Skocz do zawartości

honda vt 500


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie kupilem tydzien temu shadowa 500 strzela w jeden tlumik i nie ma wolnych obrotow ile powinna miec katalogowo bo teraz ma 1500 obr/min wydaje mi sie za duzo jak na vałke na mantetce jest luz czyli linkanie jest za bardzo naciagnieta i bez ssania ??????

pozdrawiam :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pierwsza sprawa - za duże wolne obroty. Wg serwisówki powinny być 1100 +/- 100.

Co do regulacji wolnych obrotów:

Teoretycznie ma ona chyba dwie możliwości ich wyregulowania.

1)śruba regulacyjna na lince wychodzacej z manetki gazu (ale raczej do drobnych korekt),

2)śruba regulacyjna (czarna?) na dolnej lince wchodzącej w to chromowane ustrojstwo (gaźnik), znajdujące się z lewej strony motocykla, między "garami"

Lepiej zabrać się za to drugie; kręcisz na włączonym silniku na luzie patrząc się na obrotomierz.

Jak to zrobisz, to możemy zastanowić się co dalej.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W dopiero co kupionym sprzęcie wymieniłbym w pierwszej kolejności olej wraz z filtrem. Polecany przez serwisówkę olej to 10W40, najlepiej mineralny lub ewent. półsyntetyk( "pełnoletnie" sprzęty słabo znoszą syntetyki). Do tego filtr oleju - jak jesteś bardziej kasiasty i ci zależy - to oryginał, ale też bardzo dobry masz np. HIFLO HF 202 (a tańszy- ok 30 PLN?).

Potrzebne są 3 litry oleju silnikowego. Po spuszczeniu starego oleju i wymianie filtra (potrzebny klucz do filtra!) wlewasz 2,5 l,zakręcasz korek i uruchamiasz silnik na 2-3 minuty. Potem uzupełniasz zgodnie ze wskaźnikiem na korku. W praktyce -do mojego weszło niecałe 3 litry Motula 10w40.

Wymieniłbym także olej w przekładni głównej (przy kole tylnym). Tam jest potrzebne 120-150 cm3 oleju przekładniowego klasy API GL-5 (czyli chyba 80W90?). Ja wlałem zwykły polski Hipol.

Wymiana olejów to podstawa. Nigdy nie wiadomo ile km przejeździł na tym poprzedni własciciel i co to za "zupka" pływa w środku.

Sprawdź jeszcze filtr powietrza pod prawym boczkiem.

Olej w amorkach też przydałoby się wymienić, choć ja to zrobiłem po roku. Ale wypłynęła niezła "rtęć" :icon_mrgreen:

Jak hamulec przedni jest OK to bym jeszcze nie ruszał płynu (zalecany jest DOT3 lub DOT4).

No i na koniec - płyn w chłodnicy. Szczerze powiem - ja go jeszcze nie wymieniałem. I miałem serce "w przełyku" zeszłej zimy, przy mrozach -30 stopni. Nie wiedziałem co tam jest wlane i nieźle sie bałem o chłodnicę. Ale przetrzymało wszystko do wiosny. Zalecana jest wymiana co dwa lata, co też będę musiał uczynić przed sezonem.

Pzdr

P.S.

Aha! Świece!

Ja moich nie wymieniałem, ale może warto byłoby to zrobić na twoim miejscu. Zwłaszcza, że masz dziwne problemy z motorkiem (choć ja bym podejrzewał bardziej o to gaźnik). Generalnie - jak sam włożysz to wiesz z czym jeździsz. Zalecany typ to NGK - DPR8EA-9.

Edytowane przez Globi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju, nie żałuj, lej półsyntetyk (10W40 Motul, ok. 100zł/4l, Mobil podobnie, Liquy Molly). Nie koniecznie najdroższy. Dla tego rocznika motocykla nie ma obecnie złych olei, niektóre są tylko za dobre (poważnie!).

Świece osobiście polecałbym Denso - ta sama cena co NGK. Warto wymieniać co sezon.

