lukas8103 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Zgadzam się.Ta osłonka jest spoko.Też chciałbym ją zachować i dorobię takie uchwyty,że zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodi Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam !! Posiadam Volusie z 2002 roku i ma juz nasmigane ponad 30tys km jaki olej jest lepszy mowie o Motulu 10w40 czy 15w50 jeden i drugi jest pol syntetyk ?? :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 Kolega chce zmienić sobie olej i pyta jaki wlać. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2009 (edytowane) Witam !! Posiadam Volusie z 2002 roku i ma juz nasmigane ponad 30tys km jaki olej jest lepszy mowie o Motulu 10w40 czy 15w50 jeden i drugi jest pol syntetyk ?? :banghead: Możesz śmiało nalać 15W50 Motula,jest ok,ja na nim jeżdżę i spisuje się w każdych warunkach.Chociaż Marauderem jeździłem na 10W40. Edytowane 31 Stycznia 2009 przez piter 1600 Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Witam !! Posiadam Volusie z 2002 roku i ma juz nasmigane ponad 30tys km jaki olej jest lepszy mowie o Motulu 10w40 czy 15w50 jeden i drugi jest pol syntetyk ?? :banghead: Instrukcja prawdę Ci powie: Engine oil type SAE 10W/40, API SF or SG Engine oil capacity Change 3 000 ml (3.2/2.6 US/lmp qt) Filter change 3 400 ml (3.6/3.0 US/lmp qt) Overhaul 3 700 ml (3.9/3.3 US/lmp qt) Final bevel gear oil type SAE 90 hypoid gear oil with GL-5 under API classification Final bevel gear oil capacity 200 – 220 ml (6.8/7.0 – 7.4/7.7 US/lmp oz) Brake fluid type DOT 4 Coolant capacity 1 500 ml (1.6/1.3 US/lmp qt) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wektor15 Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam kolegów. Śledząc temat nie doszukałem sie wątku dotyczęcego filtra powietrza. Moje pytanie brzmi : jest to element podlegający wymianie(wraz z korpusem) czy też należy go w jakiś sposób czyścić lub myć . Oczywiście myślę o filtrze fabrycznie montowany. Jeśli wymiana to proszę o podpowidź , gdzie i za ile można to "coś" zakupić. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuTo Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam kolegów. Śledząc temat nie doszukałem sie wątku dotyczęcego filtra powietrza. Moje pytanie brzmi : jest to element podlegający wymianie(wraz z korpusem) czy też należy go w jakiś sposób czyścić lub myć . Oczywiście myślę o filtrze fabrycznie montowany. Jeśli wymiana to proszę o podpowidź , gdzie i za ile można to "coś" zakupić. Pozdrawiam . Jeśli masz jeszce filtr fabryczny, to na 99,9999999% podlega on wymianie po czasie wskaanym przez manual. Ciężko jest kupć filtr papierowy. Ja do swojej violi włożyłem na jesieni filterek K&N kupiony w Larsonie. Ten filtr jest "dożywotni. Czyści i "konserwuje" się go specjalnymi preparatami. Ceny dokładnie nie pamiętam, ale było to jakieś 160zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wektor15 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Dzięki LuTo za podpowiedź. Właśnie wczoraj kupiłem papierowy wkład filtra ( F-my MANN typ C 1213 ) wymiarowo idealnie pasujący w miejsce gdzie jest wklejony oryginalny. Teraz tylko usunąć stary i wymyślić jakieś mocowanie . Wydaje mi się że rozwiązanie godne polecenia ze względu na niewielki koszt ( wkład 30 zł) i uniwersalność . Dla zainteresowanych podaję wymiary wkładu : wys. ok. 60 mm , fi zewn 117 mm ,fi wewn. 74 mm. Jako pokrywę górną należy wykorzystać tą oryginalną . pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LuTo Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Dzięki LuTo za podpowiedź. Właśnie wczoraj kupiłem papierowy wkład filtra ( F-my MANN typ C 1213 ) wymiarowo idealnie pasujący w miejsce gdzie jest wklejony oryginalny. Teraz tylko usunąć stary i wymyślić jakieś mocowanie . Wydaje mi się że rozwiązanie godne polecenia