Skocz do zawartości

Opony oraz jazda po sezonie


Rekomendowane odpowiedzi

 

A gdzie kolega wyczytal ze ona w ogole zostala wykonana i zaprojektowana do snieg ???

 

A oznaczenie Mud +Snow to tak widnieje tam dla picu?

Jak sam tutaj zaznaczyles-nie ma opon uniwersalnych. Stad dla otrzymania na kazdym rodzaju nawierzcni optymalnej przyczepnosci, trzeba by bylo wozic ze soba z 10 rodzajow opon w bagazniku. Nie ma rzeczy uniwersalnych-dlatego opona zimowa(jak sama nazwa wskazuje) jest najlepsza na snieg i bloto.

 

 

Biorac pod uwage kolegi rozumowanie, nie ma sniegu,wobec tego lamelki nie beda potrzebne, bo nie beda mialy w co sie wgryzac, czyli znowu sa niepotrzebne.???

 

 

I to jest bardzo dobre rozumowanie! Na suchej(bo o takiej ciagle rozmawiamy ) lamelki tylko zmniejszaja powierzchnie styku opony z asfaltem. Wobec czego powoduja zmniejszona przyczepnosc! Do odprowadzana wody tez nijak sie nie przydaja, wiec ich jedynym zadaniem jest wlasnie "wgryzanie sie w snieg".Czy to tak ciezko skumac?

 

 

 

Blod w rozumowaniu kolegi powyzej jest, ze bieznik nie jest bardziej stabilny wrecz odwrotnie, on dopasowuje sie do nawierzchni , Sprzyja temu temperatura.

Blad w Twoim rozumowaniu polega na tym, ze z uporem maniaka twierdzisz ze miekka guma jest sprzyja lepszej przyczepnosci. Gdyby tak bylo, to opony sportowe bylyby robione z super miekkich mieszanek. A tak nie jest. Opona oprocz przyczepnosci, musi zapewniac takze stabilnosc. Miekkie gumy nie zapewniaja tej stabilnosci. Podam Tobie moze przyklad z wyscigow motocyklowych-ktory cos moze Ci wyjasni. Opony dezsczowe (tzw wety) maja bardzo miekka mieszanke gumy. Dopoki pada deszcz, jedzie sie na nich super. Jednakze na suchej nawierzchni jedzie sie na nich duzo gorzej-nie zapewniaja stabilnosci przy pokonywaniu zakretow /hamowaniu/przyspieszaniu. Nie mowiac o wytrzymalosci-bo ze wzgledu na bardzo mocno rozgrzewanie sie samej opony-rozlatuje sie ona na strzepy. Tak samo jest z oponami zimowymi. Sa one bardzo miekkie- co przy niskich temperaturach i sniegu powoduje , ze jedzie sie na nich lepiej niz na letnich. Natomiast na suchej nawierzchni(nawet jak jest poniej tej "magicznej" granicy 7 stopni Celsjusza) opona ta jest malo stabilna w prowadzeniu i nie zapewnia takiej przyczepnosci, jaka mozna uzyskac na typowej oponie letniej.

 

 

 

 

Jedno co mnie ciekawi w ktorym Nr. tego Niesiecznika ADAC moj kolega to wyczytal.

no to jest chyba zrozumiale? Opony szosowe(slick) maja wieksza powierznie przylegania od opon deszczowych badz zimowych? No sorry-ale natury nie oszukasz :banghead:

W kazdym tescie opon zimowych da auta bowiem podawane sa wyniki testow w trzech warunkach, jezeki nie ma w trzech to w dwoch, bo kto testowalby zimowe opony zima na suchej nawierzchni ???

 

Osmiele sie wiec stwierdzic, ze kolega wylozyl w swojej tezie tylko polowe wyniku, ta ktora akurat mu pasowala. Takim twierdzeniem osmiele sie wiec wywrozyc jak " wspaniale " musialy obciac te opony albo na lodzie albo na mokrym.

No i w koncu chyba zrozumiales o co chodzi :banghead: Przeciez od samego poczatku to probujemy wykazac. Nikt nigdy nie napisal, ze opona letnia bedzie lepsza zima. Ale przez zime rozumiemy snieg i sliska nawierzchnie. A nie taka "zime" ponizej 7 stopni Celsjusza-jaka probuja wmowic producenci opon! Jak na razie mamy "zime" ,wiec wnioski niech kazdy wyciagnie sobie sam.

P.S A kolega Avalon niech nauczy sie czytac ze zrozumieniem, bo cos mu to ciezko przychodzi

Edytowane przez zajc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym tescie opon zimowych da auta bowiem podawane sa wyniki testow w trzech warunkach, jezeki nie ma w trzech to w dwoch, bo kto testowalby zimowe opony zima na suchej nawierzchni ???

