Skocz do zawartości

xtz vs. xrv


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów ..

Mam taka prosbe mianowicie nie wiem czym sie tak dokladnie różnia dwa motocykle

 

Afrika Twin xrv 750

Yamaha Super Tenere xtz 750

 

widze tylko kolosalna róznice w cenie jak jest z wytrzymaloscia z prowadzeniem i ogólnie

 

Z góry dzieki za wszelka pomoc

Pozdrawiam aFiSh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj, coś czuję, że będzie udowadnianie wyższości piernika nad wiatrakiem

jako posiadacz SuperTenery (niestety skasowanej) którem zdarzyło się przejechać kilkanaście kilometrów afryką 650 mogę powiedzieć, że yamaszka jest dużo mocniejsz i bardziej charakterna. Dół ma niezarewelacyjny, ale za to genialnie się wkręca, w Hondzie czuć moc na każdych obrotach(jest elastyczniejsza), jednak nie jest tak dynamiczna.

Brak dołu w tenerce trochę przeszkadza przy jeździe w terenie.

Ogólnie tenera lubi utrzymywać większe prędkości. Do 160 km/h prowadzi się elegancko, potem jest już ciut gorzej. Afryki nie miałem możliwości testować w tych warunkach, ale podejżewam, że jest podobnie - w końcu to dość ciężkie, wysokie moto na wąskich oponach. Co do wysokości Yamaha jest wyższa (uważam że 180 cm to minimum aby czuć się na niej dobrze - mowa oczywiście o przypadk gdy sprzęt nie 'siada' pod wpływem wieku) XTZ nie lubi wietrznej pogody - duża powierzchnia boczna. Hample - XTZ bez rewelacji, Afryka ponoć lepiej. Wytrzymałość - moja XTZ miała ok. 80 kkm - można było znaleźć 'luzy' między biegami, wrzucanie 2ki wymagało wprawy - lubiła nie wchodzić. Nie wiem czy inne też tak mają. Po za tym nie czułem dolegliwości związanych w przebiegiem.

O spalaniu nie wypowiadam się bo moja XTZ była mocno przerabiana, wg. słuchów afryka pali średnio 0,5-1 l/100 mniej.

Regulacje zaworów i wymiana oleju co kkm : XTZ 42/6 XRV 12/12

Ogólnie: Afryka - spokojna, na dłuższe wojaże, Yamaha - w trasie równie dobra,możliwe większe przelotowe, dużo bardziej dynamiczna, lecz trudniejsza w utrzymaniu.

W razie konkretnych pytań dot. Yamaszki służę pomocą.

Wybaczcie, że tak sucho, ale o tej porze ciężko się myśli.

Ja myślę o kolejnej XTZ :)

 

pozdrawiam, Adam

 

P.S.

pozwolę sobie wrzucić linki do strony forumowego KML, który opublikował testy obu moto :

http://kml.enduro-adventure.com/tenera.htm

http://kml.enduro-adventure.com/africa.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koks dzieksi za stronke ale juz ja przeczytalem cala wczesniej :biggrin:

fx rider

Dzieki za wyczerpujaca wypowiedz chyba nawet wyczerpales temat :icon_razz:

Wielkie dzieki za link ;]

Dzieki wielkie ., jak ktos by mial jeszcze jakies uwagi to prosze bardzo .

Pozdrawiam

 

A własnie jak jest w tych moto z podróża w 2 osoby?? Da rade spokojnie bo słyszalem ze któres jest mniejsze i czym sie w wygladzie różnia bo na fotkach to podobnie wyglada

Edytowane przez afish
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że XTZ musi być trochę szybsza, mocniejsza, musi mieć trochę większy skok zawieszeń. We wszystkim musi być choć odrobinkę lepsza. Takie było założenie Yamahy, bo to Africa Twin była pierwsza. Gdyby nie sukcesy XRV, XTZ mogłoby w ogóle nie istnieć :) . Ja dołączyłem do bambusów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...