romek :) Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Witam.Przejdę od razu do sprawy. Rok temu mój Simson po odpaleniu zaczęło dziwnie mulić, samo z siebie tak się stało przy odpalaniu. Objawem tego było straszne kopcenie z tłumika i wyrzucanie w spalinach resztek nie spalonego paliwa. Na dodatek z kolanka jaką minutę po odpaleniu zaczęła się wylewać nie przepalona mieszanka paliwowa. Simson stracił na mocy ale ma jeszcze na tyle siły aby mnie uciągnąć i spokojnie jeździć. Na początku pomyślałem, że był to wadliwy simmering sprzęgła i zasysał ze skrzyni olej. Okazało się jednak, że nie. Następnie przekonany dalej, że jest do sprawa komory korbowej wymieniłem drugi gów..... to dało. Potem uparłem się że jest to wada iskrownika( w końcu stało się to nagle ) wymieniłem kondensator, platynki, świece na nową a następnie cewkę zapłonową i nadal gó... to dało. W grudniu walczyłem z gaźnikiem nowe: dysze (wszystkie) aparat ssania, pływak, iglica, uszczelka w gaźniku i na kroćcu. Następnie wyregulowałem książkowo(w oparciu o książkę "Jeżdżę motorowerem Simson") i g.... to dało. Przekonany w desperacji :biggrin: ,że poszło uszczelnienie na karterze spuściłem olej ze skrzyni następnie odpaliłem i g... to dało jak kopcił tak kopcił :biggrin: . No i teraz wielka prośba do was POMOŻECIE?? :lalag: być może coś przeoczyłem.... P.s tarcze sprzęgłowe też wymieniłem. Nie mówiąc już o tym, że motor w kwietniu 2006 przeszedł remont generalny nowe łożyska, wałek sprzęgłowy, olej, sprężyny i pierścienie. A podejrzewałem też że benzyna jest lipa ale też zmieniłem filtr paliwa też przy okazji. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 ustaw zapłon to przez niego tak sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 ustaw zapłon to przez niego tak sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoltecek Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 ustaw zapłon to przez niego tak sie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 18 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Heh kolejna rzecz o której zapomniałem zapłon teraz jest ustawiony fabrycznie a przedtem kiedy podejrzewałem iskrownik próbowałem przyspieszyć i opóźnić i nic z tego. Klina nie ścina nie krzywi się sprawdzałem wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 (edytowane) może pływak jest dziurawy, nie chlupie w nim paliwo? Albo to filtr powietrza, najlepiej go odłącz i wtedy próbuj. Piszesz że regulowałeś gaźnik, a blaszka na pływaku nie jest przygięta? Edytowane 18 Stycznia 2007 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 zlej paliwo - zrob nowa mieszanke na dobrym oleju , wyczysc tlumik - kopcenie na zafajdanym od srodka tlumiku moze sie uytzymac przez 15 km nawet - mi jak sim sie mulil to wyczyscilem tluimik z nagaru odrazu pomoglo !. A reszta jak wyzej napisali - jesli mozesz podmienm gaznik - te gazniki maja szwoje kaprysy .W MZ byl bardzo podobny gaznik, tylko wiekszy i tez mialem z nim przeboje . A i jeszcze zmien cewke zaplonowa , siwece i kabel do swiecy. Sprawdz szczelnosc glowicy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Paliwo już raz wymieniałem spróbuje jeszcze raz przed chwilą przełożyłem tłumik z pseudo sporta na stary który nie miał wkładu nic nie dało. pływak wrzuciłem do szklanki z wrzątkiem i pływał nie było żadnych pęcherzyków po zanurzeniu. Trochę się popytałem i powiedzieli mi że to mogą być pierścienie głównie uszczelniający, ale one mogły tak nagle się "zepsuć"??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 może świeca, albo zbyt bogata mięszanka paliwa. Mopże jeszcze pierścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kusiek Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 simer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajoss Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 piszesz że zmieniłeś pierścienie...a zrobiłeś szlif i dałeś nowy tłok? Bo jak został stary i bez szlifu tylko nowe pierścienie to się nie dziw :icon_mrgreen: Zrobiłem raz tak w romecie to zamiast lepiej było jedynie gorzej. Może jeszcze być tak że masz za duży luz na zamku, albo pierścień Ci pękł...ja bym na to stawiał skoro twierdzisz że reszta jest na pewno ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Trochę się popytałem i powiedzieli mi że to mogą być pierścienie głównie uszczelniający.Ta diagnoza bardziej pasuje do 4T niż do 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Ustawienie zapłono to nie jest taka prosta sprawa. U mnie ustawianie "książkowe" spowodowało, że w ogóle nie chciał zapalić. Musiałem wymontować tą blaszkę, co wystaje z płytki (miałem nowy iskrownik i magneto) i obrócić go w lewą stronę dosć sporo i dopiero jest ok, chociaż idealnie mi się nie udało ustawić. Ważna jest także przerwa na przerywaczu. Z tego co zauważyłem, to źle ustawiony zaplon może powodować: przerywanie, problemy z zapalaniem, brak wolnych obrotów, zalewanie, spadek mocy. Na pewno jest jeszcze więcej efektów źle ustawionego zapłonu co czyni z niego rzecz, która najbardziej wpływa na sprawnośc pojazdu ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek :) Opublikowano 19 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Jutro założę stary cylinder 50 cm^3 i zobaczymy co się będzie dziać. Szlifu nie robiłem bo stwierdziłem, że jeszcze się pojeździ i chyba zrobiłem z 400km od tamtego momentu.... Z zapłonem prawna różnie bywa ale czy na pewno urwać tą blaszkę i obrócić do przeciwnie do pracy magneta (nie jestem pewien ale wtedy powinien się przyspieszyć zapłon, jak się mylę to mnie poprawcie).Tłok: http://img175.imageshack.us/img175/7607/t322ok002ad5.jpg http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...25fffeced6.html No i było pełno benzyny gdy zdejmowałem cylinder tłok cały był oblepiony benzyną a w komorze zalegała dosyć spora ilość paliwa. Napisze jutro co się działo po wymianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BArt_X Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Nie mówię Ci, żebyś wymontował tą blaszkę, ale napisałem, ze u mnie tak jest. Moze dlatego, ze mój model to chyba S51N (sam dokładnie nie wiem, bo ma cechy różnych modeli), a one miały inny iskrownik (nie wiem gdzie, ale są różne oznaczenia w książce). Wiem, ze to czasem jest dobijające, robisz, robisz i nie działa, ale próbuj. Ja też się męcze już dośc długo, bo nie chce mi zapalać dobrze, a jeździ bardzo ładnie. Chyba doszedłem do rozwiązania, ale nie mam jak sprawdzić na dłuższej trasie, bo zbyt zimno jest :bigrazz: Po prostu trzeba grzebać i tyle :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.