Skocz do zawartości

Niezgodność towaru z umową


Hans
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

temat ten dedykuję szczególnie uwadze forumowych prawników.

 

22/11/2006 zakupiłem w sklepie wysyłkowym (chwilowo mniejsza o nazwę) króćće ssące do motocykla. Zakup poprzedziło mailowe podanie modelu, marki, mumerów ramy i silnika coby króćće były dobrze dobrane. Przelew poszedł, a dwa dni pózniej króćce przyszły.

18/12/2006 dzwoni do mnie mechanik który robi serwis (pozdrawiam Marcina) i mówi... że króćce nie pasuja (kupione są proste, oryginalne są zakrzywione).

18/12 pryjeżdzam do mechanika - no nie pasują jak cholera...

19/12 dzwonię do sklepu - koles mówi, że ma tak w katalogu i ze krócće są ok i ze to wina mechanika...

 

I teraz:

 

1. umowa była zawarta posa siedziba przedsiębiorstwa, ale minęło 10 dni - ta mozliwość odpada

2. towar jest niezgodny z umową (miały pasowac a nie pasują)

3. należytej staranności chyba dokonałem (dostali VIN,model, numer silnika...)

 

Dziś wysłałem maila z opisem sprawy i informacja że towar mam zamiar odesłać i chcę kase z powrotem.

czekam na odpowiedź sklepu.

 

zgodza się - fajnie

nie zgodza się - .....????

 

 

z góry dziękuję

 

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Mozesz miec male dylematy. Obojetnie gdzie umowa zostala zawarta. Z tego co wiem mozesz zareklamowac ale musisz dac firmie szanse do poprawy bledu ( mogl sie zdarzyc nie z ich winy - realizacja zamowienia u hortownika / Importera ). Odeslij im to jak najszybciej. Dopiero potem mozesz zadac kasy z powrotem, inny towat niezgodny z zamowieniem.

 

pozdrawiam

 

:biggrin:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne pytanie: czy w chwili zakupu zostałeś poinformowany pisemnie o prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni? jeśli nie to masz na to 3 miesiące od dnia wydania rzeczy . Art 10 ust 2ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

Edytowane przez pepe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 2 możliwości w Twoim przypadku.

1. Odsyłasz im towar ŻĄDAJĄC zwrotu kasy i musza Ci oddać pieniądze ponieważ towar nie jest zgodny z zamawianym. Ale dokładnie przeczytaj jeszcze regulamin tego sklepu ponieważ jeśli jest informacja że nie dokonują wymiany/reklamacji itp to jest dupa zbita i nic nie zrobisz ponieważ kupując zaakceptowałeś ich warunki.

2. Dzwonisz do nich mówisz że chcesz wymienić na inne właściwe króćce ponieważ sprzedali Ci niewłaściwe, wysyłasz do nich towar za pobraniem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 2 możliwości w Twoim przypadku.

1. Odsyłasz im towar ŻĄDAJĄC zwrotu kasy i musza Ci oddać pieniądze ponieważ towar nie jest zgodny z zamawianym. Ale dokładnie przeczytaj jeszcze regulamin tego sklepu ponieważ jeśli jest informacja że nie dokonują wymiany/reklamacji itp to jest dupa zbita i nic nie zrobisz ponieważ kupując zaakceptowałeś ich warunki.

2. Dzwonisz do nich mówisz że chcesz wymienić na inne właściwe króćce ponieważ sprzedali Ci niewłaściwe, wysyłasz do nich towar za pobraniem i tyle.

 

Wybacz Mattir ale tylko w drugim przypadku masz rację pod warunkiem, ze sklep jest chętny do współpracy oczywiście. Jesli ktoś sobie ustala regulamin niezgodny z obowiazującym prawem to tym gorzej dla regulaminu a nie dla prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepe próbowałeś coś sobie w larssonie wymienić??

Przytocze jeden z punków z regulaminu larssona :

"larsson zobowiązuje się przyjąć na magazyn każdy uprzednio wysłany towar pod warunkiem że jego stan oraz stan orginalenego opakowania umożliwiają jego dalszą odsprzedaż pobierając przy tym 15% ceny towaru jako koszt ponownego wprowadzenia go na magazyn...."

A czy to jest zgodne z prawem??

jest to wpisane w warunkach współpracy w punkcie Zwroty i reklamacje.

Do tego musisz doliczyć koszty wysyłek itp. Więc jeśli króćce są warte 100zł to płacisz taki :15złkoszty zwrotu, ok 10wysyłka, kolejne 10zł wysyłka do nich, i kolejne 10 odesłanie prawidłowych to masz 45zł w plecy na towarze o wartości 100zł!!!!!!

Fakt że larsson zobowiązuje się wymienić omyłkowy wysłany towar ale to już inna bajka bo oni mają wiedze co wysyłają natomiast sklep jeśli dostaje coś co zamawiał i to jest z numerami i indeksami ok to nie musi wcale tak łatwo załatwić tej sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mattir, pepe ma na szczęście rację: przepisy ww. ustawy są przepisami nadrzędnymi. i tak choćby dowolna firma wpisała sobie w regulamin np 3 miesiące na rozpatrzenie reklamacji, to jeśli nie odpowie w terminie 14 konsumentowi - reklamacja uważana jest za uznaną (autentyk, z regulaminu firmy dostarczającej net). podobnie w innych przypadkach

kwestia tylko odpowiednio twardego podejścia do sprawy. i w przypadku odmowy uznania twoich praw - decyzji wymuszenia ich przestrzegania na drodze sądowej. tak, nawet dla 100zeta...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mattir nie próbowałem bo jakbym próbował to Larsson miałby się kiepsko. Jeśli Ty próbowałeś i tak Cię zberkowali to napisz do IH co jak gdzie i dlaczego a z pewnością się tym zajmą i to z korzyścią dla Ciebie i innych klientów.

