haryb Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 (edytowane) Dzieki to zaraz wrzuce strony ktore by mnei interesowaly moze ktos mi pomorze je rozczytac:) pozdroharyb http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/zaworki.JPG http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/tabela_luz.JPG http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/zaworki2.JPG http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/zaworki3.JPG Te stronki by mnei inetresowaly co tam doikaldnei jest opisane, jakies wskazówki i rady czesci pzretlumaczyłem sobie ale nei jestem do konca czy dobrze wiec bym prosil o pomoc w zrozumeiniu tych stron. Z góry dziekuje za pomoc. Oraz rozszyfrowania dokaldnie jak mam rozuemic ta tabelke z danymi grubosci plytek - nei wiem czy dobrze rozuemiem ze jak no wloze jakas tam plytek o numerze 260 no to ona ma grubosc 2,6 mm i wowczas luz na zaworze bedzie taki jak jest podany w lewej kolumnie czyli np 0.21-0,25 mm ? pzodroharyb http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/moment.JPGhttp://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/moment2.JPGa z tego wynika ze 10Nm sila jest dokrecania wałków rozrządu? pzodroharyb Z tego http://www.haryb.zagrosze.net.pl/forum_xj/naszklankowe.JPG wynika ze sa to plytki naszklankowe a nie podszklankowe czy zle patrze na to wszystko? Edytowane 20 Grudnia 2006 przez haryb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Ja przy skladaniu silnikow rzadko używam kluczy dynamometzycznych.. Po prostu nie zawsze mam możliwość "dojścia" tym kluczem a poza tym jakieś tam wyczucie w rękach mam i narazie zaden silnik sie nie rozleciał:icon_mrgreen: A co do tego klucza to sam sie zastanawiam czy go nie kupić.. Może ktoś taki ma i moze rozrysować jego wymiary?? Zastanawiam sie czy nie udałoby sie takiego dorobić. Rozlecieć się może nie rozleci, ale gwarantuję Ci że nie poczujesz w ręku różnicy pomiędzy momentem np. 8 a 10 Nm. "Na rekę" w/g mnie można co najwyżej dokręcić nakretki w kołach, zębatkę zdawczą świece zapłonowe.... Śruby od wałków, głowicy, pokryw zaworów, napinaczy łańcuchów rozrządu itp lepiej dokrecac zalecanym momentem.Jesli chcesz kupic klucz to radzę wybrać markowy a nie badziewie typu topex.Najbardziej uzyteczny zakres do takich "precyzyjnych" prac to 5-25 Nm. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ladzior Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Oraz rozszyfrowania dokaldnie jak mam rozuemic ta tabelke z danymi grubosci plytek - nei wiem czy dobrze rozuemiem ze jak no wloze jakas tam plytek o numerze 260 no to ona ma grubosc 2,6 mm i wowczas luz na zaworze bedzie taki jak jest podany w lewej kolumnie czyli np 0.21-0,25 mm ? Pierwsze co musisz zrobic to pomierzyc szczelinomierzem aktualne luzy i dokladnie sobie to rozpisac na poszczegolne zawory. Wiedzac jaki masz luz na danym zaworze musisz odczytac oznaczenie grubosci plytki jaka aktualnie znajduje sie na tym zaworze. Majac to i to musisz odczytac z tabeli (przyklad jest tam zaznaczony) jaka plytke musisz wsadzic na dane miejsce. pzdrladzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Rozlecieć się może nie rozleci, ale gwarantuję Ci że nie poczujesz w ręku różnicy pomiędzy momentem np. 8 a 10 Nm. "Na rekę" w/g mnie można co najwyżej dokręcić nakretki w kołach, zębatkę zdawczą świece zapłonowe.... Śruby od wałków, głowicy, pokryw zaworów, napinaczy łańcuchów rozrządu itp lepiej dokrecac zalecanym momentem.Jesli chcesz kupic klucz to radzę wybrać markowy a nie badziewie typu topex.Najbardziej uzyteczny zakres do takich "precyzyjnych" prac to 5-25 Nm. A mówisz ze 2Nm zrobią dużą różnice?? Nie wydaje mi sie bo wiekszość kluczy ma pewnie większe przekłamanie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 A mówisz ze 2Nm zrobią dużą różnice?? Nie wydaje mi sie... mowisz... to lec do lekarza niech wstrzyknie ci 2ml wiecej leku usypiajacego :) Przyklad z serwisowki: dokrecenie lozyska wahacza - 7Nm nie wiecej nie mniej .Wiec jak dokrecimy 2 mniej mamy 5 co powoduje luz ... cholera niedopuszczalne A jak 2 wiecej to mamy 9Nm co dowali nam lozysko - tutaj tyle lepieje ze bedzie sie szybciej łozysko konczyc a moto nie powinien (zaznaczam nie powinine) miec zlych wartosci jezdnych , To samo tyczy sie glowki .Przyklad od jednegoz z uzytkownikow D900 , zakrecil za mocno ( ciut) moto wężykowało , popuscil - jedzie prosto. Moral tej hstoryjki taki ze nie dokreca sie momentem 5Nm uzywajac klucza o zakrecie 130Nm Tak samo jak w zyciu co ma byc do wszystkiego bedzie do niczego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 To samo tyczy sie glowki .Przyklad od jednegoz z uzytkownikow D900 , zakrecil za mocno ( ciut) moto wężykowało , popuscil - jedzie prosto.To akurat przyklad troche nietrafiony bo tu nie donca chodzi o konkretny moment. Jest taka (niepisana) zasada ze lozysko glowki ramy nalezy przykrecic do oporu a potem popuscic o pol obrotu. Inaczej moto bedzie lapac shime. Tamten uzytkownik pewnie o tym zapomnial albo nie wiedzial. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Ta zasada dokrecania na maxa i luzowania to jest tak od biedy , ratunkiem aby ludzie nie kupowali klucza ( bo jak nie trzeba to i po co)Pozwol ze w skrocie prztocze 3 kroki z serwisowki dla serwisow yamahy:1. dokrecic z 52Nm 2. zluzowac calkowicie 3. dokrecic z 18 Nm I owszem dowalenie na maxa i popuszczenie sprawdza sie w zyciu.A poczatkiem byly piasty w malaczu . ot to :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haryb Opublikowano 20 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Ok koledzy ale może wrocimy do temayu i problemu z zaworami, plytkami zaworowymi i może ktros by mi podlumaczyl zamiesczone pare postow iecej wycinki z manuala. oraz odpowiedzial na niektore pytania wczesniej zadane pzrezemnie a na ktore jeszcze sie nei znalazla odp?! pozdroharyb Cytuj www.haryb.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 20 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2006 Haryb, to nie forum xj-ek :wink: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.