Skocz do zawartości

Cz 350 Urywa tlok


rogal09
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proponuję wyremontować cholerę jak poprzednicy, na pewno na zdrowie wyjdzie i jej i właścicielowi :buttrock:

 

Ja stawiam na krzywy korbowód, lub skrzywiony wał, może to złe porównanie, ale kiedyś miałem Trabantantanatanta z źle złożonym (skrzywionym) wałem, gaźnikiem od skarpety, podniesiona kompresja i inne i przy około 120 km/h zaczął się przycierać tłok i jednocześnie walić płaszczem o kadłub silnika=blokowanie silnika=blokowanie silnika=rów=dziura w karterze i kawałek tłoka w masce....

 

Jak wyjmiesz wał, korbowód może mieć luz w płaszczyźnie poziomej (nie wiem jaki jest dopuszczalny), natomiast w płaszczyźnie pionowej nie może. Najłatwiej sprawdzić to tak: złap wał za korbowód i trzymając go w powietrzu uderz czymś w główkę korbowodu, jeśli usłyszysz stuk=luz na łożysku korbowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rgeneracja wału to koszt ok. 200zł (z czego ok 100zł to komplet korbowodów z łożyskami, sworzniami i podkładkami dystansowymi), szlif obu cylindrów to 50zł (w zależności od miejscowości). Nowe tłoki, pierścienie i zabezpieczenia wydatek rzędu 100zł, a łożyska to na wał najlepiej dać jakieś które trochę posłużą np. niemieckie SKFy, więc za dwa zapłacisz ok 50zł, resztę wypadałoby też zmienić, bo nie wiadomo kiedy to ktoś robił ostatnio, i Polskie łożyska wystarczą, ich koszt nie boli, bo cena ze jedno ok 5-6zł. Tak więc w najgorszym przypadku licz się z wydatkiem nawet 500zł, bo jak znam życie to jeszcze coś wyleci przy remoncie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wału to ja bym nie wymieniał korbowodów tylko rozprasował wał, wymienił łożska korbowodów, wyprostował korobowody, bo niekiedy stary materiał nawet po regeneracji jest lepszy od nowych korbowodów. Co do remontu 2T kompletnego nawet ze sprzęgłem to zamknąłem się w 600zł ( nowy wałek startera, nowe sprzeglo, lancuszek sprzeglowy, tarcze sprzegla, zębatka zdawcza, szlif cylindra wraz z nowym tlokiem, pierscieniami i zawleczkami, wal po regeneracji, nowe lozyska i simeringi niemieckie, wodziki skrzyni, uszczelki z gambitu i coś tam jeszcze) Tylko ze ja robie Iża też dwusów;d ale ruska myśl techniczna.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wału to ja bym nie wymieniał korbowodów tylko rozprasował wał, wymienił łożska korbowodów, wyprostował korobowody, bo niekiedy stary materiał nawet po regeneracji jest lepszy od nowych korbowodów.

 

Nie wiem jak sobie to wyobrazasz ale nie zgodze się z tobą, po pierwsze primo teraz nie da rady kupic oddzielnie łozysk korbowodów , mozna kupic tylko komplety (korba+łozysko dolne + łozysko górne) Cena jednej korby to okolo 70zł.

Po drugie od kiedy PROSTUJE sie korby, stary pomysl co ty mowisz....metal bo takim zabiegu jest duzo słabszy i nigdy nie bedzie tak mocny jak nowy!! Co jak co Chinski czy Taiwanski ale nowy!!

 

Pozdro!!!

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki ze to napisze , ale nie lepiej rozgladac sie za jakims Japoncem w 4T z lat 80 ( singla albo Gs-a, Gsx) ??, sam to przerabialem z MZ :/ . Wkoncu siekiera mi sie kleila do rak, wiec sprzedalem za grosze , zawsze to pare stow bylo :flesje: Poprostu skarbonka bez dna. Mysle ze w zJawie na konkretny remont 500 zl nie wystarczy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...