Skocz do zawartości

Obniżenie zwieszenia


Mateusz i vn 800
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do Intrudera, chcac go obnizyc, najłatwiej kupic krótsze tylne amortyzatory. Ja tak zrobilem i sobie bardzo chwalę. Polecam gazowe amortyzatory z progresywnie nawinietymi sprezynami amerykanskiej firmy Progressive Suspension. Model 412. Mozna zamowic o standartowej twardosci lub twardsze- heavy duty. Producent proponuje rowniez rozne dlugosci. Ja wybralem pol cala krotsze, ktore po przejechaniu kilku tys km. osiadly tak ze teraz moto jest 2 cm nizej. Niby nieduzo, ale efekt jest wyraznie widoczny. Prowadzenie motocykla poprawilo sie przy tym diametralnie. A koszt tylko 250$. To najlepsze usprawnienie jakiego dokonalem w swoim Intruzku!!! http://www.progressivesuspension.com/series_412.aspx

http://www.bikepics.com/members/przemekg/88intruder1400/

Edytowane przez Worriot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Progressive Suspension to nie

VS 1400 - 13"

VS 800 - 12.5"

Zanalazłem w larssonnie pare sprężyn progresywnych za 520zł. Sprężynki są firmy IKON i mają 9,25cali - 235 mm.

 

Z obliczeń wyszło mi że zawiecha obnizy się o 82m.

Jak myślicie pojeździ na czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie!!!

Przeswit zmaleje do kilku cm, a opona bedzie szorowala o blotnik....

sprzedawca twierdzi (larsson.pl) że sprężyny pasują do Suzuki Intruder VS 800 - to teraz nie rozumiem.

 

 

Warriot, a mam do Ciebie jeszcze pytanie...kupowałeś te sprężynki progresywne w USA jak z przesyłką itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warriot, tylko Worriot...

Przewiozlem je w swoim bagazu...

jesli wierzysz we wszystko co ci sprzedawca wmowi, to kup te z larssona...

Przepraszam Worriot :icon_question: ach te kłopoty ze wzrokiem.

Nie jeśli nie pasują to nie kupie. Nachodzi mnie na te co ty masz.

 

Przepraszam Worriot :icon_mrgreen: ach te kłopoty ze wzrokiem.

Nie jeśli nie pasują to nie kupie. Nachodzi mnie na te co ty masz.

 

dostałem jeszcze taką odpowiedź od larsson.pl - czy ktoś może wyjaśnić o co chodzi?

 

"według naszego katalogu do motocykla Suzuki VS 800 GL Intruder, numer ramy: VS52B rok produkcji: 92-99, pasuje:

- amortyzator Ikon o numerze katalogowym 515 0078 (długość 319 mm) cena 1690,60 zł

- sprężyna progresywna o numerze katalogowym 515 0120 (długość 190 mm) cena 782,80 zł

- sprężyna progresywna o numerze katalogowym 515 0123 (długość 235 mm) cena 522,60 zł"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja niemam porównania jak sie jeździ na orginalnych amortyzatorach a tymi co mam z gold winga, ale nienażekam jest niski fajnie to wygląda i jest dosyć twardy,ale sie już przyzwyczaiłem, a wygląda to tak http://intruder5.patrz.pl mi sie podoba :)

Edytowane przez Krzychu.2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostałem jeszcze taką odpowiedź od larsson.pl - czy ktoś może wyjaśnić o co chodzi?

 

"według naszego katalogu do motocykla Suzuki VS 800 GL Intruder, numer ramy: VS52B rok produkcji: 92-99, pasuje:

- amortyzator Ikon o numerze katalogowym 515 0078 (długość 319 mm) cena 1690,60 zł

- sprężyna progresywna o numerze katalogowym 515 0120 (długość 190 mm) cena 782,80 zł

- sprężyna progresywna o numerze katalogowym 515 0123 (długość 235 mm) cena 522,60 zł"

 

A co to znaczy pasuje?

Fabryczny amortyzator w Twoim VS 800 ma 12.5" (pomiędzy środkami oczek)= 317mm - czyli pasuje Ikon.

Nie wiem jaka jest standardowa długość sprężyny, ale podejrzewam, że te 235 to jest standard (jak założysz taką to będziasz miał taką samą wysokość tylko amortyzacja będzie progresywna (moim zdaniem).

