Skocz do zawartości

Michelin Pilot Power


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że temat opon był już wałkowany.... ale mam pytanko czy ktoś miał takie gumy w GSXR1000 i jak się sprawowały. Będę wdzięczny za wszystkie opinie.

 

Dzisiaj polatalem hehehe :( :crossy: Ale kapcie stare się ślizgają i trzeba uważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Mam kumpla tez na 1000 GIXER i chwali je bardzo.

 

Obecnie to druga najlepsza sportowa guma

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

Siemka !

 

Mam kumpla tez na 1000 GIXER i chwali je bardzo.

 

Obecnie to druga najlepsza sportowa guma

 

:crossy:

 

 

moj kolezka tez ma w gsxr taka i bardzo zadowolony jest, ja mam takie w r1 i poki co innych nie zaloze a na kilku gumach juz latalem, drugi kolezka jedzil na takich gumach w fajerze 954 tez bardzo chwalil, wiec mysle ze smialo mozesz je zakladac

 

ps. ks rider a jaka jest sportowa guma nr1 bo bylem przekonany ze wlasnie ta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od okolo tygodnia nowym nr 1 jest Metzeler M 3 ( sport )

 

Moze nastepne bym takie zalozyl, tylko zanim zjezdze moje Z6 ( sport - turystyka ) to juz bede mial relacje handlarzy ile trzymaja i trzeba bedzie rozwazyc M3 maja podobno przy normalnej jezdzie wytrzymac kolo

 

7500 km

 

moje Metzelery M1 wytrzymaly srednio 5500 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

Od okolo tygodnia nowym nr 1 jest Metzeler M 3 ( sport )

 

Moze nastepne bym takie zalozyl, tylko zanim zjezdze moje Z6 ( sport - turystyka ) to juz bede mial relacje handlarzy ile trzymaja i trzeba bedzie rozwazyc M3 maja podobno przy normalnej jezdzie wytrzymac kolo

 

7500 km

 

moje Metzelery M1 wytrzymaly srednio 5500 km

 

o to nie wiedzialem, ja tez jezdzilem na M1, fajna guma bardzo sie elegancko kleila do asfaltu, super mieciutka ale mi ok 4000Km wytrzymala i w tym sezonie zmienile 2 M1 z tylu i pod koniec zalozylem wlasnie michelinki, a jak zaczalem M1 smalic to chwila i juz ja rozerwalo na strzepy i musialem obcazkami wycinac druty z lancucha i krecic kiche i kolo do gumisia wiezc

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam te oponki na swojej beemce i moge się wypowiadać tylko w samych superlatywach - po ok.5 000 km myślę,że mają ok.50% zużycia, powinny wystarczyć do 10 tys.

Sprawdziły się i na suchym jak i na mokrym, tak więc szczerze polecam.

A propos testu to w którymś z Motocykli (lub Świecie Motocykli) w tym roku to właśnie Pilot Powery wygrały z innymi oponkami - ale może jest już coś nowego ( jak pisał ks-rider)

Edytowane przez Jako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

Dzięki za feedback.

 

A jaką gumę macie z tyłu - bo oryginalnie powinny być 190/50, ale zastanaiam się nad 180/55 - podobno taki myk zapewnia lesze trzymanie w zakrętach - próbował ktoś?

 

ja mam 190. w poprzednim moto mialem 180 i chcialem dac szersza ale mechanik powiedzial ze trzeba by bylo zmienic felge bo 190 na wezszej feldze sie nie rozlozy dobrze i mysle ze to dziala tez w druga strone ze na feldze do 190, 180 nie bedzie optymalna ale moze sie nie znam, ponadto w tym tescie w motocyklu pisali cos o uslizgach tylnego wlasnie w konfiguracji 120 przod 180 tyl, ktorych nie ma przy 120 i 190

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez sensu zmieniac szerokosc gumy, zostaw 190 i tyle, do takiego byl moto projektowane a jak chcesz wsadzic 180 to trzeba zmienic wiecej niz opone zeby taka operacja miala rece i nogi

 

co do profilu w zakretach to jesli masz na mysli zmiane 190/50 na 190/55 to oczywiscie poprawia to przyczepnosc w zakretach, poniewaz w ten sposob poza poprawa profilu zmieniasz gume z cywilnej na torowa :banghead:

masz wieksza powierzchnie krawedzi - wieksza przyczepnosc, wyzsza opone - latwiej skrecac

ale proponuje sie najpierw nauczyc jezdzic, na ulice 190/50 sa w zupelnosci wystarczajace (na torze tez spokojnie daja rade) a "stabilniej" moto jedzie na wprost i opona jest duzo trwalsza

 

chyba ze myslisz o zakupie uzywanych potorowych, nie jest to zly pomysl (o ile wybierasz torowa z homologacja na ulice) tylko pamietaj ze taka opona dobrze trzyma na suchym

 

jak sie przyzwyczaisz do 190/50 to po wymianie bedziesz mial (ja przynajmniej mialem) takie uczucie, ze przy drobnym bujnieciu moto mi skreca i ciezko jechac prosto - nie powiem zeby mi to sie nie podobalo :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdury. przy zmianie rozmiaru 180 na 190 i odwrotnie zadne przerobki nie sa potrzebne przy typowej 5 calowej feldze a taki abgrade jest prawie nie odczuwalny. wezcie sobie instrukcje motocykla w reke i w 99% przypadkow (mowie o motocyklach sportowych o pojemnosci ok 1000) jest podane 190/50 lub 180/55 zamiennie.

