CrossRider Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Czesc wszystkim! Na poczatku chcialem sie przywitac na forum. Jestem swierzym zapalencem jazdy crossowej i wlasnie szukam dla siebie motorku. Kiedys jezdzilem bardzo dlugo.Zaczynalem od Simsona z 60r a skonczylem na Mz250. No i po 7 latach w koncu chce wrocic do hobby.' Duzo slyszalem o bagaqdelnej roznicy miedzy 2 a 4 suwem, jednak nei wiem do konca jaka jest roznica mechaniczna. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 2-suw po pierwsze pali paliwo zmieszane z olejem i tym samym smarowany jest tlok i scianki cylindra. Jeden cykl jest wykonywany w czase 2 posuniec tloka - tlok do gory powoduje kompresje mieszanki i zaplon. Gdy tlok leci w dol spaliny so wydalane przez wylot a w tym samym czasie nowa mieszanka wpada do cylindra i wszystko sie zaczyna od nowa.4-suw nie ma mieszanego paliwa. Tam wtryskiwane jest czyste paliwo, wiec spalanie nie jest takie btudne jak w 2-suwie. Poza tym 4 suw spala mieszanke co drugi raz. Tlok leci do gory i spala mieszanke (powietrza i paliwa (nie olej)) potem leci do dolu i znowu do gory i wydycha spaliny i potem znowu leci do dolu zasysajac mieszanke i potem do gory spalajac mieszanke i potem.......2-suw jest lzejszy, ma wieksza moc i moc ta jest dostepna przy kazdym ruchu tloka ( :twisted: ) Problem jest w tym ze jest to brudny silnik i nowa mieszanka czesto miesza sie ze spalinami kiedy tlok jest na samym dole. To na tyle. Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Duzo slyszalem o bagaqdelnej roznicy miedzy 2 a 4 suwem' date=' jednak nei wiem do konca jaka jest roznica mechaniczna. [/quote'] Pomijajac kwestie budowy i pracy (jak to moze troche niezbyt fachowo opisal Aregata4x4) pewnie istotne beda dla Ciebie roznice eksploatacyjne w terenie.Dwusuw ma o tyle specyficzna charakterystyke momentu obrotowego, ze prawdziwy dopal ma dopiero przy wyzszych obrotach, zaleznie od silnika ale zazwyczaj w okolicy 7-8 k RPM, czterosuw natomiast ciagnie dobrze praktycznie w pelnym zakresie obrotow.Reasumujac, zeby ostrzej pojechac w terenie 2T bedziesz musial krecic caly czas na wysokich obrotach, jadac 4T mozesz sobie dostojnie pumkac delikatnie operujac gazem ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 1 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 2-suw po pierwsze pali paliwo zmieszane z olejem i tym samym smarowany jest tlok i scianki cylindra. Jeden cykl jest wykonywany w czase 2 posuniec tloka - tlok do gory powoduje kompresje mieszanki i zaplon. Gdy tlok leci w dol spaliny so wydalane przez wylot a w tym samym czasie nowa mieszanka wpada do cylindra i wszystko sie zaczyna od nowa.4-suw nie ma mieszanego paliwa. Tam wtryskiwane jest czyste paliwo' date=' wiec spalanie nie jest takie btudne jak w 2-suwie. Poza tym 4 suw spala mieszanke co drugi raz. Tlok leci do gory i spala mieszanke (powietrza i paliwa (nie olej)) potem leci do dolu i znowu do gory i wydycha spaliny i potem znowu leci do dolu zasysajac mieszanke i potem do gory spalajac mieszanke i potem.......2-suw jest lzejszy, ma wieksza moc i moc ta jest dostepna przy kazdym ruchu tloka ( :twisted: ) Problem jest w tym ze jest to brudny silnik i nowa mieszanka czesto miesza sie ze spalinami kiedy tlok jest na samym dole. To na tyle. Arek[/quote'] Z ust mi to wyjąłeś przyjacielu :wink: :twisted: Samson - masz sporo racji, ale np czterosuwową 250-tke Yamahy WR trzeba kręcić bardziej niż dwusuwowego KTMa 380 EXC (sprawdzałem na własnym tyłku). Więc nie do końca prawidłowość z ulokowaniem maksymalnego momentu obrotowego w dwu- i czterosuwach jest tak oczywista. CrossRider - sięgnij do archiwum forum - o różnicach między dwu- i czterosuwowymi endurakami i crossami jest tam mnóstwo postów i naprawdę sporo wiedzy. A jak będziesz miał naprawdę konkretne pytania to zapodawaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sfinx Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 Pomijajac kwestie budowy i pracy (jak to moze troche niezbyt fachowo opisal Aregata4x4) pewnie istotne beda