Skocz do zawartości

Problem z kołem zamachowym w XTZ660


SiwyKLR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czsu przy odpalaniu zimnego motocykla, rozrusznik kręcił a silnik stał w miejscu, co jakiś

czas też z silnika wydobywały się trzaski.

Po ściągnięciu lewej pokrywy od silnika okazało się że to duże koło zębate na wale

raz łapie a raz lekko się kręci.

Więc to jest przyczyna.

Problem polega na tym że nie moge się do tego koła dobrać.

Nie idzie ściągnąć koła zamachowego :banghead:

Odkręciłem nakrętke z wału, trzy śrubki na inbusa i nic.

Nie posiadam orginalnego ściągacz, używam ściągacza do łożysk :)

Miał ktoś podobny problem, wie jak sobie z tym poradzić :icon_question: :icon_question: :icon_question:

Czy muszę szukać tego koła nowego czy idzie to jakoś podreperować??

 

Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo rozrusznika do wymiany , pewnie w XT jest podobnie jak w KLR, na magnecie masz mocowane drugi element (walki zasprzeglajace) wspolpracujace z tym duzym kolem, najprawdopodobniej musisz wymienic obydwa elementy . Nie sciagniesz magneta takim sciagaczem , musi byc wkrecany w srodek magneta mozesz go dorobic na tokarni, mi gosc dorobil za 5 zl :)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sciagacz dorobiony musi byc z porzadnego materialu i miec srube z konkretnym gwintem. Wkrecasz sciagacz w kolo i napinasz sruba, ktora dokrecasz do koncowki walu korbowego. Jezeli mimo zastosowania duzej sily na srubie sciagacza kolo dalej nie schodzi to uderzasz solidnym mlotkiem w leb sruby sciagacza i pod wplywem uderzenia w 99% kolo puszcza.

Niestety moje Suzuki jest w tym 1% gdzie tak latwo nie schodzi :wink:.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam pytanie o sprzęgło rozrusznika , a mianiowicie dzis przez moment sprzeglo mi nie zalapalo , pewnie juz jest zmeczone zyciem , tymbardziej ze chwilowo odpalam bez dekompresora (czekam az mi przysla sprezynke do dekompresora) i troszke to sprzeglo ma utrudniona prace :/ . Czy mozna jakos reanimowac takie sprezegielko, to cos jak w XT czyli wieniec z walkami i duza zebatka z miejscem gdzie te rolki zalapuja. Ktos napisal w innym poscie ze te rolki mozna dotoczyc ciutke wieksze, robil ktos to ?? Nowy zestawik to jedyne 1200 zl to 40% wartosci motocykla :)

 

link do fiszki http://www.bikebandit.com/partsbandit/show..._id~1295336.asp

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorabiałem rzeczone rolki do TW200, docinając z wiertła grubszego o 0,5 mm niż wykazało zmierzenie wytartych rolek. Zaryzykowałem i działa. Skąd wziąć materiał odpowiednio twardy żeby się nadawał? Z walcowej części wiertła do stali, uciętego cieniutką tarczą diaksa na zimno, czyli z polewaniem wodą podczas cięcia.

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...