ze względu na niewielki koszt ( wkład 30 zł) i uniwersalność . Dla zainteresowanych podaję wymiary wkładu : wys. ok. 60 mm , fi zewn 117 mm ,fi wewn. 74 mm. Jako pokrywę górną należy wykorzystać tą oryginalną . pozdrawiam hmmm, specem nie jestem, ale mam wrażenie że raczej wyrzuciłes te 30 w błoto :( lepiej było piwa kupić ;) Ja bym nie kombinował z filtrami, kóre nie są dedykowane do konkretnej maszyny (czy to moto czy auto). Producent zapewne sobie wymyślił, ze przez filtr przejdzie określona ilość litrów powietrrza na min i do tego dostosowany zapewne jest cały układ zasilania. U mnie po wymianie na KN trzeba bylo gaźnik regulować. Więc nie jest to raczej tak hopsiup. Zastanów sę jeszcze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Pytanko techniczne. Ten zbiorniczek po lewej pod chromowaną pokrywą pod schowkiem na klucze to na co jest - na borygo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba1976 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Pytanko techniczne. Ten zbiorniczek po lewej pod chromowaną pokrywą pod schowkiem na klucze to na co jest - na borygo? dokładnie tak - to jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. Tam jest taka kreska pokazująca prawidłowy poziom - sprawdzasz przy moto stojącym pionowo także bez pomocy drugiej osoby lub odpowiednio postawionego lusterka nie jest to proste :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 dokładnie tak - to jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. Tam jest taka kreska pokazująca prawidłowy poziom - sprawdzasz przy moto stojącym pionowo także bez pomocy drugiej osoby lub odpowiednio postawionego lusterka nie jest to proste :bigrazz: Dzięki. Oprę sobie o ścianę;) Coś mi się widzi jednak że tam sucho bo jak na kosie nie widać tam płynu to w pionie chyba tym bardziej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goramo Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Zulus - może być zupełnie odwrotnie, tzn. może go być na "full". U mnie przez to okienko nic sie nie da zobaczyć - nawet przy użyciu lusterka. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć optymalnego ustawienia lusterka żeby tam cokolwiek zobaczyć. Kiedy płynu jest na maksa, to w "okienku" widać tyle, że jest ciemno... ;) Cytuj SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zulus Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Zulus - może być zupełnie odwrotnie, tzn. może go być na "full". U mnie przez to okienko nic sie nie da zobaczyć - nawet przy użyciu lusterka. Przynajmniej ja nie mogę znaleźć optymalnego ustawienia lusterka żeby tam cokolwiek zobaczyć. Kiedy płynu jest na maksa, to w "okienku" widać tyle, że jest ciemno... ;) Hmm - zaraz a o jakim okienku mówisz? Ja po zdjęciu pokrywy mam plastikowy, mleczny pojemniczek, który, o ile wcześniej było lane cokolwiek innego niż woda to na dnie chociaż powinien być widoczny płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba1976 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Hmm - zaraz a o jakim okienku mówisz? Ja po zdjęciu pokrywy mam plastikowy, mleczny pojemniczek, który, o ile wcześniej było lane cokolwiek innego niż woda to na dnie chociaż powinien być widoczny płyn. Zdaje się że w m800 jest w pokrywie takie okienko typu 'wziernik' przez które mozesz teoretycznie sprawdzić poziom płynu. W Volusi trzeba zdjąc pokrywę. Mi tez się wydawało, że płynu dużo za mało, instrukcja mówiła o całkowitej pojemności układu chyba na poziomie 1,5 litra a jak zacząłem dolewać to po ok 100ml było juz na full. Tak czy inaczej wydaje mi się, że problemu nie będzie bo nawet jeśli wleje się za dużo i podczas jazdy po rozgrzaniu płyn zwiekszy swoją pojemność to tam jest taki wężyk, przez który nadmiar powinien po prostu wylecieć pod moto i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.