Medalist Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Witam. Po 2 miesiecznej przerwie odpalilem swojego XT i zaczelo stukac mi w silniku ( podobnie jak w Etz wał sie konczyl taki sam dzwiek) po przejechaniu 40 km silnik tak samo stuka, chciałbym sie dowiedziec czy silnik jeszcze pojezdzi czy przygotowac sie na remont przed sezonem jeszcze. a i zauwazylem ze przy wysokich obrotach czasami zapala mi sie kontrolka od oleju, stan oleju jest okey, niedawno wymieniany syntetyczny. Z góry dzieki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 jesli w yamahah XT jest tak samo jak w reszcie Y to masz kontrolke od czujnika POZIOMU oleju - mnie tez sie czasem zapalała nawet jak mialem poziom w polowie okienka a silnik niedostatecznie rozgrzany. wtedy olej byl gesty, pompa wyciagała go w duzej ilosci (przy wiekszych obrotach) a sam olej nie zdazyl splywac do miski. nie wiem jak jest u Ciebie bo masz z tego co wiem sucha miske ale to moze być to - jezdziles na niedostatecznie rozgrzanym silniku. sprawdz tez jednak poziom oleju czy jest ok - najlepiej na maksa zalej.co do stukania to nie mam pojecia chociaz moze tez byc niedogrzany - jesli ma duzy przebieg i znaczne zuzycie tłoka to tez moze stukać - w singlach to popularne na niedogrzaniu. mialem kiedys suze Dr 500 z 84 roku (zobacz na linka pod tą wypowiedzią) i też jak był zimny to stukał nieznacznie. mial 56 tys przebiegu a to na singla na nominalnym tłoku już znacznie-oleju brał chyba z poltora litra na tysiac km. ile bierze Twoj? jesli przed zimą nie stukał to na pewno od stania sie nie uszkodził - chyba ze przez ostatnią jazde go zajechales. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Jaki rocznik? Jaki przebieg? kiedy były ustawiane zawory? I dlaczego syntetyk? W xt600 powinien być minerał wg manuala.. Tak sie składa, że mam xt600 i robiłem w nim remont wiec conieco o tym sprzecie wiem. Nigdy mi sie nie zaświeciła kontrolka od oleju.. Jakbyś mieszkał bliżej to mógłbym Ci z nim pomóc ale na odległość nikt Ci konstruktywnej rady nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Moze spalanie stukowe z powodu kiepskiego paliwa. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Medalist Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Jest to Xt z 91 roku 3TB z rozrusznikiem, oleju bierze tak mniej wiecej 3 setki na 1000. Olej jest poł sentetyk ( sorry nie dopisalem) jak wymienialem olej byly robione zawory, i był tez sprawdzany stopien sprezania wyszedl raz 10,2 a potem 10,3. Ile wyniosł cie remont silnika? i nie wiem czemu sie uparłem na ten wał ale tak jakos wydaje mi sie ze to on.... w Etz na takim stukajacym wale zrobilem ponad 5 tys i dalej jezdzila. Nie orientuje sie jak w tym sprzecie to wytrzyma. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 U mnie całe szczęscie wału nie musiałem tykać bo był ok.. Tłok Proxa kupisz za 420zl, uszczelki góry silnika z uszczelniaczami zaworów 120zl no i szlif cylindra(ja dałem 20zl).. Mierzyliście ciśnienie sprężania a nie stopień, ale i tak mnie dziwi, że jeśli bierze tyle oleju to ma dość wysokie(powinno być 11). Spróbuj zrobić próbe olejową to dowiesz się czy tłok nie przepuszcza i czy urządzenie którym mierzycie ciśnienie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Medalist Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Z tego co mi wiadomo to poprzedni własciel robil jakis remont silnika, nie wiem co w nim robil ale dostalem do motocykla drugi cylinder, tłok, slizgi i łancuszek rozrzadu wiec moze to wymienial. A teraz mi doszło sprzegiełko rozrusznika bo niekiedy niechce krecic tylko grzechocze takim metalicznym dzwiekiem. Oleju moze tyle bierze bo zawsze nim w terenie smigalem i bynajmniej uzywany turystycznie nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 wejdz na forumhttp://www.xt600.enduro.net.pl/ tam jest wiele informacji na temat stuków w xt-eku :biggrin: Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 14 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2007 wejdz na forumhttp://www.xt600.enduro.net.pl/ tam jest wiele informacji na temat stuków w xt-eku :icon_rolleyes: Na tym forum można sie coprawda troche dowiedzieć ale jak chcesz tam o coś pytać to musisz czekać poł roku ranim ktoś ci coś odpisze, a to nie zawsze pomaga.. Na naszym forum można sie dowiedzieć o wiele więcej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.