Skocz do zawartości

Tumiki do weteranow...<-


loopy1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No niby prosta sprawa, a jednak jest problem. Szukam ładnego zestawu do NSU 201 zdb. Jak wiadomo w motocyklu tym są DWA wydechy (tłumiki i rury), prawe i lewe. U Hartmana są tylko tłumiki do wiekszych modeli 4ro- suwowych. Russian-boxers tak samo, tłumiki tylko do wiekszych modeli, tak samo niemiecki ebay.... Mam pytanie:

 

* Czy tłumiki z modeli wiekszych są takie same jak w moim dwusówie?

 

* Skad wytrzasnąć kolana do mojego modelu?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Fruby pytałeś ?

*No do każdego silnika tłumiki były troche dopasowywane, zarówno pojemność tłumika jak i wkaład który w nim jest.

Przejrzyj sobie np zdjecia Jawy 175 i 250. I jeszcze np Iż ma jeszcze większe.

A wkłady mają spore znaczenie bo np ja kupiłem nowe tłumiki i były w nich jakieś dorabiane wkłady. Jawa na nich nie chciała jechać wiecej jak 90, zmieniłem wkłady na te z orginalnych tłumików i już prędkość max wzrosła do katalogowego ok. 105.

*Szukaj na bajzlach, ebuyu niemieckim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby prosta sprawa, a jednak jest problem. Szukam ładnego zestawu do NSU 201 zdb. Jak wiadomo w motocyklu tym są DWA wydechy (tłumiki i rury), prawe i lewe.

U Hartmana są tylko tłumiki do wiekszych modeli 4ro- suwowych. Russian-boxers tak samo, tłumiki tylko do wiekszych modeli, tak samo niemiecki ebay.... Mam pytanie:

* Czy tłumiki z modeli wiekszych są takie same jak w moim dwusówie?

* Skad wytrzasnąć kolana do mojego modelu?

 

Zapraszam na Stronę NSU

Jest tam sporo informacji w temacie NSU. Co nieco, można zobaczyć w galerii technicznej:Wydechy NSU

Zapraszam do pokazania swojego motocykla JSM na łamach galerii.

 

Pytanie zasadnicze do jakiego rocznika/modelu ZDB poszukujesz rur i wydechów?

Z kolektorem wystajacym z cylindra, czy nie. Zależnie od tego inny rodzaj kolanek potrzebujesz i wydechów też. Jest mały problem, repliki oferowane przez rodzimych wytwórców to model starszej wersji wydechów z odejmowanym ogonem. Pomijam ich jakość materiałową oferowaną przez 'naszych', ale w dwusuwie wytrzymają ...dłużej :icon_mrgreen:

Póżniejsza wersja nie jest produkowana u nas, ponoć Czesi oferują, o cenę lepiej nie pytaj...

 

Firma NSU stosowała dalekoidącą unifikację, stąd układy wydechowe całej rodziny motocykli serii ZDB i OS/OSL miały w obrębie roczników takie same tłumiki.

Edytowane przez skrzydlaty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to motocykl z tzw. "Nasenkolben-motor", czyli ten starszy typ z tłokiem z dyflektorem. Kolektory wystają z cylindra i są gwintowane.

 

Dokładnie taki silnik stoi u mnie:

 

http://www.nsu.motocykle.org/gallery/view_...m32&id=P2200144

 

I skąd tu teraz wytrzasnąć coś takiego?

 

Odbiegając trochę od tematu>

 

Czy da rady kupić gdzieś nowy tłok z dyflektorem do mojego enesa?

 

I jeszcze jedna bolączka bo tłok zapieczył się w cylindrze, na szczęście w dolnym połozeniu. Co radzicie? Jak go wybebeszyć nie niszcząc wału i cylindra, a najlepiej nawet tłoka? Dodam, że nie wiem co było przyczyną zapieczenia, bo tak dotarł do mnie z niemieckiego ebaya, ale przypuszczam, że zatarcie.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to motocykl z tzw. "Nasenkolben-motor", czyli ten starszy typ z tłokiem z dyflektorem. Kolektory wystają z cylindra i są gwintowane.

 

Dokładnie taki silnik stoi u mnie:

http://www.nsu.motocykle.org/gallery/view_...m32&id=P2200144

I skąd tu teraz wytrzasnąć coś takiego?

