Skocz do zawartości

sprzęgło- przekładki transalp


Gagee
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

rozebrałem sprzęgło w swoim transalpie ('92) i jedna rzecz mnie niepokoi:

Czy przekładki powinny mieć na sobie jakieś "wzorki", czy powinny być całkowicie gładkie (jak moje)????

pokazywałem je mechanikowi - powiedzuał, że pierwszy raz widzi takie - może to w transalpie stosują jakieś innowacyjne rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o wzorkach, czyli o strukturze tarcz. Gładka, świecąca powierzchnie świadczy tylko o tym, że sprzęgło się slizgało i jest "przypalone". Nie pozostaje nic innego jak wymiana. Powiedz dlaczego rozbierałeś sprzęgło ? Były jakieś negatywne objawy ?

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozebrałem to sprzęgło ponieważ śliznęło się przy ok. największej mocy (ale stało się to tylko raz i jak tylko dojechałem do domu wziąłem się do roboty).

Zwykle wymiena się te tarcze "z tworzywa", a nie metalowe. U mnie właśnie te pierwsze są praktycznie jak nowe, a metalowe zjechane gładziutko.

Mogło się tak zdarzyć, że starło te metalowe nie ruszając "tych drugich" (?jak one się nazywają? :oops: ) ????- bo coś mi sięzdaje, że poprzedni właściciel zastosował jakiś patent :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź sprężyny dociskające, może tam jest jakiś feler. Z drugiej strony, raz przypalone sprzęgło nie bęzie już dobrze działać. kup nowe tarcze, a częście metalowe przeszlifuj delikatnie drobnym papieram ściernym (wtedy usuniesz wbite resztki tarcz sprzęgłowych - nie bardzo to widać, ale często tworzy to taką wyślizganą warstewkę. Wystarczy zmatowić, tak jak się przygotowyje powierzchnię pod lakier. Zawsze tak robię jak wymieniam ratcze w samochodach - docis jest przetarty, mam pewność, że nie będzie miał tendencji do poślizgu. Tylko nie używaj za grubego papieru, nie chodzi o porobienie rys.

 

Pozdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

tarcze metalowe przeszlifowałem, te drugie wymieniłem, dałem twardsze sprężyny i wszystko piknie gra :D . Wielkie dzięki :!:

ps

sory, że tak późno się odzywam, ale jakiś zabłąkany piorun trafił w sieć i odciął mnie od internetu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam .

Przegladajac archiwum natrafilem na informacje dotyczaca matowiemia metalowych przekladek sprzegla przy wymianie "korkowych". Tak sie wlasnie sklada ze w czwartek zabieram sie za wymiane i niewiem do konca jak te metalowe zmatowic. W archiwum jest napisane ze "jak pod lakier" czyli papier 800 na mokro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...