dla Ciebie roznice eksploatacyjne w terenie.Dwusuw ma o tyle specyficzna charakterystyke momentu obrotowego' date=' ze prawdziwy dopal ma dopiero przy wyzszych obrotach, zaleznie od silnika ale zazwyczaj w okolicy 7-8 k RPM, czterosuw natomiast ciagnie dobrze praktycznie w pelnym zakresie obrotow.Reasumujac, zeby ostrzej pojechac w terenie 2T bedziesz musial krecic caly czas na wysokich obrotach, jadac 4T mozesz sobie dostojnie pumkac delikatnie operujac gazem ;-)[/quote'] O qurdwa zeszty orzeszku w morde jechany! Ja com to nigdy 2-suwem nie jezdzil niezbyt fachowom to opisal? W morde nietoperza! :wink: Juz raz fachowo opisalem jak sie przykleja teflon do patelni :lol: wiec wystarczy! A tak poza tym to do jazdy po ulicy nie ma to jak 4-suw a do jazdy krosowej 2-suw! Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 1 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2003 O qurdwa zeszty orzeszku w morde jechany! Ja com to nigdy 2-suwem nie jezdzil niezbyt fachowom to opisal? W morde nietoperza! :wink: Cala ta niefachowosc polega na malo wyspecjalizowanej terminologi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrossRider Opublikowano 2 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2003 Thx chłopaki za pomoc!! A tak wogole to jezeli mam do wyboru np jakiegoj Xlr 250 (4T) i Cr125(2T). To ktory z tych motorkow to wiekszy diabeł??? Bo w sumie to zalezy mi i na mocy i na cenie i na wadze. To jest chyba pytanie retoryczne ,ale chetnie poslucham(poczytam):wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 2 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2003 A tak wogole to jezeli mam do wyboru np jakiegoj Xlr 250 (4T) i Cr125(2T). To ktory z tych motorkow to wiekszy diabeł??? Bo w sumie to zalezy mi i na mocy i na cenie i na wadze. Jak chcesz moto zarejestrować to tylko XLR 250, chyba, że dokupisz do CR'ki kit homologacyjny (około 1'000-2'000 złociszy :? )... Ale jak nie to Twój wybór... Poza tym CR to cross, a XLR enduro... Stąd właśnie CR nie zarejestrujesz, chyba, że - patrz wyżej :wink: Co do mocy to CR ma mocy sporo, bo ~40KM, a XLR ~25KM...A co do ceny - zależy co przez to rozumieć, ale CR'ka jest tańsza, ALE jak pewnie wiesz (a może nie :D , ale zaraz się dowiesz :D ) w 2T crossowych tłok i pierścienie należy wymieniać co około 20-30h :x a zabawa ta nie należy do najtańszych :D Za to w 4T to już raczej luz - co około 2 sezony jakiś remoncik 8) ...Co do wagi - obydwa sprzęty są dość lekkie... CR waży ~95kg, a XLR ~115kg, ale ręki sobie nie dam uciąć :D To by było na tyle... POZDRAWIAM :!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrossRider Opublikowano 3 Lipca 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2003 Kurcze jestem w szoku!! Czy to naprawde prawda ze remont w crossie co 30 h???? To jest weekend jezdzenia i STOP!!!!!!!!!???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 3 Lipca 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2003 Kurcze jestem w szoku!! Czy to naprawde prawda ze remont w crossie co 30 h???? To jest weekend jezdzenia i STOP!!!!!!!!!???????? Przesada... gadalem kiedys z gosciem jezdzacym na KX200 i mowil o remoncie co sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 3 Lipca 2003 Administrator Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2003 Kurcze jestem w szoku!! Czy to naprawde prawda ze remont w crossie co 30 h???? To jest weekend jezdzenia i STOP!!!!!!!!!???????? Przesada... gadalem kiedys z gosciem jezdzacym na KX200 i mowil o remoncie co sezon. Zależy jak jeździł tym KXem. Bo takim moto da się już jeździć nieco jak czterosuwem, czyli wkręcać na jakieś 7-8 tys obrotów, aby uzyskać odpowiedni moment, a nie jak w 125 ccm - na 12.000 obr zeby w ogóle jeździć. Więc jeśli nie szalał to mógł przejeździć sezon na KX (nie był to przypadkiem 250?) bez zmiant tłoka przez jakieś 60-70 godzin. Nie daję więcej szans silnikowi 250 ccm w dwusuwie nawet przy najostroźniejszej jeździe. No chyba, że ktoś lubi co jazdę zmieniać świecę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.