roddick Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Witam Mam honde NSR 125. powoli myśle nad zrobieniem remontu puki "zima". Zastanawaim sie co bedzie najlepsze kupienie porządnego tłoka np Vertexa i zrobienie szlifa czy z tego co słyszałem są do Hondy tłoki też bardzo dobre tyle, że nie trzeba robić szlifa tylko się wymienia sam tłok po spadku jakiegoś ciśnienia. Co radzicie??? Chciałbym to zrobić przede wszystkim Dobrze by służyła mi jak najdłużej i również w miare tanio. CZY KTOS SIE ORIETUJE GDZIE W RAZIE CZEGO MOGE DOSTAC TE TŁOKI BEZ ROBIENIA SZLIFU???? Jakbyście podali jakąs stronke lub inne namiary byłbym wdzieczny. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmatteuszz Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 no mysle ze szlif bedziesz musial zrobic : ) chociaz nie wiem czy u Ciebie jest nikasyl czy zeliwo. kup vertexa lub inny tlok z wysokiej półki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 masz nicasil czy tuleje?? bo nicasilu sie nie szlifuje tylko wymienia sie sam tłok.... chyba ze masz tuleje tak jak ja to robi sie szlify Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 W nsr jest nikasil chyba że, ktoś już wymienił na tuleje.Jak masz nie uszkodzony nikasil to zarzucasz tłok o selekcje wyższy czy jakoś tak i rura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2006 Witam Mam honde NSR 125. powoli myśle nad zrobieniem remontu puki "zima". Zastanawaim sie co bedzie najlepsze kupienie porządnego tłoka np Vertexa i zrobienie szlifa czy z tego co słyszałem są do Hondy tłoki też bardzo dobre tyle, że nie trzeba robić szlifa tylko się wymienia sam tłok po spadku jakiegoś ciśnienia. Co radzicie??? Chciałbym to zrobić przede wszystkim Dobrze by służyła mi jak najdłużej i również w miare tanio. CZY KTOS SIE ORIETUJE GDZIE W RAZIE CZEGO MOGE DOSTAC TE TŁOKI BEZ ROBIENIA SZLIFU???? Jakbyście podali jakąs stronke lub inne namiary byłbym wdzieczny. Pozdro Pytanie brzmi ile jezdzisz na obecnym tloku i czy chcesz remoncik zrobic sam. Bo sadzac po twoim opisie to jeszcze nie znasz sie dobrze na mechanice 2t :icon_razz: W twoim motorku powloka cylindra to tzw. nikasil. Jest on odporniejszy na scieranie od zeliwa i dlatego na nim sie wykonuje TYLKO honowanie lub zmienia calkowicie warstwe nikasilu (w razie bardzo glebokich rys). Jesli chodzi o tlok to dobiera sie go po rozbiorce i podpatrzeniu stanu gladzi cylindra. Jesli gladz jest troche porysowana nalezy udac sie do dobrego zakladu gdzie nikasil podda sie honowaniu. Musisz wtedy dokladnie zmierzyc srednice cylindra i poszukac w necie tlok o odpowiedniej selekcji i odpowiadajacemu wymiarowi. Co do jakosci tlokow to owszem sa tloki tzw. firmowki (sam kupilem taki Yamahy tanszy), ale jak dla mnie sa one slabe :biggrin: Polecam tloki wyzszej polki typu wspomniany Vertex lub PROX. Nie warto oszczedzac na tej czesci zwlaszcza ze w tego typu motorkach (nie crossach) wymienia sie ja stosunkowo rzadko. Jesli chodzi o to ze sie nie robi zadnego szlifu to raczej odnosi sie do braku honowania :biggrin: Jesli twoj tloczek jest juz zmeczony ale tylko troszke to nieraz wystarczy kupic tlok o takiej samej selekcji tylko wiekszym nieco rozmiarze. Tloki szukaj na stronkach typu kemot.pl, allegro.pl, sklep.motocyklowy.pl POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 MotoWojtas Myśle że mam nikasyl bo jest orginalny cylinder jeszcze nie ruszany w ogóle. A mam pytanko czy z Vertexa dostane tłoczek tak dopasowany by go włożyć bez szlifu żadnego ?? Byłem u mechaników to oni oczywiście każdy coś innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 MotoWojtas Myśle że mam nikasyl bo jest orginalny cylinder jeszcze nie ruszany w ogóle. A mam pytanko czy z Vertexa dostane tłoczek tak dopasowany by go włożyć bez szlifu żadnego ?? Byłem u mechaników to oni oczywiście każdy coś innego. Tego sie niestety nie da ocenic bez zagladania do srodka :) Musisz sprawdzic stan cylinderka i wszystko pomierzyc. Wtedy obdzwaniasz sklepy i szukasz wymiaru. POZDRO Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 22 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 MotoWojtas Myśle że mam nikasyl bo jest orginalny cylinder jeszcze nie ruszany w ogóle. A mam pytanko czy z Vertexa dostane tłoczek tak dopasowany by go włożyć bez szlifu żadnego ?? Byłem u mechaników to oni oczywiście każdy coś innego. napewno da sie dopasowac bo jesli masz nicasil to sie nie robi szlifu tylko wymienia sie sam tłok.... ale jak sie dobiera rozmiar tłoka do nicasilu nie wiem bo u mnie jest tuleja.... ja bede robił szlif i wymiane tłoka...a czym sie różnią tłoki powiedzmy za 80 zł i te za 300?? wiadomo zetrwałością ale czy czyms jeszcze?? ja pytałem sie poprzedniego własciciela imówił ze założył tłok za 100 zł i jest przejechane jest na nim 12,5tys km i teraz mi sie zatarła.... a jaki przebieg mozna zrobic na dobrym drogim tłoku?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roddick Opublikowano 22 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2006 napewno da sie dopasowac bo jesli masz nicasil to sie nie robi szlifu tylko wymienia sie sam tłok.... ale jak sie dobiera rozmiar tłoka do nicasilu nie wiem bo u mnie jest tuleja.... ja bede robił szlif i wymiane tłoka...a czym sie różnią tłoki powiedzmy za 80 zł i te za 300?? wiadomo zetrwałością ale czy czyms jeszcze?? ja pytałem sie poprzedniego własciciela imówił ze założył tłok za 100 zł i jest przejechane jest na nim 12,5tys km i teraz mi sie zatarła.... a jaki przebieg mozna zrobic na dobrym drogim tłoku?? No ja wiem od kuzyna z niemczech i od znajomych że na dobrej jakości tłoku można zrobić nawet 40tys zalezy czy motor jest odblokowany i w jaki sposób się jezdzi. Tłok np Vertexa wiem że wytrzymuje nawet trzy krotnie wieksze obciążenia niż taki za 80zł i jest zrobiony z lepszych materiałów dlatego dużo dłużej na nim się pojeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.