Skocz do zawartości

Olej w KLR 600


Roqwor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Mam pytanie do posiadaczy motocykla Kawasaki KLR 600.

Niedawno kupiłem klrke z '88 roku. Chciałem sprawdzić poziom oleju ale okienko jest całe szare. Nic przez nie nie widać. Czy to normalny stan? Może się tak zanieczyścić żeby nie było widać poziomu oleju? Prosze o rade ponieważ nie chcę sam demontować obudowy, jak sprawdzić poziom oleju inaczej?

I drugie pytanie ile powinno być oleju? Poprzedni właściciel powiedział żeby lać ponad okienko, a inni twierdzą żeby do połowy. Prosze o pomoc! Może to i troche pytanie laika ale nie miałem wcześniej podobnego motoru i boję się troche przy nim grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej powinien byc w polowie okienka

sproboj poprzechylac moto na obie strony i sprawdzaj czy nie zobaczysz stanu oleju.

ew. moze sprawdzasz w jakims ciemnym pomieszecziu?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woda w oleju ! masz mgle , smietane na oknie - bardzo mozliwe ze trafiles na mine , ja mialem niestety podobnie . Najpierw sprawdz poziom cieczy w chlodnicy , jesli malo - dolej pod korek , potem spusc olej i sprawdz czy nie ma koloru kawy z mlekiem. Jeli jest czysty - to wlej spowrotem tyle ile jest wytloczone na obudowie 2.3- 2.5 L i narazie jezdzic dbajac o dobre rozgrzanie moto - mozliwe ze to wilgoc w oleju . Jeli niestety ma on taki kolor a na dodatek jest go wiecej jak wytloczone na obudowie , to masz problem - mogly wystapic nastepuajce awarie:

Uszkodzenie uszczelki pompy cieczy i simmeringa walka pompy.

Uszkodzenie uszczelki glowicy

Uszkodzenie tulei cylindra ( ja tak mialem + w.w )

Uszkodzenie glowicy

 

gdzie brales moto ?? jezdziles na nim przed kupnem , czy tylko odpalales i zgasiles bez rozgrzania silnika ??

 

Ale najpierw zrob test - sprawdz chlodnice , jesli brakuje wody to dolej pod korek , potem odpal moto i niech sobie poprykara do wlaczenia wentylatora , zgas i po paru minutach sprawdz poziom cieczy w chlodnicy i czy nie jest zaolejona . Jesli barkuje cieczy , oznaczac to bedzie ze idzie do oleju robiac smietane , czyli nastapilo to co napisalem powyzej.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...