Skocz do zawartości

Problemy z elektronicznym zaplonem!


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam problem,bo zrobilem remont w Etce,praktycznie wszystko nowe(lacznie z walem i lozyskami) zlozylem,chce odpalic i....dupa zimna.Nie ma iskry!Mam elektroniczny zaplon i zupelnie nie wiem jak go ugryzc.W poprzedniej mialem klasyczny z przerywaczem a tu takie cudo i jestem zielony!Zaznacze ze przed remontem wszystko chodzilo bez problemu.Prosze pomozcie mi bo moto po remoncie a palic nie chce:(JAk ktos ma jakis pomysl niech napisze.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

TAk-sprawdzalem wszystkie polaczenia,sa ok.Co prawda nie mam teraz jednej szczotki w alternatorze,no ale to nie ma chyba zadnego zwiazku.Tak ,przed remontem chodzila na tym zaplonie.Ale jak z powrotem ja zlozylem to juz nie chodzi.Chodzi mi o to czy da sie jakos sprawdzic w ktorym miejscu ukladu cos nie dziala.Np jak sprawdzic czy dziala nadajnik albo modul?Czy tylko poprzez podmienienie tych elementow?Czy moze istnieje jakas inna metoda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAk-sprawdzalem wszystkie polaczenia,sa ok.Co prawda nie mam teraz jednej szczotki w alternatorze,no ale to nie ma chyba zadnego zwiazku.Tak ,przed remontem chodzila na tym zaplonie.Ale jak z powrotem ja zlozylem to juz nie chodzi.Chodzi mi o to czy da sie jakos sprawdzic w ktorym miejscu ukladu cos nie dziala.Np jak sprawdzic czy dziala nadajnik albo modul?Czy tylko poprzez podmienienie tych elementow?Czy  moze istnieje jakas inna metoda?
na pewno da sie sprawdzić poszczególne elementy, ale jak dotąd nie spotkałem sie z taką publikacją gdzie byłyby podane konkretne wartości. Ja bym radził, abyś podstawił druga Mz i pokolei przekładał i sprawdzał poszczególne elementy-powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka! Małe spóźnionko...

Sprawdzanie zapłonu elektron. wg książki "Jeżdżę motocyklem MZ":

- wyjąć świecę, włożyć do fajki i przyłozyć do masy

- włączyc zapłon, zdjąć przewód nadajnika 7 (zielony) i przytrzymac przy masie (obudowa prądnicy).

Jeśli jest iskra to droga za nadajnikime jest dobra, czyli albo jest uszkodzony nadajnik, albo nie ma napięcia roboczego na nadajniku. Jeśli nie ma iskry to należy:

-sprawdzić zespół sterujący (opis poniżej)

- sprawdzić odcinek cewka zapłonowa - przewod zaplonu - wtyczka swiecy - swieca (mozliwy uplyw pradu lub przerwa w przewodzie zaplonu)

Kolejne czynnosci: biegun dodatni wltomierza przymocowac do zacisku 7 (zielonego), biegun ujemny do zacisku 31g (bialego) plytki podlaczeniowej zespolu nadajnika

- odlaczyc polaczenie 1 (zielone) na cewce zaplonowej na czas kontroli

- wykrecic swiece, wlozyc we wtyczke i przylozyc do cylindra, wlaczyc zaplon

Podczas obracania sie walu korbowego wskazywane napiecie zmienia sie w zakresie 0...5 V. Jezeli w chwili zaplonu nie wzrasta od 0 do 5 V to nalezy sprawdzic napiecie zasilania zespolu nadajnika, czyli:

- sciagnac przewod nadajnika z zacisku 15 (czerwony), podlaczyc biegun dodatni woltomierza do sciagnietego przewodu

- biegun ujemny woltomierza pozostaje na zacisku 31g (bialym)

Wskazywana wartosc napiecia musi wynosic ok. 12V. Jesli wartosc ta jest wskazana, ale nie ma sygnalu na zacisku 7 (zielony) to zespol nadajnika jest uszkodzony i nalezy go wymienic. Brak napiecia zasilajacego swiadczy o uszkodzeniu zespolu sterujacego.

