Skocz do zawartości

stukanie silnika


gregory
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

cenderr: opilki w spuszczonym oleju beda zawsze...szczegolnie w motocyklu, gdzie olej pracuje zarowno w silniku jak i w skrzyni biegow i ewentualnie w sprzegle - tu jest wiele elementow tracych metalowych i naturalna rzecza sa opilki - oczywiscie w ograniczonej ilosci, ale sa, a juz napewno ich obecnosc nie musi swiadczyc o zuzyciu panewek walu korbowego...sa tez przeciez panewki walkow rozrzadu...roznego rodzaju inne lozyskowania, w ktorych material bardziej miekki bedzie sie "wycieral" - taka m.in. rola lozysk

lime 82: drogi przyjacielu...dziwna sprawa, zapodales ten temat na watku XJ? sprobuj zrobic taki manewr: postaw go na centralu, zalacz bieg i sprawdz czestotliwosc stukania na roznych obrotach na zalaczonym biegu...

gregory: co to znaczy "luz na koszu sprzeglowym"? masz zdjeta pokrywe i reka obracasz koszyk, czy w jakis inny sposob to sprawdziles? luzy na sprzegle daja zazwyczaj efekt bardziej lub mniej delikatnego grzechotania/klekotania slyszanego po stronie sprzegla (z drugiej strony silnika tego odglosu prawie nie slychac), poza tym kazde sprzeglo bedzie mialo delikatny luz obrotowy, w innym przypadku nie dzialalo by poprawnie blokujac tarcze i przekladki w koszu sprzeglowym na skutek temperatury i tarcia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to luz na koszu sprzęgłowym jest nie groźny i również może być przyczyną stuków puków.

 

Z tym że tak jak napisał kolega dariok:

 

luzy na sprzegle daja zazwyczaj efekt bardziej lub mniej delikatnego grzechotania/klekotania slyszanego po stronie sprzegla (z drugiej strony silnika tego odglosu prawie nie slychac)

 

więc raczej to nie kosz sprzęgłowy. Hałas kosza jest bardzo haotyczny i nie przypomina równomiernego stukania. Kosz to bardziej prawdopodobne jest u lime82.

 

Gregory, nie napisałes nic o miejscu stukania. Stuka na górze na dole a może przy sprzęgle właśnie?

 

Co do opiłków to zapomniałem napisać że ich nieznaczna ilość może oczywiście być w oleju, chociażby ze skrzyni biegów itd. ale jeżeli pada któraś panewka to będzie ich bardzo dużo...

Możliwe że poprzedni właściciel opchnął te moto ze względu na te stuki puki, wiedział co jest grane..

 

Powinieneś sprawdzić luzy zaworowe, większość Ci to doradzi na początek. No i ten trick z olejem też jest dobry...

 

Jeżeli wymiana oleju i regulacja zaworów nie pomaga to można zacząć się martwić ;) .

Napisz gdzie najbardziej słychać to pukanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z was nie wspomniał o kwestii oleju. Znajomy jak miał zalany mineralny do silnika to mu stukał i pukał na zimno, a jak się rozgrzał to było w porządku. Zwłaszcza jak kolega wspomniał "takie metaliczne dźwięki" to mi przyszło na myśl z tym olejem. Ja bym na początek proponował zmienić olej na jakiś porządny półsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt z was nie wspomniał o kwestii oleju. Znajomy jak miał zalany mineralny do silnika to mu stukał i pukał na zimno, a jak się rozgrzał to było w porządku. Zwłaszcza jak kolega wspomniał "takie metaliczne dźwięki" to mi przyszło na myśl z tym olejem. Ja bym na początek proponował zmienić olej na jakiś porządny półsyntetyk.

a ja mam wlasnie mineralny 20w40

 

 

Napisz gdzie najbardziej słychać to pukanie...

to pukanie jest bardziej w gornej czesci silnika bo pod silnikiem mniej slychac.jaki ten wlac mu polsyntetyk 15w40??

 

 

Napisz gdzie najbardziej słychać to pukanie...

to pukanie jest bardziej w gornej czesci silnika bo pod silnikiem mniej slychac.jaki ten wlac mu polsyntetyk 15w40??

i dodam ze w ksiazce serv pisze ze 10w40 a mi zalali20w40

Edytowane przez gregory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na górze mówisz? Nie wiem jak Cię pocieszyć ale chyba lepiej aby stukało na górze niż na dole :) .

Z góry to mogą być właśnie zawory albo rozrząd albo coś jeszcze innego o czym nie wiem... :crossy: .

 

Olej bym zalał taki jak podają w servisówce 10W40 i zdecydowałbym się na jakiś markowy semisynthetic :)

 

Ale w kwestii oleju to niech ktoś bardziej doświadczony Ci podpowie co i jak...

 

Cya cya

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

O stukaniu w silniku można by było napisać książkę!!. Stukać na górze morze tez tłok jak silnik się przegrzewa tłok zaczyna puchnąc i przyciera cześć prowadząca tłoka o tuleje cylindra co sprawia ze robi się za duży luz pomiędzy tuleja a tłokiem co prowadzi do stukania stukanie jest głośniejsze jak zapalamy zimny silnik trochę cichnie jak silnik się nagrzeje bo tłok znów napuchnie i zrobi się mniejszy luz. Ale ślady przytarcia tłoka zostają.

 

Trochę przerobionych takich tematów!! :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KX 250 nie pali jak jest zimny trzeba wykrecić świece wlać paliwo strzykawką i wtedy zapala nastepnie jezdzimy wszystko jest ok jak zgasimy i sie nie wystudzi zapala jak ostygnie nie trzeba znowu wykrecac świece lac paliwo :) :flesje: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...