Skocz do zawartości

Olej


jacek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szok :icon_rolleyes:

 

pawel jak to czytam to widze, ze polowy nie robilem

mysle ze pewnych rzeczy doslownie chyba nie trzeba brac

 

np odpalanie zima

zawsze tak co dwa trzy tyg odpalilem moto by pochodzil kilkanascie min

a tu napisali ze nie wolno

 

hmmm jak do tej pory nic sie nie stalo

mysle ze nie robilem zle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde a ja tydzień temu zmienilem na nobil racing 15w-50 na spodzie butelki było 2002 tak cos czułem ze z tym olejem cos nie tak data mnie zastanowiła i cena 30 zł za litr. to co mam teraz zmienić na nowy???

 

 

sam nie wiem

ja bym raczej zmienil, ale moze sa dwie szoly jazdy wiec poczekaj na inne opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche rozpoznałem ten temat daty produkcji i przydatnosci oleju mianowicie okazuje sie ze polskie prawo nie wymaga umieszczania dat produkcji lub przydatności do użycia i producenci raczej tego nie robią a niektóre daty umieszczone np na plastikowych opakowaniach dotyczą daty wyprodukowania samego opakowania lub wzoru formy na opakowanie (trochę dziwne ale tak jest w przypadku mobila) dziwi to tym bardziej ze oleje mają okreslone terminy w których zachowują swoje właściwości w przypadku oleju syntetycznego jest to do 6 lat. ogólnie chyba ważniejsze jest kupowanie oleju od pewnego sprzedawcy niż z niewiadomych źródeł np allegro bo podobno zdarzają sie przypadki ze olej mobil 1 pełny syntetyk gestnieje przy -10 tak ze nie mozna go wylac z bańki czyli poprostu to nie jest to co na opakowaniu pisze. chyba nie warto oszczędzać. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde a ja tydzień temu zmienilem na nobil racing 15w-50 na spodzie butelki było 2002 tak cos czułem ze z tym olejem cos nie tak data mnie zastanowiła i cena 30 zł za litr. to co mam teraz zmienić na nowy???

 

Stary olej 5 letni napewno nie spowoduje, że zaraz Ci się silnik rozleci. On nie traci wszystkich swoich właściwości, tylko część. Jeżeli wyglądał normalnie przy wlewaniu, nie wytrąciła się jakaś zawiesina, lub nie zmienił koloru to bym go nie wymieniał. Nie dotyczy to silników wysokoobrotowych pracującycj ekstremalnie do których producent dopuszcza jedynie oleje najwyższej klasy.

Ty ryzykujesz tym, że twój silnik będzie miał trochę gorszą ochronę i się bardziej zużyje niż na oleju świeżym, ale nie będzie to drastyczna różnica zauważalna po paruset kilometrach.

 

Każdy olej starzeje się już od momentu wyprodukowania i czym świeższy tym lepszy. Z czasem jego właściwości maleją i pytanie tylko po jakim czasie parametry oleju spadną poniżej tych co gwarantuje producent.

Teraz nie ma problemu z kupnem oleju, jak to było za komuny, że jak ktoś już dorwał olej to kupował 20L i jeździł na tym przez 10lat. Lałem swego czasu do maluszka baaardzo stary olej i się jeździło a o ile to skróciło żywotność silnika to nie wiem ale nic strasznego się nie działo po wlaniu takiego oleju.

 

KONKRETY PROSZĘ. Numer, strona, autor.

 

Moja opinia, zreszta nie raz to wstawialem:

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,2348002.html

 

Pawel

 

Paweł tak tylko pytam, czy przed każdą zimą tak właśnie postępujesz ze sprzętem i nie opuszczasz żadnej ze swoich wskazówek?

Jeśli tak to chyle czoło :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...