyciem oleju na pewno jezdzic nie chcesz wiec glowice trzeba zdjac i pomierzyc. Sprawdz jakie masz luzy na prowadnicach zaworowych, jak nie sa duze to wowczas trzeba zajrzec do pierscieni - moze po prostu zapiekly sie w rowkach ( olejowe ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Ok, sprawdzanie zacznę od głowicy bo sprzęt był niedawno składany więc zapieczone pierścienie raczej odpadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Tu wcale nie chodzi o luz w zamkach. W motocyklach z reguły stosowane są trzy częściowe pierścienie olejowe ( dwa bardo cienkie pierścienie a w środku sprężynka). Jak pierścienie się zetrą o pewna wartość sprężynka zaczyna dotykać do gładzi cylindra i przez to nie wywiera już nacisku na pierścienie i nie są one w stanie skutecznie zgarniać olej ze ścianek cylindra i odprowadzać go do wnętrza tłoka. Druga sprawa to luz pierścieni w rowkach. Tak jak wcześniej napisałem jedynym pewnym rozwiązaniem jest wymiana tłoków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Co do luzu na prowadnicach to jakie wartości będą jeszcze w normie? *************************Z tego co pamiętam to luz na zamku olejowego był największy ok.0.6mm ale sprężynka na pewno nie dotykała gładzi. A przestrzeń w rowkach tłoków czy zużycie podłużne pierścieni było w normie. Więc raczej nie powinien występować efekt "pompującego olej" tłoka. Dodam, że jeśli chodzi o dym z wydechów to pojawia się on nie od razu po odpaleniu, ale jakieś 5 sekund później. Myślę, że jeśli chodziło by o tłoki to dym byłby od razu, ale mogę się oczywiście mylic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Czesto wymieniam tłoki, które pozornie wyglądają dobrze a silnik łyka hektolitry oleju. W motocyklowym silniku dość trudno jest zweryfikować jednoznacznie stan tłoka. Ale w 99% przypadków z którymi się stykam przyczyną brania oleju są właśnie tłoki i pierścienie. Prowadnice i trzonki zawrów w większości japńskich konstrukcji praktycznie się nie zużywają. Jeśli w twoim silniku olej na głowice jest podany po szpilce cylindra musisz zwrócić uwagę na szczelnoś uszczelki pod głowicą w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 (edytowane) Powtorzone. A.M. Edytowane 14 Lutego 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 13 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2007 Ktoś się chyba powtarza :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 zgadza sie Asmodam w KLX rowniez zrobil najpierw glowice , ale nic to nie dalo , dopiero wymiana tloka i szlif zalatwily sprawe zuzywanego oleju. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pucjan Opublikowano 14 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 Ale przy takiej kompresji możliwe jest łykanie takich ilości oleju od dołu :icon_biggrin: Pucek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.