hodscha Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Proponuję wyremontować cholerę jak poprzednicy, na pewno na zdrowie wyjdzie i jej i właścicielowi :buttrock: Ja stawiam na krzywy korbowód, lub skrzywiony wał, może to złe porównanie, ale kiedyś miałem Trabantantanatanta z źle złożonym (skrzywionym) wałem, gaźnikiem od skarpety, podniesiona kompresja i inne i przy około 120 km/h zaczął się przycierać tłok i jednocześnie walić płaszczem o kadłub silnika=blokowanie silnika=blokowanie silnika=rów=dziura w karterze i kawałek tłoka w masce.... Jak wyjmiesz wał, korbowód może mieć luz w płaszczyźnie poziomej (nie wiem jaki jest dopuszczalny), natomiast w płaszczyźnie pionowej nie może. Najłatwiej sprawdzić to tak: złap wał za korbowód i trzymając go w powietrzu uderz czymś w główkę korbowodu, jeśli usłyszysz stuk=luz na łożysku korbowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogal09 Opublikowano 29 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 A orientuje sie moze ktos ile moze kosztowac taki remont?? (Regeneracja walu, szlif cylindrow, nowe tloki, pierscienie i lozyska) Bo jakos nie bardzo sie na tym znam:/ Pozdro (Rogal09) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malys Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Rgeneracja wału to koszt ok. 200zł (z czego ok 100zł to komplet korbowodów z łożyskami, sworzniami i podkładkami dystansowymi), szlif obu cylindrów to 50zł (w zależności od miejscowości). Nowe tłoki, pierścienie i zabezpieczenia wydatek rzędu 100zł, a łożyska to na wał najlepiej dać jakieś które trochę posłużą np. niemieckie SKFy, więc za dwa zapłacisz ok 50zł, resztę wypadałoby też zmienić, bo nie wiadomo kiedy to ktoś robił ostatnio, i Polskie łożyska wystarczą, ich koszt nie boli, bo cena ze jedno ok 5-6zł. Tak więc w najgorszym przypadku licz się z wydatkiem nawet 500zł, bo jak znam życie to jeszcze coś wyleci przy remoncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 (edytowane) Co do wału to ja bym nie wymieniał korbowodów tylko rozprasował wał, wymienił łożska korbowodów, wyprostował korobowody, bo niekiedy stary materiał nawet po regeneracji jest lepszy od nowych korbowodów. Co do remontu 2T kompletnego nawet ze sprzęgłem to zamknąłem się w 600zł ( nowy wałek startera, nowe sprzeglo, lancuszek sprzeglowy, tarcze sprzegla, zębatka zdawcza, szlif cylindra wraz z nowym tlokiem, pierscieniami i zawleczkami, wal po regeneracji, nowe lozyska i simeringi niemieckie, wodziki skrzyni, uszczelki z gambitu i coś tam jeszcze) Tylko ze ja robie Iża też dwusów;d ale ruska myśl techniczna. Edytowane 29 Listopada 2006 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 29 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2006 Co do wału to ja bym nie wymieniał korbowodów tylko rozprasował wał, wymienił łożska korbowodów, wyprostował korobowody, bo niekiedy stary materiał nawet po regeneracji jest lepszy od nowych korbowodów. Nie wiem jak sobie to wyobrazasz ale nie zgodze się z tobą, po pierwsze primo teraz nie da rady kupic oddzielnie łozysk korbowodów , mozna kupic tylko komplety (korba+łozysko dolne + łozysko górne) Cena jednej korby to okolo 70zł.Po drugie od kiedy PROSTUJE sie korby, stary pomysl co ty mowisz....metal bo takim zabiegu jest duzo słabszy i nigdy nie bedzie tak mocny jak nowy!! Co jak co Chinski czy Taiwanski ale nowy!! Pozdro!!! Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 sorki ze to napisze , ale nie lepiej rozgladac sie za jakims Japoncem w 4T z lat 80 ( singla albo Gs-a, Gsx) ??, sam to przerabialem z MZ :/ . Wkoncu siekiera mi sie kleila do rak, wiec sprzedalem za grosze , zawsze to pare stow bylo :flesje: Poprostu skarbonka bez dna. Mysle ze w zJawie na konkretny remont 500 zl nie wystarczy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogal09 Opublikowano 3 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2006 Witam! Mam zdjecia tego tloka:) Moze nie sa najlepszej jakosci bo byly robione telefonem ale widac co sie stalo:) Jesli ktos jest zainteresowany to9 moge przeslac fotki na poczte:) Pozdro (Rogal09) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rogal09 Opublikowano 6 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Witam! Fotki tego tloka mozna znalezc na tej stronce http://tlok.cz.patrz.pl moze wtedy ktos bedzie wiedzial co dokladnie moglo sie stac:/ Pozdro (Rogal09) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super stunter piter Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 z tego co ja widze to tobie odpadła tylko dolna zasłona okna.może masz jakieś durze rysy.albo tłok zawadza o jakiś kanał lub okno i pęka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.