theodor. Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 a mam jeszcze pytanko. Czy schodząc na kolano rotujecie tułów?? theodor czy palce nie powinny być bardziej dociśnięte do motocykla(tj tak skręcone, aby to pięta była bardziej na zewn)?? Nie, stopa powinna być idealnie równoległa do osi motocykla i możliwie przysunięta do seta (ja trochę odstawiam) Tułowia nie rotujemy. Po to trzeba być lekko odsuniętym od zbiornika, aby przesuwać sie prostopadle do osi moto bez rotacji na wskutek oparcia zewnętrznego uda o zbiornik. Opierać się ma kolano. Tak mnie uczono :icon_rolleyes: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 (edytowane) A mi się obiło o uszy, że właśnie rotacja dużo daje. Pierwsze primo nie trzeba tak bardzo kręcić głową, po drugie rotując dociskamy kolano, nogę do baku, przez co się opieramy, a nie bezwładnie zwisamy(przy zwisach nawet na filmach widać, jak ktoś się zsuwa z motocykla, to tak "fajnie" mu noga idzie do góry, poszukam, może wkleję) http://www.cornerspeedphoto.com/img/blogph...rk-miller-2.jpg ten pan ma prawie głowę prostą i wydaje mi się, że zrotował tułów Edytowane 22 Listopada 2010 przez Saul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Co do kręcenia głową to dziwny argument. Przecież patrzy się w przeciwną stronę niz taka rotacja o zbiornik. Bo patrzy w koniec zakrętu. No i nie wisi sie bezwładnie. Opiera sie kolanem o zbiornik. Przy prawidłowej pozycji na moto, teoretycznie możnaby puścić kierownice i pozycje utrzymywać właśnie oparciem kolana zewnętrznego. Ale poszukaj fotki, bo ciekawi mnie co masz na myśli z tą nogą do góry. http://www.cornerspeedphoto.com/img/blogph...rk-miller-2.jpg ten pan ma prawie głowę prostą i wydaje mi się, że zrotował tułów Chyba co innego mamy na mysli mówiąc o rotacji tułowia. Rotacja tułowia to skret w biodrach wokół zbiornika. Kierowca z fotki ma właśnie pozycje ciała idealnie przesunietą prostopadle do osi moto. (przy clipach trochę łatwiej niz przy wiośle) Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 2 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Przeciwskręt to krótki , niedostrzegalny ruch wytrącający motocykl z równowagi a nie magiczny sposób pokonywania zakrętów . Skinner nie pogrążaj się . A co będzie, jeśli nie jest krótki, a trwa kilka sekund? Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Nie zebym się uważał za eksperta, ale przeciwskręt jest wówczas gdy zaczynamy przykładać moment na końcówce kierownicy lub go zwiekszamy. Jeśli jest utrzymywany stały nacisk na kierownicę to juz nie jest przeciwskręt, a trzymanie siły. Ale mogę sie mylić oczywiście. :notworthy: Zresztą to zagadnienie bardziej z kategorii fizyki ruchu motocykle niż samej techniki jazdy. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Nie zebym się uważał za eksperta, ale przeciwskręt jest wówczas gdy zaczynamy przykładać moment na końcówce kierownicy lub go zwiekszamy. Jeśli jest utrzymywany stały nacisk na kierownicę to juz nie jest przeciwskręt, a trzymanie siły. Ale chyba dalej skręcasz w inną stronę niż jest skręcona kierownica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Kierownica nie jest skręcona w przeciwna stronę. Przeciwny jest tylko moment przykładany do końcówki kierownicy. Jesli w motocyklu pochylonym w łuku przyłożysz moment na końcówkę kierownicy to zacieśnisz zakręt i zwiekszysz złożenie, ale koło zawsze będzie skręcone zgodnie z krzywizna zakrętu. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Ale momęcik xD. Bo np inicjacja zakrętu jest przez pchnięcie końcówki kierownicy ręką lewą jeśli skręcamy w lewo, czyli kiera skręca się w prawo (czy to minimalnie czy bardziej). IMHO przeciwskręt trwa od inicjacji zakrętu do momentu prostowania go, bo ten opór i imho bardzo lekkie skręcenie koła w stronę przeciwną też. Chyba też zwiększając złożenie pcha się bardziej kierownicę, więc chyba to koło nie tak zawsze zgodnie skręca się do zakrętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 (edytowane) A. IMHO przeciwskręt trwa od inicjacji zakrętu do momentu prostowania go, bo ten opór i imho bardzo lekkie skręcenie koła w stronę przeciwną też. Chyba też zwiększając złożenie pcha się bardziej kierownicę, więc chyba to koło nie tak zawsze zgodnie skręca się do zakrętu. Nie, przeciwskręt trwa od moment w którym zaczynamy wywierać siłą nacisk na końcówkę kierownicy do czasu gdy staje sie to siła o stałej wartości. Wówczas jest to już trzymanie siły. Dlatego przeciwskręt trwa ułamek sekundy. Potem jest trzymanie siły. Koło zawsze wtedy jest skręcone w stronę zakrętu. Jeśli jedziemy w długim łuku i mamy złożony motocykl stałym kątem to czujemy nacisk kierownicy na wewnetrznej ręce ale to juz nie jest przeciwskret. Ale jak pisałem mogę się mylić. Edytowane 2 Grudnia 2010 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Ty masz swoje zdanie ja mam swoje :biggrin: Pozostaje nam tylko czekać na odpowiedź kogoś kompetentnego i pewnego zjawisk zachodzących podczas jazdy na moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Ale Yuby, Ty jako instruktor powinieneś wiedzieć :) Robisz tak bo ktoś Ci powiedział, że jak chcesz osiągnąć dany cel rób tak, Tobie to wystarczy. A co jeśli trafi Cie się kursantka, Ty jej to powiesz, a Ona zapyta "A dlaczego tak, mógłby mi to pan wytłumaczyć, przecież i tak skręcam" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Niektórym widać wystarcza wiedza jak, a nie dlaczego? :wink: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo77 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) witam. wiem że byc może narażę się na kpiny ale jestem bardzo początkujący i chciałbym żeby ktoś z doświadczonych kolegów w prostych słowach objaśnił mi na czym polega "przeciwskręt".oraz wdzięczny byłbym też za wskazówki dotyczące jazdy dużym moto.z góry dziękuję Edytowane 5 Lipca 2011 przez pablo77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marian65 Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 (edytowane) witam. wiem że byc może narażę się na kpiny ale jestem bardzo początkujący i chciałbym żeby ktoś z doświadczonych kolegów w prostych słowach objaśnił mi na czym polega "przeciwskręt".oraz wdzięczny byłbym też za wskazówki dotyczące jazdy dużym moto.z góry dziękujęKolego czy mógłbyś sprecyzować ,,duże moto''.Masz na myśli gabaryty i masę (np Gold Wing) czy raczej motocykle o dużej mocy :icon_question: Co do przeciw skrętu to pewnie wypowiedzą się koledzy lepsi z teorii niż ja.Natomiast w praktyce wygląda to tak,że należy wbrew logice pchać kierownicę w przeciwną stronę niż wiedzie zakręt i nie przeszkadzać maszynie która sama pochyli się do środka zakrętu zapobiegając wypchnięciu motocykla na zewnątrz.Oczywiście robimy to z umiarem i płynnie z siłą proporcjonalną do łuku jaki chcemy pokonać.Ot i cała filozofia.Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to możesz poczytać Motocyklistę doskonałego Davida Hougha,tam masz wszystko opisane plus wiele rzeczy które z pewnością Cię zainteresują. :buttrock: Edytowane 5 Lipca 2011 przez marian65 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinelli Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Wszystko fajnie, ale jest to tak zakręcone, że już sam nie wiem czy podczas zakrętu mam się pochylać razem z motorem, czy pochylać się w przeciwną stronę (przeciwskręt)niż motor. Wytłumaczcie mi to normalnymi słowami :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.