Ta sprężyna 190 mm obniży Ci VS-a o 45 mm.

Ale ceny to porażają :icon_mrgreen: mam nadzieję, że są to ceny za 2 szt.

Ja mam zamiar kupić w USA progresywne 11.5" za $250 do obniżenia VTX-a, ale się zastanawiam, czy warto?

240club.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy pasuje?

Fabryczny amortyzator w Twoim VS 800 ma 12.5" (pomiędzy środkami oczek)= 317mm - czyli pasuje Ikon.

Nie wiem jaka jest standardowa długość sprężyny, ale podejrzewam, że te 235 to jest standard (jak założysz taką to będziasz miał taką samą wysokość tylko amortyzacja będzie progresywna (moim zdaniem).

Ta sprężyna 190 mm obniży Ci VS-a o 45 mm.

Ale ceny to porażają :lalag: mam nadzieję, że są to ceny za 2 szt.

Ja mam zamiar kupić w USA progresywne 11.5" za $250 do obniżenia VTX-a, ale się zastanawiam, czy warto?

Myślałem o założeniu sprężyn o długości 235mm i zostawieniu seryjnych amorów. (ale jeśli taka operacja nie obniży mi motocykla to po co ją wykonywać)

 

Ceny oczywiście za komplet.

 

Masz zamiar kupić zawieche dla siebie w www.progressivesuspension.com? Jeśli tak to mógłbym zamówić razem z Tobą i koszty za przesyłkę wyszłby niższe...tylko musiałbyś się ty zająć zamówieniem bo ja nie mam pojęcia jak to zrobić.

 

PS. widziałem na bikepisc.com zdjęcie VS-a z sztywną zawiechą...ciekawie wyglądał, ale czy da się na tym jeździć?

 

Pozdr.Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał VS 1400 ze stalowymi prętami zamiast amortyzatorów. Motocykl wyglądał nieźle, podobno dawało rade tym jeździć ale kolo mieszka w USA i na zdjęciach nie widziałem kolein czy dziur. Obnizając motocykl ja bym nie eksperymentował i nie polegał bym na zdaniu pracownika Larssona (czy innego sprzedawcy ze sklepu) :rolleyes: . zawieszenie to jeden z podstawowych czynników wpływających na Twoje własne bezpieczeństwo :bigrazz: Jak kiedyś dorosnę (finansowo :) ) do przeróbki zawieszenia to zrobię to tak jak Worriot - nowe firmowe progresywne amortyzatory i bez szaleństw czyli zawieszenie krótsze od seryjnego góra o 1" (no chyba, ze na starośc zgłupieję i bede budował jakiegoś customa :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy miał VS 1400 ze stalowymi prętami zamiast amortyzatorów. Motocykl wyglądał nieźle, podobno dawało rade tym jeździć ale kolo mieszka w USA i na zdjęciach nie widziałem kolein czy dziur. Obnizając motocykl ja bym nie eksperymentował i nie polegał bym na zdaniu pracownika Larssona (czy innego sprzedawcy ze sklepu) :rolleyes: . zawieszenie to jeden z podstawowych czynników wpływających na Twoje własne bezpieczeństwo :bigrazz: Jak kiedyś dorosnę (finansowo :) ) do przeróbki zawieszenia to zrobię to tak jak Worriot - nowe firmowe progresywne amortyzatory i bez szaleństw czyli zawieszenie krótsze od seryjnego góra o 1" (no chyba, ze na starośc zgłupieję i bede budował jakiegoś customa :wink: )

W larssonie amortyzatory + sprężyny to koszt ponad 2tys. i gość nie wie o ile cali jest to krótsze od seryjnych.

Decyduje się tak jak Worriot na zakup w USA za te 300$, to i tak o wiele taniej.

Prawdopodobnie będe kupował razem z Virek -iem w USA wyjdzie mniej za przesyłkę itp, więc gdybyś z nim pogadał tez mógłbyś sobie takie cuś zasponsorować (w kupie siła) :wink:

 

A jeśli chodzi o sztywną zawieche w VS-ie to tu kilka zdjęć, chciałbym się kiedyś takim wynalazkiem przejechać :bigrazz:

zdjecie 1

zdjecie 2

zdjecie 3

zdjecie 4

 

z tego co widze śmiga w Argentynie - tam lepsze drogi niz u nas?

Edytowane przez bodman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...