Gagee Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Witam.rozebrałem sprzęgło w swoim transalpie ('92) i jedna rzecz mnie niepokoi:Czy przekładki powinny mieć na sobie jakieś "wzorki", czy powinny być całkowicie gładkie (jak moje)????pokazywałem je mechanikowi - powiedzuał, że pierwszy raz widzi takie - może to w transalpie stosują jakieś innowacyjne rozwiązania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2003 Mówisz o wzorkach, czyli o strukturze tarcz. Gładka, świecąca powierzchnie świadczy tylko o tym, że sprzęgło się slizgało i jest "przypalone". Nie pozostaje nic innego jak wymiana. Powiedz dlaczego rozbierałeś sprzęgło ? Były jakieś negatywne objawy ? Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 23 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2003 rozebrałem to sprzęgło ponieważ śliznęło się przy ok. największej mocy (ale stało się to tylko raz i jak tylko dojechałem do domu wziąłem się do roboty).Zwykle wymiena się te tarcze "z tworzywa", a nie metalowe. U mnie właśnie te pierwsze są praktycznie jak nowe, a metalowe zjechane gładziutko.Mogło się tak zdarzyć, że starło te metalowe nie ruszając "tych drugich" (?jak one się nazywają? :oops: ) ????- bo coś mi sięzdaje, że poprzedni właściciel zastosował jakiś patent :D . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2003 Sprawdź sprężyny dociskające, może tam jest jakiś feler. Z drugiej strony, raz przypalone sprzęgło nie bęzie już dobrze działać. kup nowe tarcze, a częście metalowe przeszlifuj delikatnie drobnym papieram ściernym (wtedy usuniesz wbite resztki tarcz sprzęgłowych - nie bardzo to widać, ale często tworzy to taką wyślizganą warstewkę. Wystarczy zmatowić, tak jak się przygotowyje powierzchnię pod lakier. Zawsze tak robię jak wymieniam ratcze w samochodach - docis jest przetarty, mam pewność, że nie będzie miał tendencji do poślizgu. Tylko nie używaj za grubego papieru, nie chodzi o porobienie rys. Pozdro, paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagee Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 witam,tarcze metalowe przeszlifowałem, te drugie wymieniłem, dałem twardsze sprężyny i wszystko piknie gra :D . Wielkie dzięki :!: pssory, że tak późno się odzywam, ale jakiś zabłąkany piorun trafił w sieć i odciął mnie od internetu :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2003 Dziellnie sobie poradziłeś ze sprawą. Dobrze, że przeszlifowałeś metalowe tarcze, bo na takich "śliskich" nawet nowe okładziny by się mogły ślizgać. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Sacz Opublikowano 23 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2004 Witam .Przegladajac archiwum natrafilem na informacje dotyczaca matowiemia metalowych przekladek sprzegla przy wymianie "korkowych". Tak sie wlasnie sklada ze w czwartek zabieram sie za wymiane i niewiem do konca jak te metalowe zmatowic. W archiwum jest napisane ze "jak pod lakier" czyli papier 800 na mokro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.