Słabek Opublikowano 18 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 Witam. Na początku chciałbym powiedzieć, że liczę na nieocenioną pomoc Dominika, który w tych tematach jest niezastąpiony. :( W tej chwili mam 16 lat, ale na przyszły sezon kupuję motocykl. Oczywiście enduraka. :D Moglibyście mi doradzić co wybrać?? Zaznaczam, że ma to być motorek do wypadu w ostry teren i do dojazdów do mojej szkoły, a więc musi posiadać stacyjkę. Przez pewien czas zastanawiałęm się nad Ktm Exc 250, ale to jest moto bez stacyjki i zamocowanie na tarczy hamulcowej kłódki nie pomoże, bo co to za problem podnieść nie wiele ponad 100 kg wagi i zapakować na samochód?? :wink: Po za tym taki endurak mi bardzo odpowiada. 50 kobyłek spokojnie wystarcza, a zawieszenie jak w każdym Ktmcu - miodzio. :wink: Z drugiej strony LC4 jest za chyba za ciężki na większe loty na hopkach... Już sam zgłupiałem... Moje myśli skierowałem także ku Wr-ce... oczywiście 250. :( ta najnowsza jest poprostu boska!! :( Tylko czy ktoś sie orientuje czy ona ma w ogóle stacyjkę?? A może można taką stacyjkę w jakiś sposób zamontować, nawet jeśli nie jest ona montowana seryjnie?? Hm... Chciałbym żeby moje moto było dobre do wypadów w naprawdęostry teren i także czasami na miasto... :( Takie coś jak Wr 250 albo Exc 250 by mi bardzo odpowiadało gdyby to miało stacyjkę... Nie będę przecież wozić ze sobą wszędzie łańcucha ważacego 5 kg tylko po to żeby przypinać sprzęta do jakiegoś słupa... Pomocy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 CzołemSkoro wywołałeś mnie do tablicy, pozwól, że kilka zdań powiem. W nowej WR, w starej WR też zresztą, stacyjki nie ma. Zresztą po co stacyjka? Żeby koło zblokować? W obu motocyklach jest blokada kierownicy na kluczyk. A zamiast stacyjki robisz odcięcie zapłonu we własnym zakresie - kosztuje to godzinkę przyjemnej roboty z kabelkami. Zakładasz pstryczek, montujesz go w tyko sobie znanym miejscu i masz stacyjkę do kwadratu - nie dość, że jej nie widzą, to jest skuteczniejsza, bo nie wiedzą jakby co, gdzie trzeba kable na krótko spiąć (ostatnio koleś zrobił przy mnie próbę - spięcie Monstera na krótko zajęło mu mniej niż 30 sekund, chociaż nie znał tego motocykla zupełnie. Właśnie dlatego w Monsterze też mam ukryte odcięcie prądu). Co do wymarzonego moto. Cóż, musisz szukać. Najlepiej straraj sie znajdować ludzi z takimi motocyklami i starać sie na tych maszynkach usiąść, może uda Ci się przejażdżkę zrobić. Chodź na drzwi otwarte i dealerów, wtedy można pojeździć na upatrzonych modelach. LC4 rzeczywiście jest ciężki - 170 kg. Co do Yamaha WR 250 to jest to cztersuw, produkowany od obecnego roku. Pozostałek 250-tki należą do seri YZ i są crossówkami, bez homologacji i bez prawa do rejestracji. Także kicha. KTM 250 EXC rzeczywiście jest mocny, ale dość przyjemny w uzytkowaniu, chociać to dwusów. Jeśli byłoby Cię stać, pomyśl o 250 EXC Racing - cztersosuwie KTMa. Naprawdę przyjemne moto, na które można założyć mniejszą kostkę o bieżniku typowo endurowym, a nie crossowym i śmiało śmigać po winklach. Tylko raz jeździłem na tym motocyklu i trzeba powiedzieć, że jest naprawdę elastyczne, chociaż oczywiście pod względem mocy jest daleko za dwusowową 250-tką. Tak naprawdę jednak nie chodzi o moc, ale o przyjemność z jazdy i umiejętność znalezienia się na motocyklu. Nie chcesz przecież, aby moto kierowało Tobą, zamiast odwrotnie. Myślę, że przez ten rok razem będziemy poszukiwali najlepszego motocykla dla Ciebie :( Pozdrawiam przyszłego endurowca :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 18 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 no to stary thx za pomoc :( Jak na razie tylko się rozglądam. Stary zgodził się, że rok przez egzaminem na prawko kupimy moto :( Jak do tej pory ujeżdzam Derbi Sendę R... :wink: sprzęcik fajny, ale dla mnie już za słaby... Szkoda mi pakować kasę w tunign skoro na przyszły sezon kupię nowego sprzęta... Polatać i na tym można :wink: Obiecuję, że na takich skokach nie poprzestanę i jak tylko dorwę pożądnego sprzęta to wtedy dopiero będzie x-treme rider :( :twisted: Jak na razie moja maszyna na wiecej mi nie pozwala... Ale na takim Exc 250 to już bym się wyszalał :( Mam jeszcze jedno pytanko. Dominik ,wspomniałeś o blokadzie kierownicy w Wr-kach, a Exc 250 też ją ma?? Dla mnie to ważne... Dużo jeżdzę po mieście i ciężko byłoby mi zostawić sprzeta na 2-3 godzinki na ulicy bez zabezpieczenia... A może masz jeszcze jakieś pomysły na zabezpieczenia w takim enduraku przed kradzieżą?? Akumulatora to on pewnie nie ma więc alarmu nie podepnę... :wink: a może jakiś inny