Fidel5 Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Szanowni Koledzy,Ostanio został poruszony temat naszych gazet motocyklowych i opinie były różne głównie negatywne.W ostanim wydaniu motocykla jest pierwszy z zapowiadanej serii artykułów o nauce jazdy. Ładnie opracowane, rysunki, etc.Pytanie do naszych speców czy w takim razie te artykuły są wartościowe i nie wprowadzająw błąd. Poczytałem inne tematy na forum a propos techniki jazdy i wiele rzeczy sie zgadza natomiast nie ma tak precyzyjnego podejścia do tematu nie mówiąć o rysunkach. Co do pozycji książkowych to tez są rózne opinie. Jest to chyba ważne bo pismo trafia do w miare szerokiej rzeszy ludzi zwłaszcza początkujących.Jeśli uważacie temat za warty rozważenia to prosze o opinie. A może warto pomysleć nie tylko o sklepiku z koszulkami na forum ale o banku wiedzy, aby nie trzeba było szperać w tematach. Parę tematów pisanych przez Pawła lub Ryżego jest dobrze wyeksponowanych ale cos w rodzaju "banku" wiedzy może to dobry pomysł. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Wszystko fajnie, tylko w rzeczonym artykuje jest jeden zasadniczy błąd. Otóż autor twierdzi że moment żyroskopowy utrzymuje motocykl w pionie. Bzdura. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
01kriters Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Wszystko fajnie, tylko w rzeczonym artykuje jest jeden zasadniczy błąd. Otóż autor twierdzi że moment żyroskopowy utrzymuje motocykl w pionie. Bzdura. Tak autor twierdzi ale jednocześnie dodaje cyt: "Ale to tylko część prawdy..." Następnie wspomina o odpowiedniej budowie geometrii ramy której przypisuje najważniejsze znaczenie w utrzymywaniu motocykla w pionie. Na konću tego akapitu dodaje cyt: " w miarę wzrostu prędkości rośnie stabilizujące działanie momentu żyroskopowego kół..." Więc może to jedno zdanie wyrwane z kontesku jest błędne ale czytając reszte, ma ono zasadniczo inne znaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioter Opublikowano 3 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 Może nie utrzymują w pionie ale napewno mają duży wpływ. W/g Davida Hough na rownowagę wpływają siły bezwładności (motocykl jedzie prosto), momenty żyroskopowe (efekt żyroskopowy utrzymuje go w pionie). Coś w tym chyba jest, w podreczniku kier.kat A - taka mała fajna ,sensowna ksiazeczka, też jest napisane że w zakresie pewnych prędkości efekt żyroskopowy ma duże znaczenie. W sumie sama jazda też sprawia takie wrażenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel5 Opublikowano 3 Listopada 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2006 :smile: Wszystko fajnie, tylko w rzeczonym artykuje jest jeden zasadniczy błąd. Otóż autor twierdzi że moment żyroskopowy utrzymuje motocykl w pionie. Bzdura. Tomaszu wiecej szczegółów, czy to czysty fałsz czy autor cos innego miał na mysli, prosze odopowiedz.Cchiałbym aby ten temat był naprawde oceną tego co przeczytalismy i nie wprowadzał w bład czytelników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareksit Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Artykół super :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Galford Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 Też tak uważam. Przydatne dla początkujących (czyli dla mnie :buttrock: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygmunt III Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Może nie utrzymują w pionie ale napewno mają duży wpływ. W/g Davida Hough na rownowagę wpływają siły bezwładności (motocykl jedzie prosto), momenty żyroskopowe (efekt żyroskopowy utrzymuje go w pionie). Coś w tym chyba jest, w podreczniku kier.kat A - taka mała fajna ,sensowna ksiazeczka, też jest napisane że w zakresie pewnych prędkości efekt żyroskopowy ma duże znaczenie. Owszem moment żyroskopowy ma wpływ na prowdzenie, ale to nie on decyduje o tym, że motocykl jedzie w pionie. Gdyby to tylko on decydował, to należałoby się wpierw rozpędzić do ok. 80 km/h. :D Tylko jak?O tym dlaczego to właśnie geometria zawieszenia powoduje, że motocykl jedzie, a nie wywraca się pisał swego czasu w Świecie Motocykli Andrzej Kwiatkowski.A tak wogle, to paradoksalnie moment żyroskopowy odgrywa negatywną rolę w prowadzeniu motocykla, gdyż bezwładność wirujących mas zmniejsza jego zwrotność. Ale to akurat ma znaczenie tylko w przypadku motocykli sportowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.