Skocz do zawartości

Co myslicie o Kawasaki KX125 i KX250


Rekomendowane odpowiedzi

Chcialem sie dowiedziec cos na temat tych motocykli. Mam na oku takie modele ten KX125 jest z 1997 a KX 250 jest z 1994. Nie weim na ktory sie zdecydowqac. Nie weim tez czy nie bede zalowal jezeli kupie tego mlodszego (KX 125) poniewaz w koncu moze mi brakowac powera :twisted: . Zakladajac ze oba motocykle sa w podobnym stanie co byscie wybrali?

 

Podejrzewam ze ten KX250 moze byc bardziej wytrzymaly. A ja nie chce robic remontu co miesiac bo mi kieszen nie wyrzyma...

 

A wogole to czy jest jakas roznica miedzy tymi crossami oprocz pojemnosci??

 

Z gory dziekuje za pomoc!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnica jest... Między innymi z tego co pamiętam to 125 ma 6 biegów, a 250 ma ich "tylko" 5... Poza tym różnica w mocy (oczywiste :wink: ) a więcej różnic :arrow: :roll: :?: nie wiem...

 

W ogóle o modelach KX to słyszałem opinie, że nie mają aż tak sztywnego zawieszenia, jak np. Hondy CR (jedno z lepszych zawieszeń), co bardzo się liczy przy skokach...

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Generalnie KX 250 jest o wiele bezpieczniejszym motocyklem i łagodniejszym niż "setka".

Wynika to z faktu, iż 250 osiąga najwyższy moment przy około 7000-8000 obrotów, a nie 12.000. Oznacza to, że można jeździć spokojniej "na dole", bez konieczności ciągłego wkręcania silnika na maksymalne obroty w celu przepalenia całej dawki paliwa.

250-tka jest o wiele bardziej elastyczna, pozwala jeździć bardziej technicznie w terenie o charakterystyce enduro, a przy tym nie odbieda wagą od 125 ccm. Należy pamiętać, że crossówka 125 ccm, jaką jest ten KX, to motocykl przede wszystkim na tor motocrossowy. Czymś takim naprawdę ciężko jeździ się w terenie, między drzewami, na trudnych technicznie odcinkach. To wspaniałe moto do odkręcania manetki na maksa, skakania po hopach i agresywnego pokonywania piaszczystych zakrętów. Natomiast zupełnie nie radzi sobie w skomplikowanym terenie, ma olbrzymie problemy z pokonywaniem takich enduro-przygód, jak bagna czy brody, w końcu brakuje jej odpowiedniego rozłożenia mocy, aby móc skutecznie pokonywać długie i wysokie podjazdy. Praktycznie podjazd o kącie pochylenia 45-60 stopni i długości powyżej 100 metrów jest dla setki nie do pokonania (sprawdzałem 2 tygodnie temu na podjazdach w Lubaszu - w okolicy, w której przeszedł kiedyś lodowiec zostawiając za sobą wspaniałe podjazdy).

Także osobiście opowiadam się za starszym KX 250. Trzeba koniecznie sprazwdzić stan zawieszenia z tyłu (jak "wraca" amortyzator), czy puszka wydechu nie jest pogieta, czy lagi są proste, czy chłodnica nie cieknie, czy nie ma luzów na mocowaniu główki ramy, czy nie ma pęknięć na ramie, wahaczu, takie rzeczy jak tłok, zestaw napędowy czy opony da się szybko i bezboleśnie wymienić. Ale jeśli wahacz będzię pęknięty... Szkoda gadać.

Generalnie po prawie 10-letnim crossie nie można spodziewać się cudów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki , tego wlasnie bylo mi trzeba....

 

 

Jednak chyba zdecyduje sie na KX 125 z 1997 roku. W sumie ten 250 jest drozszy o 800pln i starszy... Ale mam nadzieje ze 125 dostarczy mi nie lada wrazen.

 

Co oznacza jezeli puszka wydechu jest wgieta?

Co to sa lagi? Jak sprawdzic czy sa proste?

Gdzie jest ta glowka ramy zeby sprawdzic czy nie ma luzow?Jak ten luz sprawdzic?

 

Sorry ze tak wypytuje ,ale po ten moto bede jechal sam bez zadnego mechanika lub osoby co sie zna lepiej niz ja... Dlatego bardzo wazne sa dla mnie te wskazowki.

 

Moze cos jeszcze powinienem sprawdzic?? :roll:

 

THX!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza jezeli puszka wydechu jest wgieta?

Co to sa lagi? Jak sprawdzic czy sa proste?

Gdzie jest ta glowka ramy zeby sprawdzic czy nie ma luzow?Jak ten luz sprawdzic?

 

Puszka wydechu o ile się nie mylę to "mówiąc brzydko" metalowa bulwa przed tłumikiem... Jak zobaczysz na niej jakieś wgniecenia od kamulców to jest to już powodem do co najmniej negocjacji ceny...

 

Lagi to rury amortyzatora... Jak sprawdzić czy są proste - to już raczej oczywiste :wink:

 

Główka ramy to miejsce zakończenia ramy z przodu gdzie zamocowane są amortyzatory... I o ile wiem to luzy w główce objawiają się tym, że jak motocykl stoi na centralnej podpórce, to można, ruszając kierą, przesuwać kierę z amorkami i kołem lekko na boki a także w tył i przód, a powinna tylko się obracać przecież...

 

P.S.: Moja wiedza stąd opiera się głównie na rowerach, bo na ich mechanice cokolwiek lepiej się znam :D

 

Uważaj w wyborze sprzęta - od tego zależy Twoje bezpieczeństwo przecież.

 

POZDRAWIAM :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...