patent?? z tym zapłonem to dobry pomysł :wink: pomyślę nad tym po zakupie takiej maszyny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 18 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 no to stary thx za pomoc :( Jak na razie tylko się rozglądam. Stary zgodził się, że rok przez egzaminem na prawko kupimy moto :( Jak do tej pory ujeżdzam Derbi Sendę R... :wink: sprzęcik fajny, ale dla mnie już za słaby... Szkoda mi pakować kasę w tunign skoro na przyszły sezon kupię nowego sprzęta... Polatać i na tym można :wink: Obiecuję, że na takich skokach nie poprzestanę i jak tylko dorwę pożądnego sprzęta to wtedy dopiero będzie x-treme rider :( :twisted: Jak na razie moja maszyna na wiecej mi nie pozwala... Ale na takim Exc 250 to już bym się wyszalał :( Mam jeszcze jedno pytanko. Dominik ,wspomniałeś o blokadzie kierownicy w Wr-kach, a Exc 250 też ją ma?? Dla mnie to ważne... Dużo jeżdzę po mieście i ciężko byłoby mi zostawić sprzeta na 2-3 godzinki na ulicy bez zabezpieczenia... A może masz jeszcze jakieś pomysły na zabezpieczenia w takim enduraku przed kradzieżą?? Akumulatora to on pewnie nie ma więc alarmu nie podepnę... :wink: a może jakiś inny patent?? z tym zapłonem to dobry pomysł :wink: pomyślę nad tym po zakupie takiej maszyny :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 Czterosuwy wszystkie mają akumulatory. Moto możesz zabepieczyć porządnym boa do latarni. Do tego disclock na tarczę hamulcową i może jakiś wyjący alarmik z czujnikiem położenia (ja używam takiej linki stalowej, któea dodatkowo ma puszkę z amalrmem i czujnikiem położenia - jak ktoś ruszy moto lub przetnie linę, alarm zaczyna wyć - w sumie dziadostwo, ale może kiedyś, odpukać, się sprawdzi). WRki mają blokady kierownicy. Sendra R rzeczywiście jest słabiutka - dochodzi może do 15 KM po tuningu. Coś nie działa z tą stronką, bo nie można fotki obejrzeć. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 18 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 no, fotki nareszczeie działają :( jeśli ktoś chciałby obejżeć więcej moich zdjęć to zapraszam na www.enduro-slabek.prv.pl :( w dziale ,,Moja Senda" są moje foty :( około 60 :( I jeszcze ponad 140 zdjęć w dziale ,,Galeria". Serdecznie zapraszam!! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 18 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2003 Faje fotki!!!Masz pszyłość - skoki będą lepsze, jak moto będzie silniejsze. Ale stoppie, no no, pełen profesjonalizm. Ja robię na pewno gorsze...Ale IMHO:1. Kask masz do bani, jak porządznie glebniesz, to złamie się część szczękowa a szyba wpadnie Ci do środka i będzie kuku.2. Buty - ja bym się bał w takich jeździć. Mój przyjaciel, zresztą też Dominik, kiedyś pojechał na swoim EXC 520 do lasu w adidaskach, wrócił w 35 szwami na piszczeli i motocyklem na lawecie. Po prostu noga mu się ześlizgnęła i całym impetem rozdarł skórę do żywego mięsa na podnóżku. Szkoda gadać...3. Buzer- glebniesz kiedyś przez kierownicę, połamiesz żebra, obojczyki itd. Przepraszam za te uwagi, ale szkoda, żeby stała Ci się krzywda w tym pięknym sporcie, jakim jest enduro! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Słabek Opublikowano 19 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2003 Wielkie thx za opinie!! :( Co do skoków i stoopie to więcej się nie da wycisnąć z takiego sprzętu... Na razie odpuściłem sobie jazdę na gumie, bo moje dotychczasowe próby wheeli zaowocowały rozpieprzeniem napędu :wink: w chwili obecnej nie posiadam wystarczających funduszy na zakup nowych zębatek i łańcucha.... Za kilka tygodni zamawiam cały napęd i będą foty na tylnym gumasie!! :( A propos kasku to też ciężko z funduszami na zakup crossowego... kupiłem na początku Caberga Just One Easy, bo noszę okularki i było mi nie wygodnie w crossowym, ale teraz kupię sobie też i taki drugi, być może Lazer MX6 LTD. :wink: Buty ciężko mi dostać, bo nosze rozmiar 48, a takich w katalogach jest naprawdę bardzo mało :wink: (to chyba po ojcu... on ma 49 ;P)... Jednak do końca wakacji z pewnością jakieś znajdę. :wink: Buzer... Hm.... Prawdę mówiąc przymierzam się już od początku sezonu na kupno zbroi, ale jak już wcześniej wspomniałem, kasa się mnie nie trzyma... :( Do końca wakacji ojciec powiedział, że skompletujemy strój crossowy, a na przyszły sezon kupujemy Ktm exc 250 i ruuuuura na tor. :( Tak więc jeszcze raz wielkie THX za opinie!! Nie ukrywam, że jestem zaskoczony co do tak pozytywnych komentarzy moich zdjęć, jest mi bardzo miło. :wink:Decyzja prawie podjęta: Ktm exc 250 rullez!! :D :twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.