 

a co do samych opon to pilot power to super oponka tylko droga jak cholera. M1 jest sporo tanszy a nie odstaje. ja smigam na metzelerach Z1 M1 zalezy co sie tanio trafi i sa rewelacyjne. wada jest zuzywanie bo zchodza w oczach ale cos za cos.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelmoto2

ale bzdury. przy zmianie rozmiaru 180 na 190 i odwrotnie zadne przerobki nie sa potrzebne przy typowej 5 calowej feldze a taki abgrade jest prawie nie odczuwalny. wezcie sobie instrukcje motocykla w reke i w 99% przypadkow (mowie o motocyklach sportowych o pojemnosci ok 1000) jest podane 190/50 lub 180/55 zamiennie.

 

a co do samych opon to pilot power to super oponka tylko droga jak cholera. M1 jest sporo tanszy a nie odstaje. ja smigam na metzelerach Z1 M1 zalezy co sie tanio trafi i sa rewelacyjne. wada jest zuzywanie bo zchodza w oczach ale cos za cos.

 

wiesz mam instrukcje do yamaha r1 i przy oponach nigdzie nie jest napisane ze zamiennie za 190 moze byc 180 a i kolezki instrukcje do r6 czytalem i tam opona podana byla 180 i tez nic zamiennie o 190 nie pisalo, a poza tym jak wala seryjnie 190 to nie po to zeby zamiennie ktos dal 180, co do ceny opon to nie sadze ze jak ktos ma motor za 20000 i wiecej to nie ma w sezonie na 2 komplety opon tym bardziej ze za komplet nowych pilotow placilem 1200 pln, a jak wiadomo opona(dobra) to podstawa i bezpieczenstwo dlatego ja jezdze na oponach nowych a nie uzywkach, lezakach itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mowie o uzywkach czy lezakach. poza tym M1 to rewelacyjna opona a to ze jest troche tansza to tylko maly dodatek oczywiscie nie najwazniejszy. natomiast te 2 rozmiary mozna stosowac zamiennie i o tym wie kazdy kto ma troche doswiadczenia w tym temacie. roznica jest niewielka.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale bzdury. przy zmianie rozmiaru 180 na 190 i odwrotnie zadne przerobki nie sa potrzebne przy typowej 5 calowej feldze a taki abgrade jest prawie nie odczuwalny.

ja nie mowie, ze to sie nie da zrobic, na felge wejdzie bez problemu

ja tylko mowie ze taki zabieg jest bez sensu bo skutki tej operacji sa tak na prawde nieokreslone i w pewnych warunkach moze miec to duze znaczenie, tak na prawde zmieniasz cale prowadzenie motocykla, to tak jak bys zmienil geometrie - moze wyjdzie to samo a moze zupelnie inny moto dostaniesz

tylko mi nie mow ze 10mm to nic, bo opuszczalem sobie przod o 5mm i zmienialem nastawy zawieszenia - uwierz, "pare klikow w lewo/prawo" i jak bys zupelnie innym motocyklem jezdzil! im bardziej ekstremalna sytuacja tym bardziej suma tych milimetrowych zmian ma znaczenie

 

co do glownego tematu powerow to jeszcze pamietaj ze jest jeszcze power 2ct, inna guma na krawedziach - podobno czuc troche roznice (i przede wszystkim maja szanse byc trwalsze, bo na srodku jest twardsza guma)

a do gixera sie jeszcze zastanow czy nie poszukac opon o podwyszonej odpornosci, bo ten sprzet mieli gume i prosi o nastepne, ja przy nastepenj zmianie sie musze powaznie rozejrzec

 

jesli chodzi o metzelery to nie ma powodu ich od razu skreslac tylko dlatego, ze pilot power jest lepiej reklamowany, to nie jest zla guma a sporo tansza, ja nie jezdzilem ale znajomi chwalili (to byly akurat torowe, ale na uliczne tez sie to przeklada w pewnym stopniu przeciez)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja sie wypowiem... w moim bylym TL 1000S wyposazonym w tylna felge 6cali i fabryczna opone 190 postanowilem troche potestowac inne rozmiary. Przy oponie 180/55 motocykl skladal sie w zakrety jak kawa ZXR 400 , niezle sie trzymal , ale w skrajnym zlozeniu nie bylo tej pewnosci na wyjsciu co w 190. Potem zalozylem dla odmiany opone 200/50/17 , sytuacja byla odwrotna - moto skladalo sie trudniej, ale nie zdarzylo mi sie zlapac uslizgu przy mocnym odwijaniu na wyjsciu.

Generalnie w zadnej inrstrukcji nie napisza ze mozesz zmienic fabryczny wymiar opony, ale roznica 10mm w jedna lub druga strone jest w pelni dopuszczalna.

 

Co do Pilot Powerów - ja na nich nie latalem ale kolega Bandzior chwalil je bardzo - nawet na torze. Ceny sa wysokie, (u mnie ok 1200-1300) za kpl. tych 2CT , ale podobno warto.

 

Metzeler = Syf i tylko syf , Sportec M1 nadaje sie moze do turystyki , przy czym zmieniac je bedzieci co chwile. Na pewno nie do sportu - w TL 1000 R slizgaja sie co chwile i nie da sie na nich za bardzo kolanem szlifowac. KS-Rider nie wiem jaki test czytales , ale w tescie Motorradu sprzed chyba 2 miesiecy M 3 przegraly z Pilot Powerami , a zwycieskimi gumami okazaly sie Pirelli Supercorsa Pro. Sam na nich latam i wiem czemu wygraly ... :) Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no powiem ci miki ze nie zgodze sie . mialem pilot power i mialem M1 i jak na moje oko w skrajnym zlozeniu M1 trzyma lepiej a co do felgi to literowka mi sie wkradla bo chodzilo o felge 6 cali. co do zmiany opon konkretnie rozmiaru to w moim motocyklu (instrukcji)bylo to podane. nie udowodnie bo sprzedalem motocykl. z pirelli jezdzilem na diablocorsa i byly swietne.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...