Skocz do zawartości

VOLUSIA


FILO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm - zaraz a o jakim okienku mówisz? Ja po zdjęciu pokrywy mam plastikowy, mleczny pojemniczek, który, o ile wcześniej było lane cokolwiek innego niż woda to na dnie chociaż powinien być widoczny płyn.

 

Eeee...

Bo u mnie w tym plastikowym deklu jest od dołu mały podłużny otwór, przez który widać właśnie ten zbiorniczek wyrównawczy.

I teoretycznie powinno dać się w nim zobaczyć poziom płynu w zbiorniczu bez zdejmowania dekla.

Niestety, tylko teoretycznie, bo tak jak pisałem jest tam tak ciemno, że ja tam nic nie widzę. I tak zawsze do sprawdzenia poziomu płynu zdejmuję dekiel.

 

Myślałem, że w Violce jest tak samo. :icon_rolleyes:

 

P.S.

Właśnie sprawdziłem w instrukcji do VL800 - i tam również jest takie okienko w pokrywie do sprawdzenia poziomu płynu w zbiorniczu wyrównawczym. Zulus, a u ciebie nie ma takego "okienka" ???

 

A może te okienko zrobili dopiero jak weszły oznaczenia C800 i M800. Może kiedy VL800 (C800) nazywało się Volusią takiego okienka nie było? Nie wiem.

 

Mi tez się wydawało, że płynu dużo za mało, instrukcja mówiła o całkowitej pojemności układu chyba na poziomie 1,5 litra a jak zacząłem dolewać to po ok 100ml było juz na full. Tak czy inaczej wydaje mi się, że problemu nie będzie bo nawet jeśli wleje się za dużo i podczas jazdy po rozgrzaniu płyn zwiekszy swoją pojemność to tam jest taki wężyk, przez który nadmiar powinien po prostu wylecieć pod moto i po sprawie.

 

Na zbiorniczu są dwie kreski - jedna bardzo nisko - trzeba w zasadzie dobrze się schylić żeby ją zobaczyć, a druga górna - mniej wiecej w miejscu jak zaczyna się ściana pionowa zbiorniczka - ta maksimum.

 

Czyli pozimom płynu na maksa, to mniej więcej do załamania tego zbiorniczka - tam gdzie zaczyna się ściana pionowa.

 

Qba - pojemnośc układu ma około 1500 ml, ale płyn do pustego układu (np. przy wymianie płynu, po jego spuszczeniu) to się wlewa przez korek w najwyższym punkcie - znajduje się on pod zbiornikiem paliwa.

Do zbiorniczka wyrównawczego dolewa się tylko dla utrzymania poziomu. Nie napełnisz układu przez wlewanie płynu do zbiorniczka :icon_exclaim:

Mówiąc inaczej nie wlejesz 1,5 litra płynu do układu przez zbiorniczek... :icon_rolleyes:

Edytowane przez goramo

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A może te okienko zrobili dopiero jak weszły oznaczenia C800 i M800. Może kiedy VL800 (C800) nazywało się Volusią takiego okienka nie było? Nie wiem.

 

Chyba tak właśnie było bo u mnie nie ma jeszcze okienka. Dobrze że chociaż jest od oleju:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba - pojemnośc układu ma około 1500 ml, ale płyn do pustego układu (np. przy wymianie płynu, po jego spuszczeniu) to się wlewa przez korek w najwyższym punkcie - znajduje się on pod zbiornikiem paliwa.

Do zbiorniczka wyrównawczego dolewa się tylko dla utrzymania poziomu. Nie napełnisz układu przez wlewanie płynu do zbiorniczka :icon_exclaim:

Mówiąc inaczej nie wlejesz 1,5 litra płynu do układu przez zbiorniczek... :icon_rolleyes:

Hihihi :icon_mrgreen: . Tak własnie myslałem bo fizyka tak do końca obca mi nie jest a moja wrodzona spostrzegawczość trochę pomogła mi zorientować się, że chłodnica jest wyżej niż zbiorniczek a ciecz raczej sama do góry płynąć nie chce :icon_mrgreen: . Cała sprawa wzięła się z faktu, iz jako zieleniak w mechanice motocyklowej póki co postepuje dokładnie wg instrukcji a tam nawet słowem nie wspominają o korku w najwyższym punkcie chłodnicy :icon_biggrin: . Dostrzegłem go dopiero gdy zdjąłem bak... :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominają o korku w chłodnicy, bo mowa jest o sprawdzaniu poziomu płynu w zbiorniczku i uzupełnianiu.

Jednak poniżej piszą, że co dwa lata trzeba wymieniać płyn, i że do napełnienia CHŁODNICY oraz zbiorniczka będzie potrzeba około 1,5l płynu.

Co prawda nie piszą jak napełnić chłodnicę....

 

 

...ale od czego jest serwisówka ;)

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominają o korku w chłodnicy, bo mowa jest o sprawdzaniu poziomu płynu w zbiorniczku i uzupełnianiu.