 

Proponuje poprzegladać net w poszukiwaniu testów opon zimowych. Ciekawe dlaczego w wielu wypadkach ogólna ocena opony zimowej jest zaniżona ze względu na - i tu cytuje:

"słabe wyniki na suchej nawierzchni prowadzą do obniżenia oceny ogólnej"

 

Wydaje mi się, że to co napisali przedpiszcy wyczerpuje temat w tym względzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 10 lat temu nikt nie zakładał "zimówek" i wszyscy jakoś jeździli :icon_mrgreen: . Ja wolę zimą zdjąć nogę z gazu a nie ufać bezgranicznie w "zimówki" . Znajomy opowiadał mi jak spotkał na stacji benzynowej (zimą , mróz, i snieg) swojego kumpla. Ów kumpel jechał gdzieś z przyczepką i mówi do tego mojego znjaomego "założyłem zimówki jeździ się jak latem". Pogadali chwilkę i Passat z przyczepką pojechał dalej. Znajomy zatankowął i jedzie. Kilka km dalej Pasat w rowie a przyczepka gdzieś na polu do góry kołami.

 

Twoj przyklad troche kuleje.

 

Kolega popelnil blad w sztuce prowadzeniu pojazdu. Bezgranicznie zaufal zimowym oponom. Zlamal prawa fizyki i poprostu poleczal w botanike.

 

Rownie dobrze moglbys twierdzic jadac po torze na slick'ach i z niego wyfruwajac;

 

E am slicki sa do dupy bo wypadlem z toru

 

Praw fizyki nikt nie zlamie.

 

nie chce sam spuszczac sie do poziomu zastrzegania sie przed zrodlami testow, rzecz tylko w tym kto je robil ( kompetencja ) i jak zostaly one przetlumaczone.

 

Wiecie co dam wam wszystkim gratisowa rade.

 

radze wym jezdzijcie w zimie na slickach, dedziecie mogli lepiej hamowac na suchej nawierzchni.

 

Dla mnie temat jest zamkniety. Jubie podyskutowac a nawet powalczyc ( nawet z wiatrakami )

 

Dziekuje wszystkim uczestnikom ktorzy wypowiedzieli sie na ten temat.

 

zycze powodzenia

 

:icon_mrgreen:

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pojawiły się testy jakiejś niemieckiej oraganizacji, według których okazało się, że w okresie zimowym opona letnia zachowuje się lepiej na suchej nawierzchni niż opona zimowa.

 

Więc nie pisz tutaj, że każdy ma w dupie testy przeróżnych organizacji, bo właśnie jedne z takich niezależnych testów ( a nie testów dokonywanych przez producentów opon) dały takie a nie inne wyniki. Przecież nikt tu nie snuje własnych teorii tylko powtarza to, co gdzieś przeczytał.

 

P.S. Nie porównuj opony motocyklowej do samochodowej, bo to dwie różne sprawy.

Tak odnośnie testów... Niedawno niejaki p. Giertych "naukowo" udowadniał, że teoria ewolucji to bzdura, robił nawet jakieś testy na udowodnienie swojej tezy.

Nie obrażając nikogo, ale przestaję się dziwić, że pseudonaukowa teoria p. Giertycha znalazła swoich zwolenników, chociaż to totalna bzdura!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak odnośnie testów... Niedawno niejaki p. Giertych "naukowo" udowadniał, że teoria ewolucji to bzdura, robił nawet jakieś testy na udowodnienie swojej tezy.

Nie obrażając nikogo, ale przestaję się dziwić, że pseudonaukowa teoria p. Giertycha znalazła swoich zwolenników, chociaż to totalna bzdura!

pozdrawiam

 

Prowda. Inni zaś łykają co kolorowe Auto Światy piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowda. Inni zaś łykają co kolorowe Auto Światy piszą.

 

:notworthy: :bigrazz: ;)

 

 

 

A do Ks-ridera.... Bez obrazy, ale proponuje wracać już z tych Niemiec, bo wnioskując z Twoich wypowiedzi, ni w ząb nie możesz pojąć meritum sprawy i o co w tej dyskusji tak naprawdę chodzi.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..." lamelki tylko zmniejszaja powierzchnie styku opony z asfaltem. Wobec czego powoduja zmniejszona przyczepnosc! Do odprowadzana wody tez nijak sie nie przydaja, wiec ich jedynym zadaniem jest wlasnie "wgryzanie sie w snieg".Czy to tak ciezko skumac?

