Skocz do zawartości

Aprilia ETX , kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem nowy na forum chciałem po pierwsze primo się przywitać !!

 

Stałem się posiadaczem motoru Aprilia ETX 125 z 2000r , wybór padł zupełnie przypadkowo na ten motor ( kupiłem go w dobrych pieniądzach po prostu 2500zł ) na początku chciałem go sprzedać i zarobić ale po czasie stwierdziłem że sobie go zostawię dla siebie.

 

Ponieważ motor stał prawie rok a jego przebieg to 7800km mam kilka pytań co do tego jak mam się nim zaopiekować zanim go odpale.

 

Podejrzewam że powinienem wymienić wszystkie płyny ( chłodniczy , olej w skrzyni biegów , olej w zasobniku , płyn hamulcowy ) tylko na jakie ??

 

Spuścić stare paliwo z baku ??, filtr powietrza wiem ze się czyści ale nie wiem jak i czym , mój jest jakby z oleju

 

Świece wymienić ?? jeśli tak to na jaką ?? NGK jest oryginalnie wsadzona ale ostatnio z tymi wiecami miałem niezłe przejścia tyle że w samochodzie.

 

W tym momencie idzie paczka do mnie z Włoch z dyfuzorem który był w moim motorku przygięty , dyfuzor ten jest od Aprili RX co za tym idzie nie ma w nim zwężki na moc , czy konieczne będzie strojenie gaźnika ??

 

Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam

 

 

ignorujecie mnie czy pytania są zbyt prymitywne jak na poziom tego forum ??

 

przeczytalem wszystkie posty w tym dziale i nic tam nie znalazłem więc sądziłem że ktoś się wysili i coś skrobnie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moto stalo rok w garazu wypadaloby sprawdzic jak wygladaja wszystkie plyny, tzn. czy nie sa jakies zabrudzone rzadkie itp... Mimo wszystko za moto nie dales duzo wiec mozesz sie pokusic o wymiane chociazby dla swietego spokoju i pewnosci ze ci gdzies na trasie moto nie stanie :offtopic:

 

Co do paliwa - jesli jest go pod korek ja bym nie spuszczal :crossy:

 

Filtr wyjmujesz pierzec w wodzie z ludwikiem a nastepnie nasaczasz specjalnym filtrem.

 

Co do swiecy to najlepiej zajrzec do serwisowki. Jesli takowej nie masz zajrzyj do dzialu Dane techniczne. Tam moze ci ktos znajdzie :D

 

Co do dyfuzora to jesli jest to od tej samej pojemnosci i o podobnych wymiarach to moze sie obejsc bez strojenia :icon_twisted: Sprawdzisz jak zalozysz i sie przejedziesz. Pamietaj ze regulujesz gaznik na rozgrzanym silniku.

 

POZDRO :banghead:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jedno pytanko , ponieważ to dwusuw jest tam jakiś dozownik oleju , straszył mnie jeden jegomość że dość często ten dozownik umiera, efekty wiadome :icon_question: , on radził żeby olej lać lać prosto do baku , co o tym sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie CHYBA 1:50, ale to na pewno przy katowaniu nie wystarczy. W swojej hondzie MB po odłączeniu dozownika lałem około 1:30(Castrol R2 choć niektórzy uważają że nie powinno się go lać do benzyny na dłużej niż 2h przed użyciem?) i do końca pięknie chodziła.

 

Ale poczekaj aż wypowie się ktoś bardziej doświadczony ode mnie, bo fachowcem nie jestem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...