Skocz do zawartości

czy chlodnica oleju naprawde jest potrzebna?


MłodyVFR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Adam M. pisał zdjęcie owiewek pogorszy, paradoksalnie, chłodzenie, choć na chłopski rozum powinno być odwrotnie.

Przegrzanie motocyklowi grozi generalnie w mieście i w górach, a budując fightera planujemy go katować głównie w mieście i czasami na zlotach, paląc gumę do końca. Bezpieczeństwo termiczne zapewnia przedewszystkim olej, nawet w silnikach chłodzonych wodą, czyli w tym wypadku:

1. zdjęcie owiewek

2. duże obciążenie przy niskich i zerowych prędkościach

= powiększenie chłodnicy olejowej.

 

I tu powstaje pytanie dlaczego GS500 F ma chłodnice oleju a GS500 E jej nie ma ?

 

A może przesunąć chłodnice pod silnik ? Tylko że jak będzie jakaś większa dziura to po jabłkach że tak powiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bede robil (moze) szrot-fajtera i ni chu*a nie widze gdzie moglbym ladnie wkomponowac chlodnice oleju. chlodnice wody pozostawie jak jest, ale ta od oleju mnie leczy :crossy:

Panie Mgr inż Młody a widziales jak ja zrobilem u siebie ?zamocowalem ją pod chlodnicą wody i wszystko jest ok ,z tego co wiem ketchup tez kombinował zeby tak zrobić.

Edytowane przez seba_VF750FR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seba, foty, szybciutko foty! a co z wezami? musiales skracac?

 

seba, foty, szybciutko foty! a co z wezami? musiales skracac?

 

Cytat(M a D a F a K a @ 02 Styczeń 2007 - 18:52)

 

Jak Adam M. pisał zdjęcie owiewek pogorszy, paradoksalnie, chłodzenie, choć na chłopski rozum powinno być odwrotnie.

Przegrzanie motocyklowi grozi generalnie w mieście i w górach, a budując fightera planujemy go katować głównie w mieście i czasami na zlotach, paląc gumę do końca. Bezpieczeństwo termiczne zapewnia przedewszystkim olej, nawet w silnikach chłodzonych wodą, czyli w tym wypadku:

1. zdjęcie owiewek

2. duże obciążenie przy niskich i zerowych prędkościach

= powiększenie chłodnicy olejowej.

 

 

 

I tu powstaje pytanie dlaczego GS500 F ma chłodnice oleju a GS500 E jej nie ma ?

 

no wlasnie. nie przeczy to teorii przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by na to nie patrzeć to z chłodnicą oleju silniczek jak i olej ma dłuższy żywot.

Zaryzykować możesz, tylko zainstaluj sobie termometr, który będzie Ci pokazywał temperaturę oleju podczas jazdy. Jeśli temperatura będzie się utrzymywała poniżej 120 stopni C to można z tym jeździć, jeżeli będzie blisko 120 st, lub powyżej to bez chłodnicy się nie obejdzie, bo w wyższych temperaturach większość olejów zacznie tracić swoje właściwości i szybko zajeździsz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...