 

P.S A kolega Avalon niech nauczy sie czytac ze zrozumieniem, bo cos mu to ciezko przychodzi

 

Jak widać Tobie cięzko jest "skumać" do czego przydatne są lamelki w oponie zimowej. Masz chyba kłopoty z czytaniem skoro nie wiesz że:

..."Im więcej lamelek tym więcej KRAWĘDZI które biorą czynny udział przy hamowaniu oraz ruszaniu na każdym rodzaju nawierzchni"...oraz..."specjalnie zaprojektowany kształt lamelek "samoostrzących" poprawiających w sposób zdecydowany przyczepnośc i właściwości trakcyjne opony"...

 

Jest to tekst który możesz znaleźć w folderze jednej z wiekszych firm zajmujących sie oponami (do motocykli również)

 

pozdrawiam "kumatego znawcę"

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Tobie cięzko jest "skumać" do czego przydatne są lamelki w oponie zimowej. Masz chyba kłopoty z czytaniem skoro nie wiesz że:

..."Im więcej lamelek tym więcej KRAWĘDZI które biorą czynny udział przy hamowaniu oraz ruszaniu na każdym rodzaju nawierzchni"...oraz..."specjalnie zaprojektowany kształt lamelek "samoostrzących" poprawiających w sposób zdecydowany przyczepnośc i właściwości trakcyjne opony"...

 

Jest to tekst który możesz znaleźć w folderze jednej z wiekszych firm zajmujących sie oponami (do motocykli również)

 

pozdrawiam "kumatego znawcę"

Jestes taki ograniczony, czy tylko udajesz?

Jakby napisali w folderze reklamowym ze lamelki zrobia Ci dobrze, to tez bys w to uwierzyl?

Jak zmniejszenie powierzchni styku z podlozem moze ziwekszyc przyczepnosc na suchym asfalcie? Zgadza sie wszystko z tymi krawedziami na sniegu-ale na asfalcie pogarszaja one przyczepnosc(o czym zaden producent w swoim folderze przeciez nie napisze-chyba nie liczyles na to?)

Pozdrawiam "oczytanego w folderach "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

 

Jaka guma lepiej bedzie chamowac

 

1. Twarda czy mieka ?

 

2. o duzej temperaturze bieznika juz rozgrzana ), czy opona o zimnej powierzchni bieznika. ?

 

3. ktore auto bedzie lepiej chamowac ? Czy auto tylko z kierowca, czy azto np. z 5-cioma osobami ?

 

pozdrawiam

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

 

Jaka guma lepiej bedzie chamowac

 

1. Twarda czy mieka ?

 

2. o duzej temperaturze bieznika juz rozgrzana ), czy opona o zimnej powierzchni bieznika. ?

 

3. ktore auto bedzie lepiej chamowac ? Czy auto tylko z kierowca, czy azto np. z 5-cioma osobami ?

 

pozdrawiam

 

:bigrazz:

 

Pytania mają wyłonić idiotów rozumię.....

Mnie się najbardziej podoba "hamować" :crossy:

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestes taki ograniczony, czy tylko udajesz?

Pozdrawiam "oczytanego w folderach "

Wiesz co , Ty chyba jednak masz krosty na mózgu...

Wszędzie węszysz spisek firm, producentów i innych oranizacji które kłamią i nabijają wszystkich w butelkę oprócz Ciebie oczywiście bo Ty się nie dasz nikomu zrobic w jajo.

 

Tak, czytam rozmaite foldery, informacje techniczne itp bo umiem i mnie to nie boli w przeciwieństwie do Ciebie , geniusza który całą swoją wiedzę wyssał pewnie z mlekiem matki.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co , Ty chyba jednak masz krosty na mózgu...

Wszędzie węszysz spisek firm, producentów i innych oranizacji które kłamią i nabijają wszystkich w butelkę oprócz Ciebie oczywiście bo Ty się nie dasz nikomu zrobic w jajo.

 

Tak, czytam rozmaite foldery, informacje techniczne itp bo umiem i mnie to nie boli w przeciwieństwie do Ciebie , geniusza który całą swoją wiedzę wyssał pewnie z mlekiem matki.

I co oczytany-przeczytales ten tekst, ktory kolega zamiescil?

Moze przedstawisz nam swoje zdanie raz jeszcze? Czy moze w tym tekscie sie pomylil, bo przeciez na ulotce bylo napisane inaczej?

Wiesz co jest najbardziej zenujace-Twoj poziom wiedzy ,ktory reprezentujesz...tym bardziej, ze z tego co pamietam pracujesz w branzy motoryzacyjnej. Jezeli wszyscy "facowcy" w serwisach wiedza tyle co Ty- to ja podziekuje za uslugi. I tak-nie dam sie zrobic w jajo i dac zarobic takim bubkom jak Ty. Ale pewnie znajdziesz takich fajansow, ktorym wcisniesz te swoje kity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...