Jednak poniżej piszą, że co dwa lata trzeba wymieniać płyn, i że do napełnienia CHŁODNICY oraz zbiorniczka będzie potrzeba około 1,5l płynu.

Co prawda nie piszą jak napełnić chłodnicę....

...ale od czego jest serwisówka ;)

 

A tak a propos wymiany płynu chłodniczego co dwa lata - czym to jest podyktowane? W przypadku płynu hamulcowego sprawa jest oczywista - jest higroskopijny i po dwóch latach ma w sobie zbyt dużo wody. A co się dzieje z płynem chłodnicznym? Jeden znajomy samochodziaż powiedział mi, że tak na dobrą sprawę wystarczy dolewać a sama wymiana nie ma takiego wielkiego znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden znajomy samochodziaż powiedział mi, że tak na dobrą sprawę wystarczy dolewać a sama wymiana nie ma takiego wielkiego znaczenia...

 

Ktoś nawet napisał, że płyn powinno się rozcieńczać dla poprawienia przewodzenia temperatury 50-50%

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie płyn się rozcieńcza tylko jego koncentrat.Gotowego płynu nie powinno już rozcieńczać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Piter1600 napisał - gotowego płynu do chłodnic się NIE ROZCIEŃCZA! Leje się taki jaki jest i tyle.

 

Zamiast gotowego płynu można kupić koncentrat - stężony glikol, który trzeba rozcieńczyć wodą destylowaną - najczęściej w stosunku 50/50. Im więcej się wleje wody, tym wyższa będzie temperatura zamarzania płynu.

 

Płyn należy wymieniać, gdyż po prostu starzeje się i z czasem traci swoje właściwości związane z zamarzaniem (temperatura zamarzania wzrasta).

 

Z punktu widzenia wymiany ciepła najlepiej gdyby w układzie chłodzenia była czysta woda - najlepsze właściwości termodynamiczne (ciepło właściwe, ciepło skraplania, ciepło parowania).

Samą wodę, to jednak można lać jedynie w krajach, gdzie temperatura powietrza zawsze jest co najmniej kilka stopni powyżej zera - z oczywistych względów ;)

SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn należy wymieniać, gdyż po prostu starzeje się i z czasem traci swoje właściwości związane z zamarzaniem (temperatura zamarzania wzrasta).

 

 

Czyli, ze jeżeli zimą nie jeżdżę a sprzęt stoi w ogrzewanym garażu to zalecenia wymiany płynu co dwa lata nie muszę traktować tak poważnie :flesje: i mozna ten okres ciut ciut przedłużyć - np. do lat 4 :bigrazz:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko.

 

Kolega prosił podpytać, czy ktoś nie ma do sprzedania oparcia do Volusi, jak by co to proszę o PW albo nawet tutaj na ogólnym, bo często do Was zaglądam ;)

 

Ew jak by ktoś miał namiary na jakiś sklep w Polsce ew na sprzedawcę na allegro, to też bym był wdzięczny :)

 

:flesje:

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wymieniał już ktoś oleum? Pytam bo właśnie wymieniłem i starego był niecały litr. Spuszczałem oczywiście ciepły i z filtra również. Nie wiem czy poprzedni właściciel wlał mniej niż trzeba, czy moto spaliło go aż tyle? Bo po spuszczeniu tego co się da, chyba 2 litry nie zostają w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

...

 

 

Przerabiał ktoś wydechy w Volusi 800 '02?

Czy jest jakiś sposób na poprawę głośności i jakości dźwięku?

 

Kolega ma dylemat, ponieważ ma oryginalny tłumik prawie nie używany i założonego jakiegoś 'no name" i go zaczyna denerwować, ale znów oryginał jest dla niego za cichy...

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolega ma problem ze swoją Violą... szybko się grzeje. Czasem po 15 min jazdy po mieście załącza mu się wiatrak... poza tym słyszał opinię, że Viola chodzi najlepiej na seryjnych kominach, teraz ma jakieś przelotówki i ponoć ma problem z regulacją gaźnika... co może być przyczyną?

Czy faktycznie zdemontować te przelotówki i założyć seryjne? Aczkolwiek założył już filtr k&n więc chyba seria nie będzie dobrym wyjściem- bo przelot będzie za mały... jeśli się mylę, to sprostujcie i pomóżcie :)

 

Chodzi o VL800 '02.

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

co do mocowania dodatkowych lamp to trzeba najlepiej dorobić sobie mocowania w miejsce kierunków , a kierunki pod lampami , Pozostaje wtedy ta fajna obudowa kierunków.

 

 

Co do lightbar'ów to mogę podzielić się swoimi doświadczeniami. Mam Volusię z 2004 r z dużą szybą. Długo próbowałem coś znaleźć ale "oryginalne' niestety nie pasowały. Dorobiłem, wersja z pozostawieniem plastikowej osłony, na zamówienie u gościa spod Poznania (będziesz miał blisko) - Opalenica - wejdź na stronę http://www.ideamotor.eu/. Facet trochę dziwny i z terminami u niego na bakier ale jak zrobił to OK. Bywa na większych motobazarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...