 

PS

Sklep odpowiada za towar z samego faktu sprzedaży. To czy jest winny czy niewinny pomyłki nie ma znaczenia.

Edytowane przez pepe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, poniżej zamieszczam odpowiedź sklepu (nazwy jeszcze nie podaje...)

 

Zakup części o numerze katalogowym zgodnie z paragonem

jest do :

 

HONDA CBR 1000 F (SC21) w rocznikach 87-88

od numeru ramy (VIN) SC21-200016 do SC21-2110042

 

Są to typowe króćce ssące gaźnik - cylinder do modelu CBR1000F (H/J)

 

W ostatnik mailu wysłałem Panu zdjęcia z mikrofilmu HONDA CBR 1000F(H)

w którym ma Pan potwierdzenie zgodnośći z oryginałem,

 

Za wszelkie zmiany dokonywane w przebudowie motocykla HONDA nie odpowiada, my również.

 

Otrzymany towar jest zgodny z podanymi danymi motocykla co nie oznacza,

że nie mozna dokonać zwrotu towary w oryginalnym i nie naruszonym opakowaniu.

Jednakże ze względu na to, że minął okres 14 dni od daty sprzedaży nie jesteśmy w stanie przyjąć towaru z powrotem

 

no i?

 

bedziem sie boxować ze sklepem.

 

ps. kto głosuje za podaniem zazwy sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a najprościej to się zgłośić do rzecznika konsumentów ew polecam kolege speca od spraw konsumenckich mysle ze za przeprowadzenie takiej sprawy czy porade to kwota max 50 zł , kolega jest z Myślenic

012 274 12 15

 

 

 

 

Witam

 

temat ten dedykuję szczególnie uwadze forumowych prawników.

 

22/11/2006 zakupiłem w sklepie wysyłkowym (chwilowo mniejsza o nazwę) króćće ssące do motocykla. Zakup poprzedziło mailowe podanie modelu, marki, mumerów ramy i silnika coby króćće były dobrze dobrane. Przelew poszedł, a dwa dni pózniej króćce przyszły.

18/12/2006 dzwoni do mnie mechanik który robi serwis (pozdrawiam Marcina) i mówi... że króćce nie pasuja (kupione są proste, oryginalne są zakrzywione).

18/12 pryjeżdzam do mechanika - no nie pasują jak cholera...

19/12 dzwonię do sklepu - koles mówi, że ma tak w katalogu i ze krócće są ok i ze to wina mechanika...

 

I teraz:

 

1. umowa była zawarta posa siedziba przedsiębiorstwa, ale minęło 10 dni - ta mozliwość odpada

2. towar jest niezgodny z umową (miały pasowac a nie pasują)

3. należytej staranności chyba dokonałem (dostali VIN,model, numer silnika...)

 

Dziś wysłałem maila z opisem sprawy i informacja że towar mam zamiar odesłać i chcę kase z powrotem.

czekam na odpowiedź sklepu.

 

zgodza się - fajnie

nie zgodza się - .....????

z góry dziękuję

 

JK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi podać numer katalogowy który oni Ci przedstawili na te króćce??

 

Jeśli Ty próbowałeś i tak Cię zberkowali to napisz do IH co jak gdzie i dlaczego a z pewnością się tym zajmą i to z korzyścią dla Ciebie i innych klientów.

Ja się na szczęscie nie daje robić żadnym sklepą, a akurat Larsson to mały pikuś bo z nimi można normalnie pogadać jak wie się z kim i nie robią problemów. Ale zasad się trzymają jeśli się nie będziesz upierał i przedstawiał im swoich racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

co do numeru katalogowego:

po dodaniu numeru ramy panowie ze slkepu (nazwa jeszcze utajniona) podali nr 7247547 (z tym że nie wiem czy to numer z katalogu Hondy, ich, czy producenta zamienników).

 

za maila od sprzedawcy, cyt:.: "....HONDA CBR 1000 F (SC21) w rocznikach 87-88

od numeru ramy (VIN) SC21-200016 do SC21-2110042..."

 

zwróciłem uwagę że sprzedawca podaje jako poczatkowy numer ramy sc21-200016 numer 6 cyfrowy a nie siedmio. czy to nie jest aby pomyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie jest to Larsson sprawdzałem w katalogu i nie mają takiego indeksu, Klasa również odpada u nich kody zaczynają się od "KL" i mają standardowo 8-10cyfr. Na numer Hondy raczej też mi to nie wygląda ponieważ z tego co pamiętam mają oni wplecione zawsze jakieś literki.

Przy ustalaniach modelu generalnie liczy się tylko początek czyli SC21(tak katalogowane są sprzęty w większości katalogów) więc nie wiem co ten sklep zmontował ale za cholere nic mi się tutaj nie zgadza.

 

A jeśli z tym sklepem są jakieś problemu to lepiej podaj nazwe bo jest taki okres że niedługo niektórzy zabiorą się za robienie zakupów i też mogą się na nich naciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...