Sprawdzanie zespolu sterujacego:

- podlaczyc biegun dodatni woltomierza do zacisku 15 (czerwono-czarnego) cewki zaplonowej, a biegun ujemny do odkreconego przewodu zacisku 1 (zielonego) cewki, wlaczyc zaplon i obrocic wal korbowy

Przy obrocie o 180 stopni (kat zamkniecia) woltomierz musi wskazywac ok. 12 V. W chwili zaplonu napiecie musi spasc do 0 V. Jezeli tak nie jest i na zacisku 15 cewki zaplonowej jest napiecie, to zespol sterujacy jest uszkodzony i trzeba go wymienic.

Ufffff, moze sie to komus przyda... Jedna uwaga: w elektroniku nie wolno sprawdzac iskry bez swiecy w fajce bo prowadzi to ponoc do spalenia zespolu sterujacego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzieki bardzo za tak wyczerpujaca odpowiedz!Jutro sprawdze ten uklad i zobacze co z nim jest.Ale cos czuje ze czeka mnie przerobka na klasyka...No bo 3 ba jezdzic a nie patrzec na motor:)Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam podobny problem z elektronicznym zapłonem w ETZ 150 tylko że iskra jest gdy motor się pcha i alternator wytworzy dostateczną ilość prądu albo jak się zamiast akumulatora podłuczy prostownik. Więc jest iskra gdy jest wysokie napięcie w instalacji. Sprawdzałem że do cewki zapłonowej dociera prąd, pewnie coś pierdykneło w sterowaniu. Wcześniej paliła nawet na słabym akumulatorze (nawet sygnał dzwiękowy nie trąbił) teraz jest dobrze naładowany i nie ma. Jak śię wyłancza zapłon to następuje przeskok iskry na świecy.

Dziś sprawdze jeszcze w/g schmatu Zbyhoo całą instalację.

 

PS. zajc słusznie powiedziane “No bo 3 ba jezdzic a nie patrzec na motor :D “

_________________

Aldi666

MZ ETZ 150 & Simson S51E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki ze nie odpisywalem-ale opisze sytuacje ktora mialem pare tygodni temu.Wkurzalo mnie to juz totalnie ze moto nie chodzi-otworzylem ksiazke,popatrzylem na uklad zaplonowy i...olsnienie-nadajnik zamontowany byl odwrotnie!!!I to byla cala zagadka dlaczego nie bylo iskry.Myslalem ze sie potne-moto stalo przez ten czas w garazu bo odwrotnie zlozylem uklad-masakra...No ale teraz jest juz ok(z zaplonem).CZekam teraz na odbior cylindra ze szlifu,zaloze nowy tlok...i chyba opony zimowe bo to juz zaraz zima:)Ale moze jeszcze uda mi sie posmigac w tym roku.Pozdrawiam,i zycze jak najdluzszego sezonu!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem przyczyne problemu. To chyba ten sterownik to znajduje się pod siedzeniem bo on daje na nadajnik 2,2 V a jak się przysmarzy akumulator prostownikiem to jest 2,5V i spada do troche poniżej 2V. Na cewce zapłonowej terz nie wesoło skok jest od 12V do 4V. Jest tagrze podejrzenie braku chęci do współpracy nadajnika bo jak zdejme wsówke z 7ki (kabel zielony) i dotkne do masy to jest iskra. Ale to pewnie sterownik bo jak się wyłancza zapłon to przeskakuje iskra.

 

_________________

Aldi666

MZ ETZ 150 & Simson S51E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mógłby ktoś sprawdzić ile Volt jest na tym nadajniku przy prądnicy na wsókach 7 i 31g (środkowa i prawa) i na 7ce :?: :?: :?: i masie bo mi w tych dwóch kompinacjach wychodzi tyle samo 2,2V i nie chce działać przy takim napięciu, po odłączeniu wsówek od nadajnika tyż tyle samo :!: . Niedługo jade do lublina to bym kupił to co je*neło.

Tylko chce się upewnić co bo szkoda kase w ciemno wywalać :!:

BĘDE BARDZO WDZIĘCZNY

_________________

Aldi666

MZ ETZ 150 :) & Simson S51E :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...