Skocz do zawartości

schima


adi-049
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla osób, które nie wiedzą lub im się wydaje że wiedzą wyjaśnię co to jest shimmy: to nie jest drganie kierownicy czy bicie koła czy coś w tym guście. Podczas shimmy , przy jeździe mniej więcej prostej kierownica przekręca się od jednego do drugiego SKRAJNEGO położenia z siłą wyrywającą nadgarstki, a motocykl wykonuje przy tym kangurze skoki , tak jakby próbował wyrzucić z siedzenia kierowcę. Literatura donosi, że takie zjawisko występuje praktycznie tylko w motocyklach sportowych, a o podatności decyduje przede wszystkim kąt nachylenia główki ramy i nierówności na drodze. Posiadanie amortyzatora skrętu nie eliminuje tego zjawiska do końca, jednak dzięki silnemu tłumieniu obrotu kierownicą tłumi to zjawisko w zarodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla osób, które nie wiedzą lub im się wydaje że wiedzą wyjaśnię co to jest shimmy: to nie jest drganie kierownicy czy bicie koła czy coś w tym guście. Podczas shimmy , przy jeździe mniej więcej prostej kierownica przekręca się od jednego do drugiego SKRAJNEGO położenia z siłą wyrywającą nadgarstki, a motocykl wykonuje przy tym kangurze skoki , tak jakby próbował wyrzucić z siedzenia kierowcę. Literatura donosi, że takie zjawisko występuje praktycznie tylko w motocyklach sportowych, a o podatności decyduje przede wszystkim kąt nachylenia główki ramy i nierówności na drodze. Posiadanie amortyzatora skrętu nie eliminuje tego zjawiska do końca, jednak dzięki silnemu tłumieniu obrotu kierownicą tłumi to zjawisko w zarodku.

Czy na banditce moze mnie cos takiego tez spotkac ?nigdy wczesniej o tym zjawisku nie slyszalem i teraz czytam te posty nie ukrywam ze z przerazeniem.Nigdy mnie to nie spotkalo a gdyby spotkalo to chyba w ogole nie wiedzialbym jak sie zachowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy zjawisko schima występuje we wszystkich rodzjach motocykli czy dotyczy tylko "ścigaczy"? :icon_mrgreen:

Otóż nie! Moja CRM'a dostaje bardzo często takich wibracji przedniego koła przeważnie przy prędkości powyżej 80 km/h po polnej drodze. Koło wpada w tak silny boczny rezonans że wyrywa kiere z rąk. Spowodowane jest to nierównością drogi, wąskimi półkami i niestabilnym przodem. Gdy ją kupiłem i wracałem do domu po polach to nie mogłem jej utrzymać na prostej drodze, raz nawet wypluło mnie w pole. Prowadziła się fatalnie, jak sie później okazało lagi były popuszczone w półkach. Każdą śrubę dociągnąłem po jednym obrocie i pomogło.

 

Natomiast jeśli chodzi o prawdziwe shimmy na asfalcie to wygląda to w ten sposób, że kierownica odbija sie od ograniczników skrętu, co jest praktycznie nie do utrzymania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...