Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia w garach Suzuki GS400


Pucjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj mierzyłem ciśnienie w cylindrach w moim Suzuki GS 400 80'.

 

Wyniki były następujące:

Lewy: 1,1MPa-bez oleju/ 1,25MPa -z olejem

Prawy:1,1MPa-bez oleju/ 1,3MPa -z olejem

 

Aktualnie nie mam w rękach serwisówki, ale wydaje mi się, że wyniki nie są najgorsze jak na te lata :)

 

-czy te wyniki dają jednoznaczną odpowiedz na to, że moto bierze olej z uszczelniaczy zaworowych? bo zużycie wynosi ok.1l na 400\500km :) ???

 

Pozdrawiam,

Pucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym bardzo zadowolony z 1l/1000km :)

 

Mam nadzieję, że będzie tyle albo mniej po oddaniu głowicy do warsztatu :cool:

 

****************************

 

To w takim razie skąd miałby ciągnąć ten olej jeśli nie z góry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzic. Z takim zuzyciem oleju na pewno jezdzic nie chcesz wiec glowice trzeba zdjac i pomierzyc. Sprawdz jakie masz luzy na prowadnicach zaworowych, jak nie sa duze to wowczas trzeba zajrzec do pierscieni - moze po prostu zapiekly sie w rowkach ( olejowe ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej sprawdzic. Z takim zuzyciem oleju na pewno jezdzic nie chcesz wiec glowice trzeba zdjac i pomierzyc. Sprawdz jakie masz luzy na prowadnicach zaworowych, jak nie sa duze to wowczas trzeba zajrzec do pierscieni - moze po prostu zapiekly sie w rowkach ( olejowe ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu wcale nie chodzi o luz w zamkach. W motocyklach z reguły stosowane są trzy częściowe pierścienie olejowe ( dwa bardo cienkie pierścienie a w środku sprężynka). Jak pierścienie się zetrą o pewna wartość sprężynka zaczyna dotykać do gładzi cylindra i przez to nie wywiera już nacisku na pierścienie i nie są one w stanie skutecznie zgarniać olej ze ścianek cylindra i odprowadzać go do wnętrza tłoka. Druga sprawa to luz pierścieni w rowkach. Tak jak wcześniej napisałem jedynym pewnym rozwiązaniem jest wymiana tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do luzu na prowadnicach to jakie wartości będą jeszcze w normie?

 

*************************

Z tego co pamiętam to luz na zamku olejowego był największy ok.0.6mm ale sprężynka na pewno nie dotykała gładzi.

 

A przestrzeń w rowkach tłoków czy zużycie podłużne pierścieni było w normie.

 

Więc raczej nie powinien występować efekt "pompującego olej" tłoka.

 

Dodam, że jeśli chodzi o dym z wydechów to pojawia się on nie od razu po odpaleniu, ale jakieś 5 sekund później. Myślę, że jeśli chodziło by o tłoki to dym byłby od razu, ale mogę się oczywiście mylic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesto wymieniam tłoki, które pozornie wyglądają dobrze a silnik łyka hektolitry oleju. W motocyklowym silniku dość trudno jest zweryfikować jednoznacznie stan tłoka. Ale w 99% przypadków z którymi się stykam przyczyną brania oleju są właśnie tłoki i pierścienie. Prowadnice i trzonki zawrów w większości japńskich konstrukcji praktycznie się nie zużywają. Jeśli w twoim silniku olej na głowice jest podany po szpilce cylindra musisz zwrócić uwagę na szczelnoś uszczelki pod głowicą w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie Asmodam w KLX rowniez zrobil najpierw glowice , ale nic to nie dalo , dopiero wymiana tloka i szlif zalatwily sprawe zuzywanego oleju.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...