Skocz do zawartości

Odblokowywanie Hondy NSR 50


I_Mat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cze @llz

W końcu zakupiłem swoje wymażone moto 8) , ale niestety (tz szkoda) moto jest zablokowane i nie wiem jak odblokować zapłon (wiem, że to zapłon, bo w czasie jazdy nie moge przekroczyć 9tys rpm) a wydech wiem jak odblokować . Jakby ktoś wiedział jak to odblokować to piszcie

Acha moto jest z 1991r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz pojęcia o mechanice to podjedż do serwisu. Z tego co wiem blokadę zakładają na wężyku paliwa' date=' co do reszty to nie mam pojęcia.[/quote']

 

Sylwek ma rację. Jedź do serwisu oni za drobne pieniądze ( w porównaniu z ceną sprzęta :wink: ) zrobią ci to fachowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak - widze, że wydech jest pusty :/ (tz. ktoś go odblokował na swój sposób - nie ma żadnych zwężeń). Na przewodzie paliwowym nic nie ma. Jeszcze będe sprawdzał filtr powietrza (pewnie będę musiał powiększyć airbox, tz zrobić dodatkowy otwór). I pozostaje zapłon - na pierwszym biegu dochodze do jakiś 10tys rpm (wg licznika max to 13tys rpm), ale już na drugim czy trzecim max to 9tys rpm (nawet z góry)

--update--

Niestety nie wiem, czy w moich okolicach znajduje się jakikolwiek serwis :? (jedynie Jinchenga . . . )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem ... szukałem ... i jedyne co znalazłem to sposób na rozblokowanie NSR`ki 125. Jak myślicie, czy w ten sam sposób rozblokuje swoją NSR`ke, czy lepiej nie ryzykować ?

"Pod bakiem po lewej stronie koło Airboxa (dokładniej koło dźwigni ssania) jest mała czarna kwadratowa skrzynka. Gdy ją otworzysz (lub nie będziesz musiał bo nie będzie zamknięta) to zobaczysz pełno kabli i złączek. Najpierw musisz oddławić zapłon w tym celu połącz czarny z niebieskim kablem (niebieski ma na sobie żółtą otoczkę) po tym zabiegu będziesz miał ok. 25km i będzie ci szła 150km/h."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz to moze byc cos z modulem zaplonowym bo z tego co wiem tak zblokowywane byly mtxy ale ewntualnie moze byc jeszce tak ze kanaly w cylindrze sa inaczej wyciete

(tak mialem w hondzie mb wkrecala sie tylko do 6 tys) sprawsz tez wielkosc gardzieli z gaznika do cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co u mnie jeszcze jest dziwne : na pierwszym biegu osiągam 20km/h, na drugim 40 km/h, na trzecim 50km/h, a na czwartym 60km/h :wink:

Na jakiejś tam stronce wyczytałem, żę NSR`ki były blokowane tylko przez układ wydechowy i moduł :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem do czynienia z NSR 50, ale jak piszesz że leci 60 na 4, to raczej nie jest zablokowany zapłon, tym bardziej że kręci 10 tyś, tego zwężenia na wydechu to szukaj przy samem cylindrze. Zobacz czy nie ma też takiej blaszki dławiącej na króćcu ssącym(w zasadzie to jest ona pomiędzy króćcem a karterem). Pozatym może być gaźnik do regulacji.

 

A i jeszcze żeby się uopewnić z tym zapłonem, czy jak osiąga max obroty na jakimś tam biegu to strzela? Pewnie nie bo w 91 żadko stsowano blakady zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbox`a nie będe otwierał, bo to pewnie nie ma sensu, tz. powszedni właściciel (mechanik jak się patrzy) wywalił filtr pow, a do airboxa władował jakąś tam gąbke :[

Strzelać to strzela czasami przy odpalanu :D (zdarza jej się jak ma zły dzień :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

I pozostaje zapłon - na pierwszym biegu dochodze do jakiś 10tys rpm (...)' date=' ale już na drugim czy trzecim max to 9tys rpm (nawet z góry)[/quote']

To jest normalne!

Każdy pojazd silnikowy tak ma!!

Przecie to jest oczywiste że im wyższy bieg tym max uzyskiwane obroty będą mniejsze.

Jeżeli miało by to być spowodowane blokadą zapłonu to dlaczego jest on blokowany tylko na wyższych biegach a na jedynce nie??? Jeżeli się odcina zapłon to sie go odcina przy pewnych obrotach a nie przy pewnej prędkości.

 

W simsonie wprawdzie obrotomierza nie mam ale słysze wyraźnie, że jak długo przytrzymam na niskim biegu to silnik aż piszczy a na czwartym nigdy w życiu takich obrotów nie osiągnie.

 

Aby się upewnić że jest tak jak napisałem to rozpędz się na ostatnim biegu, uzyskaj te 9 tys i wciśnij sprzęgło i odkręć gaz do końca. Jestem pewien że po kilku sekundach wkręci się na 10 tys albo nawet więcej :!: Wtedy przekonasz się że to nie zapłon.

 

powszedni właściciel (mechanik jak się patrzy) wywalił filtr pow' date=' a do airboxa władował jakąś tam gąbke[/quote']

Oj nie dobrze nie dobrze!!! Postaraj się założyć oryginalny i czysty filtr, przynajmniej postaraj się pożyczyć od kogoś i przetestować.

 

- widze' date=' że wydech jest pusty :/ (tz. ktoś go odblokował na swój sposób[/quote']

Oj nie dobrze nie dobrze!!! Prawie zawsze na pustym wydechu spada moc. całkowite rozbebeszenie tłumika to nie jest metoda na oddławienie. Najlepiej jest się spytać w serwisie w jaki sposób dokładnie to zrobić.

Tzn źle się wyraziłem. Oczywiście jeśli masz zablokowany tłumik i go rozbebeszysz całkowicie (lub wywalisz) to przybędzie ci mocy, ale to nie będzie ta pełna moc jaką mógłbyś uzyskać po prawidłowym odblokowaniu tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dlaczego np. dochodze do tych 9 tys jadąc zarówno po płaskim terenie jak i z góry o dosyć dużym nachyleniu (w drugim przypadku prędkośc wzrasta . . . )

Zresztą po zastanowieniu dochodze do wniosku, zę to jednak nie jest zapłon . . .

Co do filtra powietrza to wiem, zę musze jak najszybciej takowy zakupić . . . ale finanse mi chwilowo nie pozwalają :? (tz musze jeszcze przerejestrować - ile to kosztuje, bo się nie orientuje :?:wink:

A tak się jeszcze zastanawiam - da się wymienić sam tłumik, czy muisze kupować kompletny układ wydechowy (nie chodzi mi o zdjęcie blokady, tylko o to, aby miał ten wkład w środku, bo chodzi dosyć głośno i spalanie jest na poziomie ok 4,5 l :?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dochodze do tych 9 tys jadąc zarówno po płaskim terenie jak i z góry o dosyć dużym nachyleniu (w drugim przypadku prędkośc wzrasta . . . )

jeżeli obroty są te same a prędkość różna to widzę 3 możliwości

- obrotomierz się czasem zacina

- prędkościomierz się czasem zacina

- sprz egło ci się slizga

innych możliwości nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...