Skocz do zawartości

Junak (głowica)


Reno616
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Mam takie pytanie: czy ktoś z Was próbował wybić lub wybił osłony lasek popychaczy z Junakowej głowicy ? Czy w ogóle jest to możliwe ? Pytam ponieważ mam problem, po przejechaniu trochę ponad 1200 km z miejsc gdzie te osłony są wtłoczone w głowicę dość obficie zaczoł wyplywać olej.

 

... a może znacie jakiś sposób na uszczelnienie tego bez wybijania osłon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam takie pytanie: czy ktoś z Was próbował wybić lub wybił osłony lasek popychaczy z Junakowej głowicy ? Czy w ogóle jest to możliwe ? Pytam ponieważ mam problem, po przejechaniu trochę ponad 1200 km z miejsc gdzie te osłony są wtłoczone w głowicę dość obficie zaczoł wyplywać olej.

 

... a może znacie jakiś sposób na uszczelnienie tego bez wybijania osłon ?

Wszędzie bym sie spodziewał wycieków oleju w junaku ale nie w tamtym miejscu, przecież olej ma tam prostą drogę w dół, a skoro te osłoy tak mocno siedzą to jakim cudem przepuszczają olej? Może już je ktoś kiedyś demontował bo niewydaje mi się żeby fabrycznie wprasowane kiedykolwiek zaczeły przepuszczać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Junaka i tak naprawdę to nie ma w nim takiego miejsca żeby nie wyciekał olej!! Zanim wybijesz te osłony spróbuj wcześniej uszczelnić górę tam gdzie są te śruby silikonem może coć pomoże A jeśli nie to musisz powyciągać ta osłony najlepiej wybijając i zamontować ich spowrotem na jakimś kleju typu poxipol np. nadający się do klejenia aluminum. A w połączeniach tych osłon z cylindra do silnika warto tez założyć nowe gumy uszczelniające (pasują od Fiata 126p). Miłej pracy przy Junaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych osłon się nie wybija na zimno! Trzeba nagrzać głowicę i wtedy próbować. Obstawiam jednak, że olej spływa Ci gdzieś z góry głowicy, ewentualnie masz pękniętą głowicę. Osłony popychaczy wyciągaj tylko w ostateczności ... pózniej będziesz miał problemy z ich uszczelnieniem :D

 

A nie masz czasem problemów z odmą <jej ustawieniem> ? Jeżeli usunałeś pozostałe wycieki i w tym momencie pojawił ci się wyciek z głowicy stawiam na odmę.

 

Pozdrawiam

Artur

 

Sprzedam Junaka M07/10

 

http://allegro.pl/item136232891_junak_m07_10.html

Edytowane przez piatka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie silnika jest OK wszystkie koła zębate ustawione na znak. I to też nie bylo tak, że usunołem inne wycieki paliwa i nagle pojawił się ten, tylko jeździłem trochębyło wszystko w porządku i raptem zaczoł sączć się olej z tych osłonek.

Zależy mi na reanimacji tej głowicy bo mam wypolerowany na lustro dolot i wylot, a jeśli ktoś to robił to wie ile to kosztyje pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej dla silnika jak zmatujesz ten dolot. Napełnianie cylindra ma charakter turbulentny i potrzebne jest zawirowanie mieszanki, wypolerowany kanał na lustro tego nie ułatwia. Co innego z wylotem, tu chodzi o jak najszybsze opróżnienie ze spalin.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Junaka i tak naprawdę to nie ma w nim takiego miejsca żeby nie wyciekał olej!! Zanim wybijesz te osłony spróbuj wcześniej uszczelnić górę tam gdzie są te śruby silikonem może coć pomoże A jeśli nie to musisz powyciągać ta osłony najlepiej wybijając i zamontować ich spowrotem na jakimś kleju typu poxipol np. nadający się do klejenia aluminum. A w połączeniach tych osłon z cylindra do silnika warto tez założyć nowe gumy uszczelniające (pasują od Fiata 126p). Miłej pracy przy Junaku

 

:rolleyes: :biggrin:

 

cienki jestes, skoro nie potrafiles junaka uszczelnic.

druga sprawa to jakies glupoty piszesz:

 

A w połączeniach tych osłon z cylindra do silnika warto tez założyć nowe gumy uszczelniające (pasują od Fiata 126p)

 

Od siebie powiem, zebys nei wybijal tych oslon - pozniej tego nie wbijasz tak jak nalezy, jak trafisz otworem w oslonie w otwor w czapce (mowie o otworku, ktorym splywa olej z gory czapki)?

jesli juz cie mocno kusi, to jak Artur5 powiedzial - tylko na goraco.

 

sprawdz na postoju skad olej saczy sie. kiedys mialem podobnie, myslalem ze cieknie na laczeniu oslony popychaczy czapka, jednak okazalo sie ze to cieknie pomiedzy dolnymi oslonami popychaczy a gornymi, wtedy jak paolo mowili kupujesz gumy uszczelniajace oslony popychaczy od f126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...