Filtr HiFlo (albo Champion) będzie jak najbardziej OK. Pamiętaj też o filtrze powietrza!

Płyn hamulcowy też bym wymienił. Olej w lagach też.

Ogólnie dobra jest zasada: "wymiana wszystkich płynów w zakupionym nowym moto". Chyba, że znasz poprzedniego właściciela na tyle dobrze, by mu ufać...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi maszyna jeszcze nie przerejestrowana na holenderskich blachach szukam wlasnie tlumacza w czestochowie mam jeszcze jeden problem czasami nie dziala oswietlenie raz podswietla zegary i postoj stylu oraz kierunki z przodu a raz nie i kontrolka od oswietlenia swieci a raz gasnie i wszystko podswietlone jest como9ze byc przyczyna ??????

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

como9ze byc przyczyna ??????

Pewnie zachodnie słone wiatry znad atlantyku... Jeśli to sprzęt z Holandii. :bigrazz:

Nie zostaje nic innego jak systematyczne przejrzenie i oczyszczenie wszystkich styków, zaczynając od puszki rozdzielczej, tej obok klaksonu. Po tem wszystkie "masy" jakie znajdziesz, a potem cała reszta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zakładam, że przy takim samym, każdorazowym normalnym ustawieniu kluczyka?

(bo stacyjka ma tzw. "postojowe" - czyli po wciśnięciu kluczyka i obrocie o jedną pozycję w lewo palą ci się światła ,ale bez głównego; obrót o 2 pozycje - blokada koła przedniego) Przy przekręceniu kluczyka normalnie w prawo - tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak mam po przekreceniu w lewo i zablokowaniu postoj swieci tylko przy przelaczeniu stacyjki do zaplonu cos nielaczy nie mam pojecia bo to moj pierwszy motocykl czterosuwowy pomozcie jak mozecie w przyszlym tygodniu sie za nia wezme ale musze cos wiecej wiedziec bede kombinowal a noz widelec sie uda:>drazni mie to troszke:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn powinno być tak:

- obrót w prawo - włączony zapłon, palą się "amerykańskie" kierunki z przodu, światło z tyłu, kontrolki oraz reflektor przedni

- wcisnięcie kluczyka i 1 obrót w lewo - blokada koła (chyba), kierunki z przodu, chyba kontrolki i światło z tyłu, główne światło przednie się nie pali

-wcisnięcie kluczyka i 2 obroty w lewo - "choinka" gaśnie i koło zablokowane w skręcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie jest jak piszesz tylko ze wlasnie na zalaczonym zaplonie raz podswietla zegary i kierunki swieca oba swiatla lampka od swiatel gasnie po 3 sekundach a za innym razem swieci tylko lapa z przodu a reszta nie tzn kierunki tylna lampa i podswietlenie zegarow nie zapala sie za tem kontrolka od swiatel czerwona 2 od lewej siedzac na motocyklu:<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno czy jest dodatkowa regulacja sprzegla prucz tej przy raczce i tej przy ciegnie bo mam wrazenie jak by sie slizgalo a na raczce jest luz i przy ciegnie regulacja zluzowana na maxa ???czy sprzeglo pracuje w oleju??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sprzeglo pracuje w oleju??
Tak. Nawet nazywa się mokre. Tyle że mokrością oleju, o ile tak można powiedzieć. :icon_biggrin:

Być może masz zużytą (wyciągniętą) linkę - do wymiany/naprawy.

Być może masz zjechane tarcze sprzęgła - do wymiany.

Być może ustąpi jak zmienisz olej - oby!

 

Rozważ jeszcze jedną możliwość. Przepłukania silnika. Trzeba to ocenić oglądając to co się spuści z silnika.

Możesz do tego celu wykorzystać tańszy olej samochodowy. Spuszczasz maź z silnika, wlewasz olej do płukania, grzejesz delikatnia silnik (najlepiej w trasie) tak z pół/całą godzinkę, spuszczasz i nalewasz docelowego. Ja tak robiłem o ile motocykl był sprowadzany. Często są to motocykle w których olej stoi po prostu dłuższy czas.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...