poll Opublikowano 17 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2006 Witam wszystkich milosnikow awokow i nietylko.mam taki problem mianowicie mam do zrobienia nowa instalacje w awoku w ktorym zalozony juz alternator(z którego wychodzą 3 kabelki-jak się domyślam to masa ładowanie i światła-które wychodzą z regulatora)który jest w 100% sprawny.Niejestem laikiem w tych sprawach bo juz troszke instalacji skleciłem ale posługując sie schematem.i tu sie zaczyna problem bo to ma być przeróbka.Jeśli są gdzieś w necie jakieś ciekawe schematy przeróbek to bardzo prosze a moze junaki też ktoś przerabiał.Bo słyszałem o takich przerobionych.Panowie pomóżcie bo na piatek musze już chociaz schematem jakimś dysponować. Z góry wielkie dzieki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2006 Witam wszystkich milosnikow awokow i nietylko.mam taki problem mianowicie mam do zrobienia nowa instalacje w awoku w ktorym zalozony juz alternator(z którego wychodzą 3 kabelki-jak się domyślam to masa ładowanie i światła-które wychodzą z regulatora)który jest w 100% sprawny.Niejestem laikiem w tych sprawach bo juz troszke instalacji skleciłem ale posługując sie schematem.i tu sie zaczyna problem bo to ma być przeróbka.Jeśli są gdzieś w necie jakieś ciekawe schematy przeróbek to bardzo prosze a moze junaki też ktoś przerabiał.Bo słyszałem o takich przerobionych.Panowie pomóżcie bo na piatek musze już chociaz schematem jakimś dysponować. Z góry wielkie dzieki .Przedewszystkim musisz się dowiedzieć z czego jest ten alternator, bez tego ani rusz. Jak nie będzie innego wyjścia to ostatecznie zorganizuj konkurs na forum ze zdjęciem i pytaniem "co to za alternator". Skoro piszesz że alternator ma wbudowany regulator (czyli jest raczej samochodowy) to napewno nie ma podziału na ładowanie i światła bo cały prąd jest prostowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Błażej Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 Musisz najpierw określić jaki to jest alternator: samochodowy, czy motocyklowy), czy posiada wbudowany regulator napięcia. Piszesz, że wychodzą trzy przewody. Czy jeden jest grubszy? Czy mają różne kolory? Czy takie same? Czy jest tam wzbudnica, czy magnes stały? Czy alternator jest samo, czy obcowzbudny? Mnożyć pytania?Oj chyba jednak jesteś laikiem. Z alternatora nie wychodzi żaden przewód na światła. Jeśli to alternator motocyklowy, choćby z mz, to te rzy przewody, to wyjście na prostownik, dodatkowo co najmniej jeden przewód musi iśc na szczotkotrzymacz i szczotki (jeden - zakładając, że jedna szczotka jest podłączona do masy). Jeśli to alternator samochodowy, to jeśli jeden przewód jest grubszy, to jest to wyjście prądowe. drugi, to wyjście na kontrolke ładowania lub przekaźnik kontrolki, jeśli to alternator sześciodiodowy. Trzeci przewód, to jeśli alternator posiada regulator napięcia, może być wejściem zasilania regulatora (trzeba podać tam zasilanie po stacyjce, by alternator zaczął pracować). Może tam też być wyjście sygnału obrotomierza (mają takie niektóre alternatory). Jak widzisz jest tego trochę i bez dokładnego opisu nic nie da się pomóc. Zamieść dokładny opis oznaczeń alternatora i jego fotki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.