Skocz do zawartości

Suzuki GS 400


Greedo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Słyszałem ze ten model w Niemczech był blokowany na wałkach rozrządu. Po czym to poznać i czy można kupić (tak żeby działały i jak sprawdzić czy beda dzialały) wałki od np GS 450? Na co na wałku spojrzeć lub co zmierzyć żeby zobaczyc czy akurat na tym jest zablokowany?

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gs 400 i pochodne (gs 450, gsx 400) były dławione na wałkach rozrządu. Nie znalazłem nigdzie wskazówek jak rozróżnić wałki z dławionej i otwartej wersji (może wysokość krzywek jest większa?). Na stronie http://moto.akcent.pl/moto/czesci.htm facet ma wałek do gs 450 i pisze, że jest na nim nabite "27 PS". Patrząc po niemieckim ebay i forach to 1 nowy wałek kosztuje circa. 90 euro, do tego nie wiem czy można założyc nowy wałek ze starymi panewkami, dolicz sobie jeszcze dysze gaźników (inny rozmiar) i uszczelki. Nie wiem czy warto. Używanych wałków do wersji otwartej nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę troche temat. Przeszukałem Sieć, poczytałem serwisówke i oto co znalazłem: http://gs-classic.de/download/GS400_Leistungserhoehung.jpg

 

Tłumaczenie brzmi tak:

 

informujemy Państwa], ze moc modelu GS400 moze byc podniesiona przez zmiane

walkow rozrzadu. Nowa moc osiaga po zmianie 25 kW (34 KM)

Walek zaworow ssacych ma numer ET: ......

walek zaworow wydechowych ma numer ET: .......

Oznaczenie tych walkow nie istnieje. (???)

Wysokosc rozrzadu walka ssacego (chodzi tu najprawdopodobniej o skok zaworu)

osiaga 36 mm, a walka wydechowego 36,4 mm

walki rozrzadu wersji 27 KM maja oznaczenie 44600 (to tego wlasnie

oznaczenia nie maja walki wersji 34 KM)

dane techniczne po opisanych przerobkach:

moc

max predkosc

halas na postoju

halas podczas jazdy

Po przerobkach nalezy wg paragrafu... przedstawic wniosek o nowe

dopuszczenie do ruchu, przy czym pojazd z karta pojazdu powinien byc

przedstawiony do badania technicznego urzedowo uznanemu rzeczoznawcy.

Z powazaniem

Suzuki Motor Deutschland

 

Wałki ssące z silnika który kupiłem na części (cały kompletny silnik) mają krzywki 36,1 costam mm, wydechowe 35, costam costam mm (mierzyłem suwmiarką tylko) wybite na nich są tylko EX i IN oraz R i L (wiadomo, strony), oraz jakies "R1" :) Nic o tych oznaczeniach jakie są wyżej. Jakies sugestie jak poznac czy to te odblokowane? Wszystko na to wskazuje, ten link także (wyciąg z manuala):

 

http://gs-classic.de/modelle/400/gs400_dat.htm

 

(Nockenwelle, na dole - wymiary krzywek <nocken> takie jak w tych moich wałkach z drugiego silnika).

 

Jakieś rady? Można te wałki założyć do mojej głowicy??

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie wie?? Dla pewnosci pytałem jeszcze gościa ktory sprzedaje czesci, o wymiary krzywek wałków z tego zdjecia: http://moto.akcent.pl/moto/cz/gs450/gs_walki3.jpg

 

i odpisał "ssące- wałek bez zembatki 33,5mm, z zembatką 34,5, wałek wydechowy z zembatką 36mm"

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet ciekawe ale wszelkie przeróbki w bebechach to powazne koszty gs 400 nie jest rakietą i trzeba zaakceptować te 27KM lub kupic silnik GS 500E i prawie podwajasz moc !!!!!

Ciekawe czy ktoś juz to próbował robic ale kiedys jezdziła pozlotach Jawa 350 z silnikiem gpz500 wiec chyba sie da

RIDE TO LIVE

Pilska Grupa Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet ciekawe ale wszelkie przeróbki w bebechach to powazne koszty gs 400 nie jest rakietą i trzeba zaakceptować te 27KM lub kupic silnik GS 500E i prawie podwajasz moc !!!!!

Ciekawe czy ktoś juz to próbował robic ale kiedys jezdziła pozlotach Jawa 350 z silnikiem gpz500 wiec chyba sie da

 

 

No ale ja chce zmienic tylko wałki które już mam.... Koszty to tylko moja praca :icon_mrgreen: Zmiana silnika na ten od GS500 czy od czegokolwiek innego nie wchodzi w grę, mój jest i ma zostać orginalny :notworthy:

 

PS. Mógłbyś podac linka do zdjęć swojego GSa? Masz moze angielską serwisówkę do niego??

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...