 

Poniekąd masz szczęście, ponieważ właściciel tego silnika aktualnie dorabia rury wydechowe do swojego silnika. Miał dorabiane od póżniejszej wersji, ale one nie pasują - sa inaczej gięte.

Na priv, jak chcesz dam ci kontakt do niego, bo nie wiem, na jakim etapie jest sprawa.

 

Odbiegając trochę od tematu>

Czy da rady kupić gdzieś nowy tłok z dyflektorem do mojego enesa?

Raczej zapomnij i staraj się za wszelką cenę uratować stary tłok. Nawet jesli gdzies są dostępne replki, np w niemczech to nie spodziewaj się małych kosztów.

 

I jeszcze jedna bolączka bo tłok zapieczył się w cylindrze, na szczęście w dolnym połozeniu. Co radzicie? Jak go wybebeszyć nie niszcząc wału i cylindra, a najlepiej nawet tłoka? Dodam, że nie wiem co było przyczyną zapieczenia, bo tak dotarł do mnie z niemieckiego ebaya, ale przypuszczam, że zatarcie.

 

Zależy co było przyczyną, to jest lub nie, szansa na wydobycie tłoka.

Jeśli wylazł sworzeń lub złamał się pierścień to sprawa może byc beznadziejna.

Jeśli tylko zatarcie, próbój namaczać, i grzać, czasem może to pomóc.

 

A jak z resztą pojazdu?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już widziałeś zdjęcia. Wysyłałem ci je kiedyś na mejla i zamiescilem linka z megaupload na Waszym forum. Dodam, że motocykl nie jest mój, a goscia od którego mam moją DKW'e. Poszedłem z nim na układ, że sprzeda mi dykte w zamian za pomoc przy ZDB. Niestety nie dysponuje teraz lepszymi fotami niz te ktore wysłałem Ci wtedy....

 

Moge je wrzucić ponownie, ale dopiero 2giego stycznia gdyż aktualnie jestem w KRK.

 

Moto w stanie sredniej kompletności. Oryginalny silnik był w rozsypce i posiany był jeden karter. Kupilismy "nowy" na niemieckim ebay'u. Gaźnik jest w bdb stanie. Oryginalny Bing. Koła są oba. Osprzet kierownicy ponoć nieoryginalny. Brakuje klosza lampy i odbłyśnika. Tłumik jest jeden ale "rybka", wiec wydaje mi sie, że z nowszego modelu. Kolano też jest jedno na prawą strone. Nie ma też tylnego bębna oraz aluminiowego dekla od strony łańcucha. Pewnie brakuje jeszcze kilku drobiazgów, ale myśle, że stan wyjściowy jest ok.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygladają zachęcająco! Orientujesz się może co do ceny? Jaka jest średnica wylotów tych kolan? Znajdę gdzieś do tego tłumiki, a jeśli nie to czy dopasuję do tego tłumiki "zastępcze" z większych modeli?

 

Sorry, że zadaję tyle pytań, ale jestem jeszcze trochę świeży w temacie :)

 

Jesli dane dorabiającego są poufne to proszę o info na priv...

 

 

Czy ten tłumik nadaje się do mojego moto? -> http://www.nsu.motocykle.org/albums/album2...T0007.sized.jpg

Jesli tak to jak skontaktować się ze slowakiem?

 

Czy wymienisz osłonę łańcucha do ZDB na pieniądze :P ? Jesli nie to jakie graty do zdb cie interesują? Mam troche drobiazgów...

 

Pozdro!

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdę gdzieś do tego tłumiki, a jeśli nie to czy dopasuję do tego tłumiki "zastępcze" z większych modeli?

Tłumiki jakie powinny występować, przy twoim modelu wyglądają tak:Wydech ZDB Pony

 

Dane dorabiającego - wykonujacego nie są tajne, bo to pan Fruba, znany dorabiacz tłumików.

A dane dorabiającego - zlecającego - te wolałbym na priv, jesli potrzebujesz.

Wiem, że w ciągu tygodnia ma mieć zrobione rury.

 

Czy wymienisz osłonę łańcucha do ZDB na pieniądze :biggrin: ?

Jesli nie to jakie graty do zdb cie interesują? Mam troche drobiazgów...

Niestety, taka forma wymiany mnie nie interesuje.

Dlatego, że ostatecznie, osłonę tą wykorzystam do modelu OS, który zamierzam kompletować.

I ewentualnie na takową osłonę jestem gotów wymienić tą od ZDB.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...