Skocz do zawartości

Regenracja króćca ssącego??


LukeUrb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie? Jak można zregenerować gumowy króćiec ssący? Czy znacie miejsca gdzie można zrobić cos takiego, lub "domowe" sposoby. Posiadam Aprilie Pegaso 650 cm. 1995 i nie można dostać do niej nigdzie nowego.... Ewentualnie może wiecie czy króciec BMW F650 będzie do niej pasował... :icon_eek:

Więc urzytkownicy Bmw F650 z roku około 95 r. pilnie poszukiwani :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec posiada małe pękniecia w gumie, widoczne po jego zaginaniu, na zgrzew (jak na zdjęciu widać ktoś próbował go sklejać) jest dość duże pęknięcie, oraz na jednym z boków. Nie są to jednak jakieś straszne głębokie.... od wewnętrznej strony nic nie widać.

Objawy motocykla: po odpaleniu wszystko jest ok, w miarę gdy się nagrzewa, na wolnych obrotów następuje małe ich "falowanie" i zmniejszanie się wolnych obrotów z początkowych 1600 aż gdzieś do 800 -900 po czym oczywiście silnik gaśnie. W czasie jazdy silnik nierówno reaguje na gaz (czasem jakby go dławi) a przy puszczeniu gazu (np. podczas redukcji) potrafi zgasnąć.

Chyba wszystko wskazuje na króciec ( a dokładnie 2). Wymontowałem je z silnika dokładnie obejrzałem, zmieniłem opaskę trzymającą go od gaźnika, tak na szybko w pęknięcie jednego z nich wpuściłem trosze Poxipolu elastycznego ( nie kleiłem porządnie bo wtedy miałem nadzieje że dostane nowe), obróciłem O-ringa (niestety nie mogłem takiego samego u mnie dostać). Objawy troszkę zmalały, ale są nadal. Starałem się sprawdzić rozpylając WD 40 a nie, wzrost obrotów chyba jest, ale bardzo mały (czy tak powinno być?) ciężko poznać, jeśli silnik i tak faluje obrotami.

Poniżej zdjęcia:

 

http://img46.imageshack.us/my.php?image=1hi4.jpg

 

http://img245.imageshack.us/my.php?image=2oy2.jpg

 

http://img19.imageshack.us/my.php?image=3ez3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to się wymienia - o regeneracji nie słyszałem, ale jak nie możesz dostać to inna sprawa. Te małe pęknięcia w gumie widoczne po zagięciu to możesz spróbować silikonem zaciągnąć, ale raczej ciężka sprawa do klejenia. To duże pęknięcie to poxipol i też silikonem próbuj. Ale i tak nie za długo to potrzyma jeśli w ogóle będzie trzymać - szukaj najlepiej zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja naprawialem krociec wCR z 82r,wygladaloto w ten sposob,zalatwilem sobie w wulkanizacji kawalek surowej gumy takiej z jakiej kiedys wycinali latki do detek,czesc tej gumy rozpuscilem w benzynie ekstrakcyjnej.Miejsce uszkodzenia na króćcu zrobilem aby bylo szorstkie,pekniecie dokladnie wymylem benz.ekstrakcyjna i teraz tak:ta rozpuszczona gume nakladasz w pekniecieoraz smarujesz okolice tej dziurki z zewnatrz króćca pozostalosci surowej gumy wycinasz sobie łatke na to miejsce tez smarujesz ja rozpuszczona guma przykladasz w to miejsce wczesniej wycieta łatke.No i teraz troszke walki bo musisz ta łatke jak najmocniej przycisnac do króćca czyms pólokrągłym aby nie stracil ksztaltu jak juz masz to zrobione to musisz to wszystko potrzymac w wysokiej temp. jakies 10 min ja uzylem do tego opalarki elektrycznej,pod wplywem temp.ta latka wulkanizuje sie z króćcem.Powiem ci ze robilem ta CR-e 2 lata temu i do dzisiaj smiga

Pozdrawiam i rzycze milej walki :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety oryginałów dostać nie można, a o czymś takim jak zamiennik w ogóle nie słyszałem. Jedyna szansa ze od BMW F650 będą pasować, ale to dość mała szansa :bigrazz:

 

Dzięki GHOSTRIDER11, jutro je wymontuję postaram się najpierw sprawdzić gdzie dokładnie przepuszczają, a w sobotę może z nimi powalczę Twoim sposobem.....

Nie mam nic do stracenia :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

I ja cos dodam... :bigrazz:

 

No ogólnie te elementy w większości motorków są dość drogie!

 

Miałem kiedyś CX500 i podobny problem. Po odpaleniu sprzęta jak polałem wodą kroćce to widać było masę pecherzyków powietrza co kilka milimetrów... silnik nierówno chodził i regulacja była strasznie trudna.

 

Peknięcia oczyściłem acetonem i zalałem cyjanopanem elastycznym.

Potem posmarowałem na całej długości zewnętrzną część kroćca tym klejem i naciągnąłem dętkę rowerową (oczywiście oczyszczoną z talku).

Musiałem dać większą opaskę bo i średnica kroćca się zwiększyła - tam gdzie była opaska też były popękane).

 

Smigałem na tym jeszcze spooro czasu a podejrzewam, że następny właściciel tego motocykla też...

 

Po fotkach widzę, że nie jest aż tak tragicznie.

Pobaw się - to się jeszcze powinno ci udać naprawić.

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...